Bastia

We hebben een aantal aanbieders voor Bastia voor je op een rij gezet:

Reviews over Bastia

• 8Marjolijn01-08-2018

Mooi oud en gezellig stadje met veel te doen

Bastia is een gezellig stadje met een mooi oud centrum en veel leuke terrasjes en restaurantjes. Mensen zijn erg vriendelijk en alles is op loopafstand. Wij hebben hier voor het eerst gedoken bij Club de Plongée Bastias, dit is een echte aanrader. Engelstalige vriendelijke instructeur. Opvallend was hoe graag deze club je wilde laten ervaren hoe leuk duiken kan zijn. Hoewel ik zelf geen enkel talent voor duiken bleek te hebben, bleef de instructeur geduldig doorgaan met pogingen om mij te helpen. Hierdoor had ik ondanks dat ik niet echt gedoken heb, toch een goed gevoel. mijn oudste zoon en man hebben tot 6 meter diep gedoken en waren zeer enthousiast over de vissen en zeedieren die ze gezien hebben. De terminal voor de ferry's terug naar Frankrijk is enige minpunt dat te noemen is voor Bastia, voor de voetpassagiers zijn er te weinig stoelen en personeel is niet echt klantvriendelijk.

juli 2018

• 8Smits01-11-2016

Fantastisch.

Heerlijke kleine stad. Veel cultuur en gezelligheid. Veel eetgelegenheden. Mooie oude binnenstad.

• 9Cultuur
    • 9Sfeer in stad
    • 8Zorg voor natuur

Gereisd met partner in september 2016

• 7Chris03-10-2014

Mooie plaats vanwaar veel ferries vertrekken.

Wij zijn met de ferry aangekomen op Corsica in Bastia. Echter hebben wij ivm. de reistijd de stad pas bezichtigd bij ons vertrek van Corsica. Het is echt wel de moeite waard om hem toch te bezichtigen. de citadel vonden wij het mooiste.

• 7Sfeer in stad

augustus 2014

• 8Twello201223-06-2014

Wow, wat een eiland!

Fantastisch mooi eiland, met Bastia als begin- en eindpunt.

Gereisd met partner in juni 2013

• 8ingrid emonds18-08-2013

Mooie stad, zeker een bezoek waard!

De stad is een bezichtiging waard voordat je met de boot weer vertrekt vanuit Bastia naar het vasteland (Genua, Livorno of Nice).

• 9Cultuur
    • 9Sfeer in stad

juli 2013

• 8Lex13-12-2012

Levendig stadje met schilderachtige haven

Leuk stadje om te bezoeken tijdens een rondreis over Corsica. Er is een mooie boulevard, vanwaar je de veerboten af en aan ziet varen. Verder een schilderachtige haven met vissersboten en uitzicht op mooie oude gevels.

Gereisd met partner in september 2011

• 7patrick_rosiers02-07-2012

Mooie stad

Aangename stad dat uit 2 delen bestaat: het nieuwe(re) gedeelte met winkels en druk verkeer. Hier komen ook de ferry's aan. Bezoek zeker de oude haven en het oude stadsgedeelte.

• 7Sfeer in stad

juli 2011

• 8Rinus17-01-2012

Leuk provinciestadje

Bastia is een leuk, overzichtelijk provinciestadje en een van de balangrijkste veerhavens van het eiland. De oude bendedenstad de Terra Nova is gelegen binnen de muren van de citadel, de smalle straatjes en steegjes liggen er in een vrij rechthoekig patroon, fraai is het vroegere paleis van de Genueese gouverneurs. Langs de baai loopt een fraaie lange boulevard, de Quai de Martyrs de la Liberation die uitkomt op een verkeersplein de Place St. Nicolas waar tussen palmbomen een standbeeld van Napoleon staat. De kerk St. Jean Baptiste word geheel omsloten door de stadsbebouwing. De oude haven word omgeven door een schilderachtige, maar wat vervallen uitziende bebouwing. De Jardin Romieu is een smal parkje dat aangelegd is op een rotsrichel buiten de citadelmuur.

• 6Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in augustus 1993

• 7Floris23-09-2009

Prachtig voor iedereen die van stad en strand houdt.

• 6Stranden

juli 2009

• 7de kok20-05-2007

cap cousre is erg mooi om te bekijken. Het zwarte strand kom je tegen op de route als je om de cap rijdt. Wel zonder caravan doen i.v.m. bochtenwerk.

• 9Stranden

Gereisd met familie in augustus 2005