Reims (Marne)

We hebben een aantal aanbieders voor Reims (Marne) voor je op een rij gezet:

vakanties Reims (Marne)

We hebben een aantal aanbieders voor Reims (Marne) voor je op een rij gezet:

Reviews over Reims (Marne)

Leuke stad

Raf De Mulder,
    11-2-2017

Reims is en boeiende stad met zijn prachtige gotische kathedraal met ook aan de buitenkant indrukwekkend beeldhouwwerk. Ook de romaanse Saint Remi kerk is een bezoek waard. En dan heb je ook nog de champagnehuizen en de plek waar het einde van de tweede wereldoorlog in Europa werd bezegeld. Verder genoeg gezelligheid met ook nog het paleis van Tau. Kortom: een leuk plek voor een korte citytrip met ook in de omgeving nog de wijngaarden en andere natuur...

Gereisd met partner in september 2016

Kerstuitstap

Frank,
    26-12-2014

Heeft leuke kerstmarkt, met kermis ook die wat apart is in vergelijking met onze kermissen. Leuke verlichting, lichtspektakel op de machtige kathedraal. Stad zelf is best mooie, enkele leuke gebouwen. Ook wel wat leuke winkels

Gereisd met oudere kinderen in januari 2014

Mooie historische stad, zeker bezoek waard

Rarix2100,
    7-12-2013

Hoewel ik in allerlei verhalen gelezen had dat Reims in de eerste wereldoorlog helemaal in puin geschoten was en het nu saai zou zijn, is dat helemaal niet het geval. De kathedraal is erg indukwekkend en daarom heen is de binnenstad erg gezellig. Er zijn mooie pleinen en straatjes waar je lekker kun eten. Al met al zeker een bezoek waard.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2013

gezellige en mooie stad

Miriam Serne,
    25-7-2013

Er is zoveel in de stad te zien waaronder de beroemde kathedraal.Je kan je niet vervelen. Tot 2 september is er een sensationele lichtshow van de kathedraal. heel erg de moeite waard. Prachtige oude gebouwen en huizen die de sfeer bepalen in de stad.Overal zijn er gezellige restaurantjes.met name die bij de markt. Niet vergeten te reserveren want vaak zitten ze al vol. In het begin van de terrassenstraat ligt Flo waar je heerlijk kan eten. natuurlijk het champagnehuis de Pommery, wel erg duur maar ja..

Ga ook eens naar een klein champagnehuis in de omgeving van Reims. Soms mag je daar ook in de kelders kijken. Heel erg de moeite waard!

Gereisd familie in juli 2013

Toplocatie die cultuur ademt

Leo J,
    25-7-2013

Als je meer wenst dan een rondje kerken bezichtigen dan is Reims een goede keuze. En toch kun je de kathedraal van Reims niet ongezien laten. Er zijn verschillende archeologisch interessante punten te zien zoals bijvoorbeeld de poort van Mars, een overblijfsel uit de Romijnse tijd. Het hart van de champagnes met tal van grote huizen van internationale faam. De stad heeft verschillende musea en is goed wandelend te verkennen. De inwoners zijn hartelijk, spreken veelal meer dan alleen Frans. De keuze aan eetgelegenheden is erg groot, er zijn veel goede restaurants te vinden. Tip: reserveer! Want de recessie schijnt niet echt te bestaan in Reims, de goede restaurants worden druk bezocht door de inwoners.

Ook is de stad een prima uitgangspositie voor diegenen die de provincie willen verkennen, de stad is letterlijk en figuurlijk het hart van de provincie. Het vvv kan je veel aanreiken, bezoek deze en je trip wordt ermee verrijkt.

Gereisd met vrienden in juli 2013
Reims (Marne) scoort een 8,2 uit 10, op basis van 52 reviews