header
Champagne Ardenne

Nooit meer naar huis in Champagne

In de Franse streek Champagne kun je natuurlijk niet om dit gouden goedje heen. En de regio is dan ook bij uitstek perfect om een glaasje bubbels te nuttigen. Maar Champagne heeft nog zo veel meer te bieden: het dynamische landschap, de historische steden en de imposante gebouwen, zorgen ervoor dat je niet meer naar huis wilt.

5 ontspannen campings

Campings waar je tot rust komt

5x groene steden

Bezoek de mooiste steden van Champagne

5x dít moet je zien

Voor ieder wat wils in Champagne

5 ontspannen campings

1. Luxe kamperen: Camping La Forge de Sainte Marie

Midden tussen de bossen en de champagnewijnvelden ligt camping La Forge de Sainte Marie. Dit is niet zomaar een camping. Met het verwarmde zwembad, de jacuzzi, de luxueuze stacaravans en het restaurant met uitzicht op de visvijver, wordt kamperen wel heel luxe. Ook is er voor de kinderen een uitgebreid animatieprogramma.

2. Mooi uitzicht: Camping Le Lac de la Liez

Op camping Le Lac de la Liez word je elke ochtend met een prachtig uitzicht wakker. Vanaf het park heb je vrij zicht over de Middeleeuwse stad Langres, het meer Liez en de streek van Champagne. In de zomer worden er verschillende activiteiten georganiseerd, zoals volleybal en waterpolo, maar ook karaokeavonden. Iets voor jou?

3. Voor de kids: Camping Kawan Resort le Lac d'Orient

Kinderen zullen zich niet snel vervelen op camping Kawan Resort le Lac d'Orient. Zo is er een ruim zwembad met maar liefst drie glijbanen en een pierenbadje met speeltoestel. Ook ligt de camping naast het meer d’Orient waar je kunt zwemmen, vissen en zeilen. Is het een dag niet zo’n mooi weer? Dan plons je gewoon in het verwarmde binnenbad.

4. Ruime plaatsen op Camping La Croix d'Arles

Camping La Croix d’Arles is zo’n zeven hectare groot en wordt omgeven door kersenbomen, eiken en grenen. Hierdoor staat jouw tent of caravan gegarandeerd in de schaduw en heb je veel ruimte. Op La Croix d’Arles kom je heerlijk tot rust in het zwembad, de jacuzzi of de sauna. Ook bezoek je vanaf de camping gemakkelijk de historische stad Langres.

5. Pure ontspanning in Camping Le Banel

Camping Le Banel maakt een ontspannen én actieve vakantie mogelijk. Het park, dat ver van de drukke wegen en midden in de bossen ligt, zorgt ervoor dat je kunt ontsnappen aan de dagelijkse stress. De bossen vormen ook een startplaats voor actieve wandel- en fietstochten. En in de talloze beekjes kun je heerlijke vissen en kanoën.

5x groene steden

1. Prachtige gebouwen bewonderen in Reims

Het is lastig kiezen wat je allemaal moet zien in Reims. De keuze is namelijk reuze in deze stad. Zo kun je een bezoekje brengen aan het Museum der Schone Kunsten of het Champagne Museum. Het Palais du Tau, de Abdij en de Basiliek Saint-Remi staan allebei op de UNESCO Werelderfgoedlijst en zijn zeker een bezoekje waard.

2. Middeleeuwse sferen in Troyes

Troyes was in de Middeleeuwen een welvarende stad. Die Middeleeuwse sferen komen nu nog overal terug: de oude huisjes en nauwe straatjes geven de stad een gezellige uitstraling. Je kunt niet om de kathedraal Saint-Pierre et Saint-Paul heen. Het duurde maar liefst vier eeuwen lang totdat dit bouwwerk af was. Maar het resultaat mag er zeker zijn.

3. Schoonheid van Langres

Langres valt meteen op. Niet alleen omdat de stad op rotsgebergte ligt, maar ook vanwege haar schoonheid. De knusse binnenstad in Middeleeuwse stijl is goed intact gebleven. Neem een rondleiding door de zeven poorten en twaalf torens en geniet ondertussen van het uitzicht. Langres behoort terecht tot de vijftig mooiste steden van Frankrijk.

4. Epernay: Hart van de Champagne

Een glaasje bubbels drinken doe je het best in Epernay. Op de Avenue de Champagne staan namelijk allerlei champagnehuizen. Neem een rondleiding door een van deze huizen en begin bij de kelder waar het proces allemaal begint. Zo kom je alles te weten over dit goedje. De stad zelf is omgeven door heuvels waar 18.211 hectare aan wijngaarden op staan.

5. Cultureel Neufchâteau

Neufchâteau is een rustig stadje in de omgeving van de Vogezen. De omgeving rondom Neufchâteau is heel groen en leent zich perfect voor het maken van wandelingen. Neem een pauze op een van de terrasjes in dit plaatsje. In zomer is er een muziekfestival met allerlei soorten muziek van bekende en minder bekende artiesten.

5x dít moet je zien

1. Met het hele gezin naar Nigloland

Bij een Frans pretpark denk je meteen aan Disneyland, maar het pretpark Nigloland is ook zeker het bezoeken waard. Dit park behoort tot een van de grootste parken van Frankrijk en telt zo’n 35 attracties. Het is opgedeeld in vier thema’s’: het Canadese dorp, Wonderlanddorp, Rock en Roll dorp en Zwitsers dorp. Een dag vertier voor het hele gezin!

Duizenden beelden in Kathedraal van Reims

In de Onze-Lieve-Vrouwekathedraal van Reims staan maar liefst 2300 beelden. Daarmee heeft de dertiende-eeuwse kathedraal de meeste beelden van alle Europese kathedralen. Het beeldhouwwerk wordt als een belangrijk voorbeeld voor Middeleeuwse beeldhouwkunst gezien. Sinds 1991 behoort de Kathedraal van Reims tot de UNESCO Werelderfgoedlijst.

3. Waterparadijs Fôret d’Orient

Fôret d’Orient is voor natuurliefhebbers en waterratten een paradijs. In dit natuurpark komen de aarde en het water samen. Het park bestaat uit drie grote meren. Lac d'Orient is het grootste meer waar je heerlijk kunt zwemmen. Het meer Lac du Temple is perfect voor vissers en in lac Amance kun je allerlei watersporten beoefenen, zoals waterskiën.

4. Uit het Romeinse Rijk: Porte de Mars

In de buurt van Reims staat Porte de Mars: een Romeinse triomfboog uit de derde eeuw. Het verhaal gaat dat deze eeuwenoude boog speciaal is gebouwd voor keizer Augustus. Porte de Mars is 32 meter lang en dertien meter hoog en heeft tot 1544 als stadspoort gediend. Anno 2017 kun je door deze boog nog een glimp van het Romeinse Rijk opvangen.

5. Pittoresk Châlons-en-Champagne

Het stadje Châlons-en-Champagne wordt, door de vele rivieren die elkaar kruisen, ook wel het Venetië van de Franse Ardennen genoemd. Hier slenter je door de oude, smalle straatjes terwijl je de religieuze gebouwen aanschouwt, zoals de Saint Etienne kathedraal. In het stadspark Le Jard kun je heerlijk picknicken, wandelen en ontspannen.

• Type accommodatie

Reviews over accommodaties in Champagne Ardenne

Prima plek!

K
    8-8-2018

We kwamen hier toevallig langs op zoek naar een overnachtingscamping. Maar 1 km van de snelweg dus een prima ligging op doorreis. We mochten zelf een plek uitzoeken. Sanitair is misschien wat verouderd, maar toen wij aankwamen wel schoon dat vind ik het belangrijkste. Wijds uitzicht en prima plaatsen. Eetgelegenheid is er wel, maar hebben we geen gebruik van gemaakt. (Stelt niet veel voor denk ik) Voor wie niet teveel eisen heeft een prima plek. Zeker de prijs/kwaliteit! Voor nog geen €30 met z’n vieren en dan incl. gratis WiFi dat moest ik even van mijn dochters zeggen (heel belangrijk 🙃)

gewoon een net hotel

hilde
    7-10-2017

alles was netjes vriendelijk personeel gewoon ontbijt ligt niet in het centrum van de stad

Prijs-Kwaliteit was Opperbest en erg Vriendelijk!

Hendrik Michiels
    4-10-2017

Propere kamers. Vriendelijk personeel. Rijkelijk ontbijt. Vergeet de negatieve commentaren. een plaats om zeker terug te keren.

Champagne Ardenne scoort een 7,3 uit 10, op basis van 686 reviews