Reviews over Pierrefitte sur Sauldre (Loir et Cher)

Top camping met top sanitair en geweldig zwembad!!

Linda,
    31-8-2018

Net terug van top camping. Sanitair was groot en schoon. Prachtig zwembad met glijbanen 1 groot nadeel handdoeken leggers..camping doe hier wat aan. Wij stonden ook in de rij maar bleven in het zwembad. Vele anderen kwamen pas veel later terug. Verder leuke animatie met oa Nederlandse jongen. Kinderen vonden hem geweldig en nam zelfs de tijd om met dochter nog in de banden te gaan. Meer ook erg leuk en was nu lekker warm. Ruime staplekken. Caravan plekken allemaal dichtbij meer en zwembad en sanitair. Er zijn wc's bij het zwembad anderen schrijven van niet maar zijn er echt. Wij hadden fietsen mee genomen maar was niet nodig. Supermarkt prima wel aan de prijs! 1 toch nadeel waardoor cijfer naar beneden gaat is de ligging. Voor de camping prima rustige omgeving maar om een dagje weg te gaan toch snel een uur rijden. Dit wisten we bleef toch jammer. Supermarkt op 17 km. Veel Engelsen toen wij er waren. Prima! Gaan vast nog een keer!!!!

Mooie camping, over een aantal jaar miss terug!

Summer,
    30-8-2018

Erg leuke camping voor gezinnen met jonge kinderen! Wij waren hier met dochter (4) en zoon(1,5) Ze hebben zich goed vermaakt in het mooie zwembad, het meer en de speeltuin. Ookhet beekje achter de camping is leuk. Wij waren er een week en dan hoef je eigenlijk de camping niet af. Na een week heb je het dan ook wel gezien.

Alles is ver rijden en dan nog kom je alleen in slaperige Franse dorpjes. We hebben wel zooparc de beauval bezocht, erg mooie grote dierentuin, de moeite waard. Kastelen genoeg, maar met de allerkleinste kinderen is een kasteel een kasteel dus is 1 bezoeken genoeg.

De prijzen op de camping zijn wel hoog. We hebben af en toe een ijsje gekocht maar geen gebruik gemaakt van de cafetaria of het restaurant. 3 euro voor een frikandel vonden wij gierige Nederlanders teveel van het goede ;) Een Super U vind je in Salbris, ongeveer 20 minuten rijden. Maar er zijn meerdere supermarkten te vinden op die afstand.

Top resort! 5-sterren waard!

Martijn,
    20-8-2018

Het resort ligt heerlijk midden in bos rondom meer met strand en grasveld. Geweldig zwemparadijs! Veel zwembaden, 3 waterglijbanen voor klein en groot. Vele activiteiten, sportvelden, speeltuin, tafeltennistafels, en meer. Veel verschillende huisjes (cottages) en ook kampeerplaatsen. Onze cottage was heel schoon, goed verzorgd en staat op 300m2 grasveld, omringd door heggen. En alles voorhanden, zoals een supermarkt, restaurant, afhaalrestaurant, wasserette, animatietheater, grote bar met speelautomaten.

Het resort ligt wel afgelegen. Eerste dorp op 10-15 minuten rijden waar ook grote supermarkten zijn (Intermarché en Carrefour). Geen minpunt, maar wel goed om te weten. Wij hebben chateau Chambord bezocht (geweldig en groot kasteel) en het historisch stadje Orleans, beide binnen het uur met de auto.

Kortom: een dikke aanrader!

PS: Wij hebben direct geboekt bij Les Alicourts, doe dat ook!

Heerlijke 2 weken gehad op deze mooie camping

Fam. Middelkoop,
    17-8-2018

Prachtige camping met veel vertier rondom het zwembad en het meer. Door de riet gedekte bar en palmbomen doet het deels tropisch aan (nu deed de zomer daar goed aan mee). Hadden een stacaravan via een touroperator; ruime plek en schaduw echter type basic deed zijn naam wel eer aan: standaard, verouderd en niet al te schoon. Maar op vakantie vooral buiten geleefd dus niet aan gestoord. Voor cultuursnuivers is dit niet de meest ideale plek in het Loiregebied: overal de auto voor nodig om er op uit te gaan richting de kastelen en stadjes (maar in een mooie omgeving vonden wij het geen straf om een uur in de auto te zitten). Een dag op de camping fietsen gehuurd en een prachtige tocht door de bossen gemaakt. Voldoende supermarkten in de omgeving. onze kids 10, 8 en 5 hadden het super, vooral door de vele glijbanen in het zwembad en het kindvriendelijke meer

Luxe camping met name gericht op jonge kinderen

Theo Koopmans,
    15-8-2018

Als je niet van kleine kinderen houdt (0-4 jr.) met alles wat daar bij hoort dan moet je misschien niet naar deze camping gaan. Voor kids in basisschool leeftijd echter is het een topcamping. Scoon, luxe en alles er op en er aan met zeer enthousiast animatieteam (in Engels en Frans), een geweldig zwembadcomplex en een heerlijk meer. Voor de oudere jeugd was er weer wat minder te doen.

Wij hadden aan mobilhome van een iets ouder type die weliswaar schoon oogde en rook toen we aankwamen maar waar ook bijvoorbeeld kastdeurtjes scheef hingen. Onze plek was prima qua privacy en zon/schaduw maar we hebben ook mobilhomes pal in de zon en direct aan het pad gezien. Grote verschillen dus.

In de directe omgeving is weinig te doen maar het was bij ons ook te heet om actief te zijn dus dat vonden we niet erg. In de avond koelde het gelukkig wel lekker af.

Kortom: Ik kan me voorstellen dat mensen hier graag terugkomen maar wij doen dat niet denk ik

Pierrefitte sur Sauldre (Loir et Cher) scoort een 6,3 uit 10, op basis van 45 reviews