Sorteren

Reviews over Blois

Een mooie oude stad aan de Loire

Joke
    16-3-2017
    Blois is een van de steden in het Loiregebied waar veel mooie kastelen staan. Een goed uitgangspunt dus.

Mooie oude stad met veel culturele elementen

Rarix2100
    23-8-2016
    Blois is een hele mooie en compacte stad. Wat erg leuk is, is dat er naast de bezienswaardigheden als de kathedraal en het kasteel ook vier leuke wandelroutes zijn die je met kinderen prima kunt lopen. Door de spijkers in de straat is het voor de kinderen een soort speurtocht. Het is een stad met een rijke cultuur en historie (voor de mensen die dat interesseert). Er is op zaterdag een leuke markt waar je producten uit de streek kunt kopen. Het Kasteel is leuk, zeker met de zwaardvechttoneeelstukjes. Het huis van Houdini kun je overslaan - wij vonden dat drie keer nix.

Veel tezien

givago
    10-9-2014
    De stad gelegen aan de loire heeft vele steile straatjes die door trappen met elkaar verbonden zijn.De vele terrasjes nodigen uit om iets te eten of te drinken .Blois heeft een kathedraal een basiliek verschillende kerken en een mooi kasteel,van op de brug heeft men een mooi zicht op de stad.De oude stad heeft nog verschillende oude gebouwen.

Prachtige plaats

Carola
    29-7-2014
    We hebben hier gewinkeld, gewandeld langs de Loire, een stadstoer gemaakt met paard en wagen en La Maison de la Magie Robert-Houdini bezocht. 's Avonds nog heerlijk betaalbaar gegeten bij een restaurant Le Maryland vlakbij de Loire. In dit restaurant is er een Engelstalige menukaart. Onze kinderen van 9 en 14 jaar hebben zich prima vermaakt.

Mooie stad maar alleen vanuit de auto gezien

lenicka
    22-7-2014
    We waren op doorreis dus sfeer van de stad alleen vanuit de auto geproefd. Veel mooie oude gebouwen
Blois scoort een 7,9 uit 10, op basis van 19 reviews