Lesconil

Reviews over Lesconil

Klein kustplaatsje met mooie stranden

Marjo,
    18-8-2014

Het is een klein plaatsje maar bij de haven kan je gezellig eten. Rond om zijn verschillende stranden (onbewaakt) waar het ook in het hoogseizoen heel rustig is. Het strand heeft zand afgewisseld met rotsen.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

Lesconil is een prima strandbestemming, tenzij je van een

R. Teunissen,
    30-7-2006

Lesconil is een prima strandbestemming, tenzij je van een modaine uitstraling houdt en je hart sneller gaat kloppen bij een bruisend uitgaansleven en flaneren één van je levensbehoeftes is.... De omgeving is lieflijk, de stranden zijn rustig maar vooral van een oogstrelende schoonheid, de mensen vriendelijk en qua cultuur is er veel te halen. Lesconil is een prima "basiskamp" voor tripjes langs de kust maar ook landinwaarts.

De camping waar wij verbleven (Les Dunes), verdient een 9-

Gereisd met partner in juli 2006

Lesconil is een leuk plaatsje, met gezellige restaurantjes

J. Coomans,
    20-7-2006

Lesconil is een leuk plaatsje, met gezellige restaurantjes met terrasjes.

Daar op een zeer mooie camping van Yelloh! gezeten. Op de camping is veel te doen voor kinderen, met o.a. mini-club en drie zwembaden met diverse glijbanen. Het weer is daar wel een beetje wisselvallig. Voor de maand juli had ik wel mooier weer verwacht. Sommige dagen dus jasje/vestje aan. Ook zijn er leuke plaatsjes in de omgeving om aan te doen.

Gereisd anders in juli 2006

Plobannalec-Lesconil in het zuiden van de Finistère, 30 km

Jan Adolfs,
    8-8-2005

Plobannalec-Lesconil in het zuiden van de Finistère, 30 km onder Quimper, 1100 km vanaf Utrecht. Lesconil heeft een gezellige, actieve haven, er zijn leuke restaurants, in de zomermaanden zijn er concerten en markten. De omgeving is heerlijk: stranden met veilig zwemwater, de ruwe westkust (baie d'audierne) voor lange wandelingen. Quimper de gezellige stand vol historie en cultuur. Pont l'Abbé, dichterbij, met de grote regionale markt op donderdag. Er is erg veel te doen, te beleven in deze omgeving. En Bretagne heeft mooier weer, vooral zo dichtbij de zee, dan men denkt!!

Gereisd anders in augustus 2005
Lesconil scoort een 8,8 uit 10, op basis van 41 reviews