header
Bretagne

De Atlantische kust op haar best

De Bretonse vakantiesfeer staat garant voor stranden met indrukwekkende rotspartijen, historische stadjes en havens die de beste vis serveren. Genieten!

Top 5 gezellige familiecampings

Met het gezin kamperen in Bretagne

Top 4 Bretonse steden

Bezoek de gezelligste plekken in Bretagne

4 onvergetelijke vergezichten

De mooiste plekken aan de Atlantische kust

Met het gezin kamperen in Bretagne

Camping Domaine des Ormes is groot maar gezellig

Een aanrader vanwege de goede voorzieningen, zwembaden - ook met golven - en gezelligheid voor kinderen en volwassenen. Camping Domaine des Ormes is een ideale bestemming in Bretagne als je van een ruim opgezette, grote camping houdt waar altijd iets te doen is. Daarnaast maak je er fijne wandelingen in de avond en is het een ideale uitvalsbasis voor uitstapjes naar mooie plaatsen zoals Mont-Saint-Michel, Dinan, St. Malo en Cancale.

Vijfsterrencamping Yelloh! Village Les Mouettes

Deze Franse camping maakt alle vijf sterren waar. Complete ontspanning en vermaak voor iedereen. Sommige campingplekken zijn wat drukker en andere juist zeer relaxed. Ook als je kinderen naar een van de prachtige zwembaden gaan, is het zorgeloos genieten, want er is voldoende en goed toezicht op de zwembaden. Dat de animatie ’s avonds vooral Frans is, is soms even wennen, maar komt de vakantiesfeer alleen maar ten goede.

Bij Le Ty Nadanje wil je terugkomen

Geweldige camping in de Bretagne waar je mooie herinneringen aan overhoudt. Er zijn verschillende plekken om te overnachten met als hoogtepunt dus schitterende plaatsen aan de rivier middenin de natuur en rustiger dan de accommodaties bij de centrale voorzieningen. En mocht de zon even niet schijnen, is er een verwarmd binnen- en buitenbad en zijn er gevarieerde alternatieven voor actieve gezinnen.

Familiecamping Camping L'Atlantique

Kamperen aan de Atlantische Kust is een aanrader als je van leuke uitjes houdt, ontspannen momenten op de camping en een goede nachtrust dankzij de koele nachten. En dat is erg prettig na een warme dag aan zee of bij het zwembad. L’Atlantique is zo’n gezellige familiecamping waar je al het goede van Bretagne ervaart. Dankzij de ligging nabij het strand is de frisse zeewind altijd dichtbij.

Camping Sandaya is ideaal voor jonge kinderen

Sandaya Les 2 Fontaines is een familiecamping die zeer geschikt is voor gezinnen met jonge kinderen. Geen drukte, maar juist een relaxte camping waar je comfortabele stacaravans vindt op ruime plekken. Ook de speelvelden bieden genoeg vermaak, net als de speelruimte voor de kleintjes. Het zwembad, met glijbanen, is natuurlijk fantastisch, maar ook de verzorging en het schone sanitair zijn uitmuntend. Dat maakt een verblijf op deze camping zeer ontspannen.

4 Bretonse steden die je gezien moet hebben

Historisch Saint-Malo

Als je van bruisende badplaatsen houdt, bezoek je Saint-Malo. Niet alleen vanwege het strand, maar deze bestemming mag ook niet op je lijstje ontbreken vanwege de historische binnenstad. Saint-Malo is namelijk een oude vestingstad met een prachtige oude muur die typerend is voor het uitzicht in deze stad. Geen last van hinderlijk verkeer, want dat is niet toegestaan in Saint-Malo en dat maakt deze Bretonse badplaats ideaal voor een wandeling met kinderen.

Bezoek Carnac om te shoppen

Bezoek Carnac met de fiets of wandel door het dorp met leuke winkeltjes voor toeristen. Er is altijd iets te beleven als je van zon, zee, terrasjes, marktjes en het Franse vertier houdt. Zo is er regelmatig een circus en avondmarkt waar je Franse souvenirs kunt kopen. Uiteraard is er een ruim aanbod van voortreffelijke restaurants waar je goed kunt eten.

Authentiek Rennes

De hoofdstad van Bretagne is Rennes en dat is niet voor niets. Prachtige gebouwen met historie, smalle authentieke steegjes en drukbezette terrassen met vakantiegangers én studenten, want de stad is onder meer bekend vanwege de universiteit. Wil je de drukte even ontvluchten, dan kun je lekker uitrusten in een van de vele mooie parken, waaronder Thabor.

Vis eten in Brest

Brest maakt op iedereen indruk door het afwisselende landschap en de grillige stranden bij de rotsen. Ook de oude haven is aan te raden, alleen al vanwege de goede visrestaurants. Zoals in de meeste plaatsen in Bretagne is het ook hier aangenaam relaxen op een van de vele terrasjes en kun je leuke spulletjes kopen in de Franse winkeltjes.

4 onvergetelijke kliffen en vergezichten

Kaap Fréhel en Kaap d’Erguy

In het noorden van Bretagne vind je Kaap Fréhel en Kaap d’Erquy. Het uitzicht is adembenemend mooi. Hier raak je diep onder de indruk van de imposante rotspartijen. Het natuurgebied is prachtig en de stranden zijn ongerept. Hier kom je volledig tot rust.

Het populaire Fort La Latte

Ook het kasteel Fort La Latte moet je gezien hebben, een populaire bezienswaardigheid gelegen aan de Côtes-d'Emeraude. Het imposante fort ligt schitterend bij zee op een smalle, rotsachtige kaap. Vanaf het fort kijk je uit over de grillige kustlijn van Bretagne terwijl je het idee hebt dat je in de middeleeuwen verblijft.

Côte de Granit Rose is ruig en roze

De naam zegt het al: roze graniet. Aan de noordkant van de Bretonse kust ontdek je de mooiste klifpartijen gekleurd door het kenmerkende roze graniet. In combinatie met de zandstranden vormen ze een verbluffend schouwspel voor iedereen die deze kust bezoekt. Niet alleen de kleuren zijn uniek, ook de vormen zijn bijzonder, want door de eeuwen heen hebben deze rotsen hun eigen typerende vormen gekregen.

Subtropisch Île de Bréhat

De rotspartijen worden ook afgewisseld door bijzondere flora en fauna, zoals de subtropische planten op het eiland Bréhat. Het is een schilderachtige plek waar je de mooiste bloemen en planten kunt bekijken tegen het landschap van de Atlantische Kust.

• Type accommodatie

• Faciliteiten

• Aanwezig in kamer/huis

• Waardering

Sorteren

1.887

vakantie Bretagne

Reviews over accommodaties in Bretagne

Heerlijke camping voor de hele familie!

Duncan en Léonie
    12-7-2018
    Le Ty Nadan is een mooi gelegen, gezellige camping in Bretagne, vlakbij Quimperlé. Accommodaties zijn uitstekend, wij verbleven in een Bali-caravan van de touroperator. Ook staanplaatsen zijn mooi en ruim. Veel groen op deze camping, die ligt aan een mooi riviertje. Voor iedereen is genoeg te doen: meerdere zwembaden met de nodige glijbanen, een grote hal waar ook bij slecht diverse sporten en spelletjes kunnen worden gedaan. Activiteiten voor kids van alle leeftijden, van kinderdisco en knutselen voor de kleintjes tot paintballen, kayakken, disco en abseilen voor de tieners (en ouders!). Toch is het evengoed een rustige camping. Horeca is voor campingbegrippen zeer goed te noemen. Er is een snackbar, een bar, een bistro en een restaurant. Eten is goed, prijzen zijn gunstig, ik had voor €14,- een uitstekende zalm. Omgeving is prachtig, heuvelachtig en bosrijk. Pont-Aven en Concarneau zijn aanraders om te bezoeken. Kortom: topcamping!

Huurtent, ruime tent/plek, mooie camping

Geurdah
    3-8-2017
    Huurtent is ruim, bedden matig (zoals te verwachten), keukeninrichting gedateerd, koelkast klein (wel ruim vriesvak), koelbox, precies 6 van alles (bord/mes), 1 onderzetter, 1 koekenpan, 1 schaal, karige keukeninrichting, tent erg ruim, luifel voor de tent met uitzicht op straatje (handig voor ouders met jonge kids, tenten van eurocamp hebben partytentje aan zijkant), ruime plek, 4 kuipstoelen, 2 verstelbare en 2 ligbedden, bij linnenpakket zitten ook handdoeken. Camping is erg groot, leuk voor oudere jeugd, disco, animatie verschillende leeftijden, ook veel betaalde activiteiten (klimmen, tokkelen, waterskiën etc). rustige camping, weinig overlast van (disco) jeugd. Toen het drukker werd waren toiletgebouwen drukker, wc papier op. Nieuw toiletgebouw is mooi maar m/v niet gescheiden. Oudere toiletgebouwen minder gebruikt dus schoner en m/v wel gescheiden. Prima campingwinkel. Op 10 km vele supermarkten

Super fijn appartement

Kelly Huisman
    14-7-2017
    Hele leuke appartementjes. Wij zaten in een appartement met 1 slaapkamer en 1 woonkamer met tweepersoons bedbank. Netjes. Heerlijk rustig. Camping is superleuk. Helemaal voor een meisje van 3. Mooi onderhouden, leuke zwembaden en activiteiten. Goede campingwinkel en ook veel te zien buiten de camping. Mont St. Michel, Saint Malo, Aquarium, Bourbonsais (dierentuin bij kasteel) etc.

Mooi rustig domein

Ledent Annemie
    22-5-2016

We hebben een weekje verbleven op het domein. Onze aankomst was fijn, vriendelijke mensen die wel snel alles uitlegden, vermits er veel volk stond te wachten om 17 u. Ze waren tijdens de week zeer bereidwillig om vragen te beantwoorden. Men spreekt over appartementen maar wij hadden een volwaardig huisje met op het gelijkvloers een woonkamer met open keuken (diepvries, koelkast, vaatwasser, microgolfoven). Verder was er beneden nog een hokje met kuismaterialen en warmwaterboiler en een ruim toilet. Boven was er een slaapkamer met dubbel bed, een slaapkamer met stapelbed en een kast(je) en een badkamer met bad/douche en wastafel. In de kast vind je 6 hoofdkussens en 4 (fleece)dekens. Qua opbergruimte voor kledij is het te weinig voor 4 personen. Wij hebben het stapelbed gebruikt als kleerkast :-).

Het domein zelf is vrij gelegen in een commerce-gebied. Het was er zeer rustig en je hebt helemaal geen overlast van geluid van auto's of vrachtwagens. Het binnenzwembad was zeer aangenaam warm. De sauna en het buitenbad hebben we niet gebruikt, dus daar kan ik niets over zeggen. 1 negatief punt toch wel is de properheid. Je krijgt de keuze om de eindpoets zelf te doen of hem te laten doen voor 59 euro. Volgens ons hadden de mensen, die voor ons in het huisje zaten, niet goed gepoetst (vuile binnendeuren, maar dan 'echt' vuil, vuil servies (kaas nog in de borden)). Wij hadden de indruk dat dat dan ook niet gecontroleerd wordt. Wij hebben dus zelf gepoetst en kregen zonder nakijken onze waarborg terug.

Wij hebben een heerlijke week gehad met wat minder goed weer maar daar kan niemand iets aan veranderen.

Zoals in vorige commentaren raad ik ook wel aan om een groter huisje te nemen (als je met 4 komt, neem dan een huisje van 6 personen).

Heerlijk appartement

monique
    23-9-2014

Een super appartement, nou moet ik er wel bij zeggen dat wij het ( voor zover wij weten ) het enige 3 kamer appartement hadden op de bovenste etage. 2 ruime slaapkamers een redelijk ruime woonkamer, alleen het keukentje is wat krap, maar goed dat is in een caravan ook.

Prima locatie om de route du liberte te doen en dat was dus ook ons uitgangspunt aangezien onze 16 jarige dochter zich hier er voor interesseert.

Het complex zelf ligt rustig aan de maisvelden, de andere kant ligt langs een doorgaande ( vrij drukke ) weg, maar volgens de mensen daar viel de geluidsoverlast erg mee. Enige nadeel is dat je er dus niet kan dineren, wel ontbijten en er bij het zwembad ( je ) niks te drinken te halen valt.

Wil je lekker touren door Bretagne en Normandie, zit je hier echt super! Word vriendelijk ontvangen, personeel is zeer behulpzaam en gastvrij. Op 10 meter zit een kleine camping met een aardig restaurantje, waar je goed kunt eten voor een redelijk prijs.

Bretagne scoort een 7,9 uit 10, op basis van 2857 reviews