Bénodet

Reviews over Bénodet

Mooie, verzorgde kustplaatst.

Brenda
    14-4-2019

Wij verbleven 2 weken op camping Escale st Gilles, een mooie verzorgde camping. Benodet is een mooi verzorgde kustplaatst met voldoende faciliteiten om niet verder weg te moeten. Binnen een uur rijden isver ook genoeg natuur te ontdekken en activiteiten te ondernemen. Er zijn strandjes tussen de rotsen die schoon zijn en goed te bereiken. Schone oceaan. De plaats organiseert regelmatig wat. Voor kinderen is er aan de kust ook prima te spelen.

Gereisd Met jonge kinderen in Sat Jul 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Heel mooie badplaats, nog rustig in juni

flor
    3-7-2017

Wij hadden zeer mooi weer, de stranden (en strandjes) zijn zalig maar je moet zelf voor parasol en stoel zorgen, of gewoon op je handdoek liggen. Kleedkamers en douches voorzien aan het grote strand. Wandelingen helemaal rond de baai en langs de rivier Odet. Les Vedettes de l'Odet (rondvaartbootjes) doen verschillende rondvaarten (wel op uren getijden letten). Niet goedkoop. Ook klein overzetbootje om baai over te varen. Veel drank- en eetgelegenheden, terrasjes. Uitstapjes : Quimper, Concarneau, Pointe du Raz ... te veel om op te noemen ! Heel mooie badplaats.

Gereisd Met partner in juni 2017

Mooie boulevard

rodric
    22-8-2016

Tussen de diverse kleine zuid-Finistere kustplaatsjes valt Benodet op door de mooie moderne boulevard waar veel mensen flaneren, fietsen en koffie drinken bij restaurant bars. Gratis parkeren op het marktplein maakt een bezoek nog relaxter.

Gereisd Met partner in Sat Aug 06 2016 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

heerlijke vakantie!

bianca
    5-8-2015

Vanaf de haven loopt er een mooie wandelroute langs het stadje, het strand en naar een uitzichtspuntwandeling, vanaf Port de Plaissance kijk je op een brug, als je richting Combrit rijd, rij je over deze brug en kun je het stadje Benodet zien liggen, zeker bij een mooie zonnige dag een aanrader! leuk treintje die +/- 3 kwartier een rondrit maakt door Benodet, leuk voor de kids! Elke vrijdagavond zijn er in de zomermaanden gratis optredens te zien!

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2015

Rustig dorpje, leuke sfeer

C. Vandewall
    31-7-2014

De zee bij Benodet (gelegen in een kleine baai) is vrij van golven. Het strand is verdeeld in vakken voor zwemmen, recreatieboten, cruiseboten. Op zich dus heel veilig voor kinderen, anderzijds jammer dat je naar de westkust moet rijden voor de surfstranden met hoge golven. Maar het is allemaal niet al te ver weg en absoluut de moeite waard. Bretagne is een zeer groen gebied en is een beetje te vergelijken met Zuid-Limburg maar dan groter en met rotsen langs de kust..Pointe du Raz, Pointe de la Torche en vuurtoren Penmarch zijn leuke uitstapjes!

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2014
Bénodet scoort een 8,2 uit 10, op basis van 90 reviews