Ouroux en Morvan / Montpensy

We hebben een aantal aanbieders voor Ouroux en Morvan / Montpensy voor je op een rij gezet:

Reviews over Ouroux en Morvan / Montpensy

geweldig - netjes - spontane mensen en gezellig

W.de Boer,
    20-2-2017

Het is een heel mooie omgeving die erg geschikt is om wandelingen te maken.

Op een paar KM is een heel mooi meer "Lac de Setton" waar je een botje kunt huren en dan heerlijk langs de randen van het meer kunt varen en uitstapjes kunt maken om B.V. te lunchen of 's avonds te dineren voor een redelijke prijs.

Gereisd met partner in juli 2015

Ouroux

Jack,
    26-10-2015

Ouroux is een klein stadje in de Morvan zonder bijzonderheden. Genoeg kleine middenstand om je te redden maar let op, op woensdag is alles gesloten. Een VVV is aanwezig met echt ruim informatie, diverse restaurantjes. Ouroux was in WO II het middelpunt van het verzet in de Morvan en daarover is een doorlopende tentoonstelling. Verder weinig over Ouroux te vertellen

Gereisd met partner in september 2015

Prachtige natuur, wandelen, zwemmen,vissen....

smevanhetschip,
    14-6-2015

De natuur is er geweldig: bossen afgewisseld met weilanden, bloeiende velden, kleine waterstroompjes en diverse meren.

Het viel mij in het bijzonder op dat er vrijwel nergens afval lag, ook niet langs gewone wegen.

Je komt op je wandelingen door de bossen echt niemand tegen. Dus neem genoeg water en eten mee want drinken doe je veel bij al dat stijgen en dalen. Je loopt ook door dorpjes maar daar is veelal geen mogelijkheid drinken te kopen.

In de wat grotere steden op een half uur tot een uur rijden is behoorlijk wat cultuur te vinden. En dichterbij wat kleinere musea etc. Het Lac Panneciere is een groot stuwmeer, het was er heerlijk zwemmen, lauw water begin juni! En boordevol kikkers, als je zonder te bewegen bleef zitten zag je ze kwaken (grote blazen links en rechts) en springen, tientallen tegelijk.

Weet je de weg niet meer: in ieder dorpje word je vriendelijk geholpen en wij kregen bij een praatje ook nog 'n lekker koel drankje aangeboden. Heerlijke omgeving!

Gereisd met partner in juni 2015

Parc Regional du Morvan

Erix,
    24-4-2014

Veel wandel- en fietsmogelijkheden. Zeker in het vroege voorjaar, kom je bijna niemand tegen op je fiets- of wandeltochten. Er zijn ook heel veel mountainbikeroutes.

Ons viel op dat er wel veel oude (loof)bomen in de bossen worden vervangen door rechte naaldbossen. Dat is wel zonde. Dit gaat soms ook ten koste van de bewegwijzering van de wandelroutes. Op internet vind je goede kaarten om ook op te kunnen wandelen. Deze zijn onmisbaar.

Gereisd met jonge kinderen in april 2014

Geweldig natuurgebied

Frits en Liza,
    11-7-2013

Ouroux en Morvan is een zeer mooi plaatsje gelegen op 600 meter midden in de Boulogne waar je lekker uren kunt wandelen, fietsen ed. zonder iemand tegen te komen, drukte kun je zelf opzoeken.

Ook ligt er een prachtig meer waar je geweldig goed kunt vissen

Er is een vvv /postkantoor, bakker, supermarkt, kerk en een Hollandse brasserie plus nog 2 eet en drink gelegenheden.

Kortom een aanrader voor mensen die van rust en natuur houden.

Gereisd met partner in juni 2013
Ouroux en Morvan / Montpensy scoort een 8,1 uit 10, op basis van 33 reviews