header
Bourgogne

Bourgondisch vakantie vieren in de rijke natuur

De schitterende streek van de bekendste rode en witte wijnen, waar je tegelijkertijd een onvergetelijke vakantie in de Franse natuur beleeft. Kastelen, klooster en kerken; de Bourgogne heeft het allemaal. Daarnaast is het heerlijk genieten op culinair gebied, want de bourgondische keuken staat bekend om z'n vele streekproducten.

De beste 5 campings in de natuur

Genieten van sfeervolle gezinscampings

Top 4 populaire trekpleisters

Via historische steden naar het natuurpark

Op de fiets door Bourgondië

4x proeven en cultureel genot op de fiets

De beste 5 campings in de natuur

Kamperen bij een kasteel in Château de Montrouant

Het vakantieleven op de Franse camping Chateau Montrouant overtreft menig verwachting. De plekken zijn groot, hebben een eigen waterpunt en zijn mooi groen en ruim opgezet. De kinderen vermaken zich perfect bij het zwembad en de speelruimte die goed onderhouden is. Een unieke camping met de juiste gastvrijheid.

La Chauvotte is gezellig knus

Kleinschalig, idyllisch en middenin de Franse natuur, het is voortreffelijk verblijven bij La Chauvotte. Je hebt de keuze uit kampeerplekken, gîtes of een chalet gelegen in een landelijke omgeving van het natuurpark Parc naturel régional du Morvan. Het zwembad is sfeervol met een terras waar je lekker kunt luieren. Verder kun je er volop wandelen en fietsen of een bezoek brengen aan een van de vele meren.

Village des Meuniers is gelegen tussen de heuvels

Op deze nette familiecamping kom je veel Nederlanders tegen voor een gezellig praatje. Je kunt er lekker zwemmen en de kampeerplekken zijn comfortabel. Bovendien heeft elke plek weer een ander uitzicht op de prachtige glooiende heuvels. Verder wordt er rekening gehouden met kinderen en je nachtrust, want na tien uur ’s avonds is het hier heerlijk stil.

Gezinscamping Les Deux Rivières

Dit is een rustige, kleinschalige Franse gezinscamping in de prachtige natuur van de Morvan en daarom ideaal voor natuurliefhebbers, wandelaars en fietsers. Leuk extraatje is het verwarmde zwembad, ook voor de kleintjes, maar even fijn is het beekje waar de kinderen kunnen vissen en spelen. De camping is verder overzichtelijk met twee velden en speeltuintjes.

Een gastvrij ontvangst bij Château de l'Epervière

Prachtig aangelegde camping rondom een oud kasteel, waar je tevens alle faciliteiten vindt om zorgeloos vakantie te vieren. Zowel de eigenaar als het personeel doen er alles aan om je het naar het zin te maken en zij zorgen ervoor dat het sanitair schoon en verzorgd blijft. Voor een gezellig praatje kun je wat drinken op het terras. En na een uitstapje naar de vele bezienswaardigheden in de Bourgondische omgeving ga je met z’n allen afkoelen bij het zwembad.

Populaire trekpleisters in Bourgondië

Authentiek Dijon

Menigeen kent Dijon van een doorreis naar Zuid-Frankrijk, maar de stad heeft genoeg moois te bieden om er langer te verblijven. Dijon is namelijk meer dan alleen de wereldbekende Franse mosterd. In het oude stadscentrum bezoek je onder meer een paleis, kerken, authentieke straatjes en een prachtige markt: Les Halles. Hier koop je alles voor een Bourgondisch leven en kun je volop genieten van de allerbeste wijnen en Franse gerechten.

Beaune is stad van de wijn

Zoals in de meeste bourgondische stadjes vind je in Beaune voortreffelijke wijnen alsook een gezellig wijnfeest voor de boeren uit de streek. Daarnaast biedt het historische centrum een leuke activiteitenagenda die je vakantie in Bourgondië tot een afwisselende ervaring maakt. Bezoek bovendien het prachtige Les Hospice de Beaune dat ook een interessant museum herbergt. Ook een leuke ervaring: onder de grond duiken in een van de kelders van Beaune voor een onvergetelijke wijnproeverij.

Mooi groen Morvan

Niet ver van Parijs ligt het bergachtige, groene landschap van de Morvan met een prachtige vallei. Het uitzicht wordt afgewisseld met lieflijke meertjes en watervallen waar je in de zomer ook terecht kunt voor de nodige verkoeling. Met een beetje geluk kom je een verscheidenheid aan dieren tegen, want de Morvan is een regionaal natuurpark met een grote verscheidenheid aan vogels, vissen en andere dieren.

Cultureel Auxerre

Een cultureel erfgoed met een schitterend uitzicht, dat is Auxerre. Qua bezienswaardigheden hoef je je hier ook niet snel te vervelen: bezoek de Abdij van Saint-Germain, de Kathedraal Saint-Étienne en de Clock Tower. Verder zijn de verschillende kerken en musea noemenswaardig en kun je er samen met de Fransen feestvieren tijdens een van de zomerse festivals.

Op de fiets door Bourgondië

decoration

Canal du Bourgogne is voor echte gastronomen

Gastronomen en cultuurliefhebbers springen op de fiets voor de route met de naam Canal du Bourgogne. Het is een afwisselende tocht langs verschillende paden in het dal, via wijngaarden, kastelen en authentieke dorpen. Deze route leidt dwars door Bourgondië vanuit de Tonnerrois tot het gebied van de Ouche via Auxois.

Canal du Nivernais is een bijzonder mooie tocht

Vertrek op de fiets voor een prachtige tocht in Bourgondië van Decize tot de stad Auxerre. Je komt langs rustige jaagpaden en fietst over landelijke weggetjes. In alle stilte en vrijheid ontdek je Canal du Nivernais dat bekend staat als één van de mooiste kanalen van Europa.

Canal du Centre is 128 kilometer vol verrassingen

Een andere mooie route voert je vanuit Chalon-sur-Sâone tot Decize. Liefhebbers van water hebben grote waardering voor deze tocht van zo’n 128 kilometer. De route voert je vanaf de Saônevlakte door de wijngaarden van Santenay. Daarna verandert het uitzicht dankzij het groene landschap om uiteindelijk te arriveren in Bourbon-Lancy, een verzorgde termenstad waar je graag finisht.

De smakelijke fietsroute La Voie des Vignes

Dit is de populaire wijngaardenroute van Beaune naar Santenay. Je komt langs de huizen van prestigieuze wijnen waar je de wijngaarden bezoekt. Gedurende deze tocht van ruim twintig kilometer beleef je de voortreffelijke rijkdom van Bourgondië. Een smakelijk traject in het hart van Bourgondië.

• Type accommodatie

• Faciliteiten

• Waardering

Sorteren

1.056

vakantie Bourgogne

Reviews over accommodaties in Bourgogne

Prachtige camping achter slot en grendel

Fietser
    11-8-2018

Een prachtige super schone camping! Zo schoon heb ik het nog niet eerder aangetroffen. Toch is dit geen camping waar we terugkomen. Kamperen is voor mij een gevoel van vrijheid; op deze camping zat werkelijk alles op slot, het toegangshek, de poort voor voetgangers ernaast, het wc gebouw, het afvalhok, de afvalbakken, de stroompalen, overal heb je een sleutel voor nodig, je loopt de hele dag met een sleutel om je nek. Dit benauwd mij.

Daarnaast loopt de beheerder ( mijn inziens TE bevlogen) de hele dag rondjes over de camping ter controle. Je moet er maar tegenkunnen....

Heerlijk!

Renske
    15-7-2018

Een heerlijke vakantie plek, op een mooie en gezellige camping in een mooie omgeving tussen de wijn velden.

Heerlijk eten aan houten tafels bij het kleine restaurantje buiten.

Heel nieuw en schoon sanitair.

Een grasveldje voor de tent waar kinderen met skelters kunnen rijden. Een heerlijk zwembad met verschillende hoogtes. Ideaal voor kinderen. Ik zeg “ vakantie”

Prima plek met aandacht voor de gast.

Henry & Carla
    13-7-2018

Voor en na onze fietstocht ‘Tour a Velo de Bourgogne’ verbleven we op Sur Yonne.

We hebben 10 nachten in één van de blokhutjes geslapen en alle dagen meegegeten. Tijdens onze fietstocht kon de auto bij hun blijven staan.

Peter en Annemiek doen er alles aan om het hun gasten naar de zin te maken. We hebben mede dankzij hun een fijne vakantie gehad.

In alle opzichten: uitstekend!

Hein & Tineke
    24-6-2018

Heel gastvrij en uitstekende accomodatie. Bovendien een culinaire topper!

Fantastisch en comfortabel appartement

Coen Kalsbeek
    7-4-2016

We hebben genoten van dit mooie appartement voorzien van alle comfort. Prachtig uitzicht en mooie omgeving. Heerlijke wandelingen gemaakt. Johann en Erna bedankt, wij komen zeker nog eens terug

Coen en Jacqueline Kalsbeek

Bourgogne scoort een 7,6 uit 10, op basis van 1454 reviews