La Grande-Verriere

Reviews over La Grande-Verriere

Een prachtig gebied voor wandelen, fietsen en rust

Marjolein Douma,
    2-10-2016

La Grande-Verriere is een klein lieflijke dorpje in een glooiend groen landschap, met kabbelende riviertjes en een hoeveelheid aan kastelen, liggend in Parc Naturel Regional du Morvan.

In dit typisch frans dorpje bevind zich een druk bezocht restaurant ,,Cecile"

zeer bekend onder de fransen maar ook al ontdekt door de toerist, echt een

aanrader!

Hier kan je brood en andere benodigheden kopen, dus een klein winkeltje.

Het natuurgebied de Morvan waar La Grande-Verrière zich in bevind is voor de rustzoeker en heeft prachtige wandel en fietsroutes maar ook mooie meren in de omgeving, zeker de moeite waard om de Romeinse stad Autun te bezoeken maar ook de plaats Luzy, hier zijn meer winkels.

Wie geinteresseerd is in archelogische vondsten moet zeker de Bibracte op de

berg Mont Beuvray (821m) bezoeken.

Wil je de vakantie in dit plaatsje doorbrengen zijn er genoeg chambre d'hotes in de buurt maar een echte aanrader is camping La Chauvotte.

Gereisd met partner in september 2016

Prachtig rustiek dorpje.

Marche,
    26-10-2014

Klein dorpje met een bakker, klein kruideniers winkeltje en een eet gelegenheid bij Hotel De Post. Eten is er niet duur, maar wel ontzettend lekker en goed. Naast de camping Espace Vital is een mooi hotelletje met mooie kamers met prachtig uitzicht. Ook deze accommodatie is niet duur en erg aan te bevelen.

Gereisd met vrienden in augustus 2014

Echt een Frans gehucht.

René Wardenier,
    22-7-2013

Helemaal niets te doen in La Grande-Verriere zelf. Echt een Frans gehucht. Voor de boodschappen ga je naar Autun, een plaats die ons (rijdend in de auto) als niet gezellig voorkwam, maar nadat we uitstapten toch verrassend veel leuke straten en mooie gebouwen liet zien. Echt een plaats om lopend te bekijken dus. Zet je auto onder de bomen aan het einde van Rue Henry Dunant en je kunt zowel het centrum als het prachtige meer eenvoudig bereiken.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

Klein rustig dorpje in een prachtig gebied

Patrick Broekema,
    31-7-2012

In La Grande-Verriere zelf is weinig te beleven, maar het dorp is mooi (het heeft een boulangerie met een vriendelijke dame en lekkere broodjes) en de omgeving (De Morvan) is nog mooier. Autun is niet ver weg, en ook een tochtje naar de wijnvelden of naar Baune is snel gemaakt.

Gereisd met partner in juli 2012

Een oase van Bourgondische rust

A. van Oosten,
    5-10-2008

Een klein lief dorpje met nauwelijks faciliteiten. Wel prachtig gelegen in De Morvan. Middelpunt van moutainbike-, fiets-(versnellingen !) en wandelroutes. Cultuur zal iets verderop gezocht moeten worden in Autun of Bibracte(Romeinse opgravingen)

Gereisd familie in oktober 2008
La Grande-Verriere scoort een 8,2 uit 10, op basis van 28 reviews