Reviews over La Grande-Verriere

Klein rustig plaatsje met een gastvrij hotel/resta

Fam. Van Mook
    17-9-2017

Weinig bewoners maar een echt Frans plattelandsdorpje

Een prachtig gebied voor wandelen, fietsen en rust

Marjolein Douma
    2-10-2016

La Grande-Verriere is een klein lieflijke dorpje in een glooiend groen landschap, met kabbelende riviertjes en een hoeveelheid aan kastelen, liggend in Parc Naturel Regional du Morvan.

In dit typisch frans dorpje bevind zich een druk bezocht restaurant ,,Cecile"

zeer bekend onder de fransen maar ook al ontdekt door de toerist, echt een

aanrader!

Hier kan je brood en andere benodigheden kopen, dus een klein winkeltje.

Het natuurgebied de Morvan waar La Grande-Verrière zich in bevind is voor de rustzoeker en heeft prachtige wandel en fietsroutes maar ook mooie meren in de omgeving, zeker de moeite waard om de Romeinse stad Autun te bezoeken maar ook de plaats Luzy, hier zijn meer winkels.

Wie geinteresseerd is in archelogische vondsten moet zeker de Bibracte op de

berg Mont Beuvray (821m) bezoeken.

Wil je de vakantie in dit plaatsje doorbrengen zijn er genoeg chambre d'hotes in de buurt maar een echte aanrader is camping La Chauvotte.

Rustig en geluidloos

Oda Swaan
    12-7-2015

Heerlijk rustige omgeving met oog voor de natuur

Rust en natuur

Fam van Oosten
    25-6-2015

Deze omgeving is uitermate geschikt voor rust- en natuurliefhebbers, die toch het echte Bourgondië willen ervaren. Veel wandel en VTT routes.

Prachtig rustiek dorpje.

Marche
    26-10-2014

Klein dorpje met een bakker, klein kruideniers winkeltje en een eet gelegenheid bij Hotel De Post. Eten is er niet duur, maar wel ontzettend lekker en goed. Naast de camping Espace Vital is een mooi hotelletje met mooie kamers met prachtig uitzicht. Ook deze accommodatie is niet duur en erg aan te bevelen.

La Grande-Verriere scoort een 8,9 uit 10, op basis van 28 reviews