Sorteren

Reviews over Gimouille/Nevers

Onvergetelijke belevenis

luc
    20-11-2017

Dit U-vormige kloostergebouw is indrukwekkend. Het is groot en omgeven door muren. Je kan er veilig je auto parkeren, na te bellen aan de grote poort. Deze parking is zo'n 200m te voet van de receptie gelegen. Bernadette van Lourdes ligt er in een glazen sarcofaag in de kapel uitgestald. Ze leefde daar tot haar dood. Er is een museum (gratis).

De kloosterkamers hebben hun oude karakter bewaard. De vloeren kraken bij het betreden. Er is enkel een afgescheiden lavaboruimte. WC's en douche's bevinden zich aan het einde van de kloostergang. Deze zijn proper. Er waren nauwelijks hotelgasten in oktober. Het ontbijt was niet rijkelijk, maar toch voldoende en lekker.

Het klooster ligt naast een park en 't centrum van Nevers. Nevers heeft mooie gebouwen en we dineerden er lekker in Brasserie Agricole. Nevers is geen drukke stad. Je bent er zo door.

Een prima plek voor een mooie vakantie

Drost
    5-8-2016

Het park is recent van eigenaar gewisseld en er wordt met man en macht gewerkt aan het renoveren van huisjes en alle andere faciliteiten. De mensen zijn zeer vriendelijk en de omgeving heeft voldoende te bieden. Kortom, een aanrader voor wie rust wil in een leuke omgeving. We hebben twee weken doorgebracht in Le Domaine du grande Bois en hebben ons geen moment verveeld. Voor uitstapjes zijn er mogelijkheden langs de Loire (o.a. de wijngebieden en de standjes) en de Vallier (o.a. Appermont en ook de standjes) om te wandelen. Iets verder weg ligt Bourges. Voor de boodschappen en de horeca is Nevers prima. In Gimouille kan een boottocht gemaakt worden naar de sluizen bij de Loire (indrukwekkend).

Mooie plek

Laura
    25-7-2016

De locatie is prima, mooie uitvalsbasis voor fietstochten. Schoon sanitair.

Uitstekend bed and breakfast

R.Stut
    21-9-2015

Ligging in het centrum van Nevers aan het park.

Uitstekend ontbijt, prachtige kamer en dito badkamer.

Ruime huizen, erg rustig, zowel omgeving als park

Marie-Louise
    27-8-2015

Goed: ruim huis, goed ingericht, vaatwasser, tv, overdekt terras, mooi uitzicht, ruim opgezet park. Bank heeft laken erover, maar is niet storend. Vriendelijk personeel, goede klusjesman. Tennisbaan, tafeltennisbanen speeltuinen ok, barbecue top. Veel waar voor je geld, is absoluut niet duur, leuk voor kleine kinderen. Kan beter: Erg rustig, niets georganiseerd. Om 20:00 gaat alles dicht en gaat het licht uit (op het hele park!), dan is er niemand meer en alles is pikdonker. De riolering komt uit in het vismeer waar je kunt varen. De omgeving is niet zo interessant, minimaal 1 uur rijden voor iets leuks, website van het park geeft wel goede info. Geen ligbedden bij het huis. adventure park niet veilig en duur. zwembad is erg klein, veel chloor, ligbedden bij zwembad vaak kapot. Erg weinig ruimte rondom zwembad, geen douches, kleedruimtes of toilet. Geen restaurant, wel pizza om af te halen, prima kwaliteit. Brood af te halen, weinig keus. Geen pony's meer, alleen kippen en konijnen.

Gimouille/Nevers scoort een 7,4 uit 10, op basis van 12 reviews