Sarlat (Dordogne)

We hebben een aantal aanbieders voor Sarlat (Dordogne) voor je op een rij gezet:

vakanties Sarlat (Dordogne)

Reviews over Sarlat (Dordogne)

Beetje een tegenvaller

Sammy Soetaert
    2-8-2018

Wie nog nooit een zuiders marktstadje bezocht heeft vindt dit waarschijnlijk wel een topper. Wij werden er echter niet warm van. Alles is er op gericht om toeristen zoveel mogelijk centen uit hun zakken te kloppen. Jammer dat de pracht van de oude gebouwen en de charme van de pittoreske steegjes verkracht wordt door de overdreven commerciële focus op foie gras en eend. Op zich is het wel goed dat je als streek je eigen producten in de kijker wil zetten, maar teveel is teveel en Sarlat is daar de exponent van. De tijd is wat toeristische beleving betreft blijven steken in de jaren '80. Te dure restaurants waar je buitengekeken wordt met kinderen, een markt zonder enige vorm van authenticiteit, megadure parkings, files van begin tot eind en weinig nadruk op de eigen bezienswaardigheden.

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2018

Heerlijk

Femke Wynia
    5-7-2018

Sarlat, voor veel Frankrijkliefhebbers een bekende naam. Een prachtige middeleeuwse stad, midden in Dordogne. Een stad waar je heerlijk kunt struinen door kleine steegjes, verse streekproducten kan kopen op de markt en in de schaduw op één van de pleinen je tegoed kan doen aan een overheerlijke plat du jour. Normaal Kun Je in de zomermaanden over de hoofden lopen van de toeristen maar in April en mei is het anders. Dan ontwaakt de stad, maakt zich klaar voor een zomer. De authenciteit is te voelen, het echte Franse leven meer zichtbaar. Het moment waarop je je meer onderdeel dan visite voelt van de stad. Je neemt deel inplaats van dat je toekijkt. Sarlat, in ieder jaargetijde een stad waar je graag wilt zijn, maar in het voorjaar graag nog wat meer.

Gereisd Met jonge kinderen in april 2017

Alsof je teruggaat in de tijd. Werkt ontspannend

Esther Lindhout
    10-3-2018

Sarlat is een middeleeuwse stad en dat voel je. Allereerst als je de stad binnenkomt rij je onder een grote boog door. Door de oude gebouwen, de kleine gangetjes, de hoogte verschillen, de oude kerken met oude tuinen en de duidelijk streekgebonden menu’s in de restaurantjes maakt dat je je even in een andere tijd waant. In de zomermaanden is er veel (ouderwets) vertier op straat (straattoneel, zang, rommelmarkten) Voor de liefhebber van shoppen, aan de buitenkant vd stad bevindt zich een wat modernere winkelstraat. Wij zijn meerdere jaren even weer een dagje naar Sarlat geweest. Veel plezier!

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2016

Mooi, maar niet fantastisch

CR
    28-1-2018

Wij hadden onze camping speciaal geboekt om Sarlat te kunnen zien, afgaande op de vele goede verhalen. Echter, wij hadden het jaar daarvoor al vele stadjes in de Dordogne verkent, en die zijn net zo mooi, maar veel minder toeristisch. Natuurlijk is het oude deel mooi en charmant, de living statues zijn ook bijzonder. Maar verder vonden wij het een beetje tegen vallen.

Mooie mix tussen historisch en recent

Jos L.
    8-8-2017

We bezochten Sarlat op een warme zaterdag. Veel te doen qua markten en gevarieerd winkelaanbod. Bezoek bij een iets lagere temperatuur is aan te raden. Gegeten bij de crêperie naast de grote basiliek. Prachtige, betaalbare plek. Ben je in de Dordogne? Bezoek Sarlat.

Sarlat (Dordogne) scoort een 8,1 uit 10, op basis van 260 reviews