Mauroux

Reviews over Mauroux

Een fantastische regio

Fam Leiv
    2-3-2018

een zalig en vriendelijk wandeldorp dichtbij een groot bos, vele wandelpaden langs weilanden waar schaapjes en koeien grazen en door heerlijk ruikende bossen. Vele wijngaarden, vele super-vergezichten. Uren zalig rondwandelen en na elke bocht, steeds weer verrast worden door een mooi vergezicht, een mooie wijngaard, een leuk frans huis, ... toch ook winkels met alle noodzaak voor wat een mens benodigd.

Gereisd Met partner in Fri Dec 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

sfeervol, rust, mooi weer, mooi huis, veel groen

Frank
    18-2-2017

Wij gaan vaak naar Mauroux en van daaruit op ontdekkingsreis en avontuur of gewoon niks, onder de overkapping van het terras met een glaasje wijn kijkend in de verte. Veilig voor kinderen en huisdieren.

Mauroux was super

Wim Niewenhuizen
    9-1-2017

Plaatsje in een schitterende omgeving ,prachtig park we zijn hier in deze omgeving al div malen geweest. Voelt aan als thuis komen vlak bij fumel met mooie supermarkten leuke markt. We gaan bij leven en welzijn dit jaar weer naar deze plaats met dit fijne park. Als je naar deze plaats gaat voor het nachtleven ben je in de verkeerde plaats

Gereisd Met oudere kinderen in september 2016

Leuk klein dorpje zonder pretenties.

Wout
    9-10-2014

Je wordt er niet overlopen door toeristen. Je kunt je in de omgeving op allerlei manieren vermaken. Er is een kleine buurtsuper waar je terecht kunt voor de dagelijkse levensbehoeften, een postkantoortje en een restaurantje (Passion Rouge) dat door een Belg geleid wordt.

Gereisd Met partner in Tue Sep 23 2014 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Centrale ligging in het groen - maar dood dorp

Michele White
    6-9-2014

Temidden van glooiende heuvels met wijngaarden, typische dorpjes waar de tijd heeft stilgestaan en marktjes met lokale producten vers van het veld.

Mauroux zelf heeft niet veel te bieden, doch is een goede uitvalsbasis voor allerhande uitstappen. Of het nu oude forten zijn (château de Bonaguil), middeleeuwse stadjes (Puy l'Evêque of Fournon), grote steden (Cahors) op minder dan drie kwartier rijden.

Ga je wat verder heb je de tuinen van Marqueyssac, grotten van Pech Merle, Saint Popie Lacirq, ...

Wie de plaatselijke terroir wil proeven, kan kiezen tussen wijnhuizen, geitenkaasboerderijen, saffraankwekers, ...

De sportieveling leeft zich uit in kayaktochten, la voie verte per fiets, een intiatie ULM, of een heerlijke wandeling te paard.

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2014
Mauroux scoort een 9,4 uit 10, op basis van 43 reviews