Daglan ( Dordogne )

We hebben een aantal aanbieders voor Daglan ( Dordogne ) voor je op een rij gezet:

Reviews over Daglan ( Dordogne )

Autenthiek Frans dorp met prima restaurants.

K.Bleeker
    14-7-2017

In Daglan is een heel goed restaurant gevestigd "Le petit Paris". Kwalitatief goed en heel betaalbaar. Ook het eetcafé "Cafe de la Fleur" is heel gezellig en staat op een mooie plaats centraal in het dorp. Op de wekelijkse markt, zondagochtend, is puur frans en heel leuk. Op de markt zijn alleen streekproducten te verkrijgen en wordt ook goed bezocht door de lokale bevolking. Echt frans dus. Wij verbleven op camping "La Perugue". Vanaf deze camping is het slechts 1800 meter lopen naar het centrum van het dorp. Naar de supermarkt en bakker die naast elkaar in het centrum zijn gevestigd is met de auto, maar ook zeker met de fiets of lopend prima te doen. Hou je van rust en kwaliteit dan is Daglan prima. Zoek je liever vertier in de vorm van disco's, nachtclubs etc etc dan is Daglan geen geschikte bestemming. De camping "La Perugue" en het dorp Daglan vinden wij zeer het aanbevelen waard.

Gereisd Met partner in juni 2017

Zoals al vele jaren ook nu weer 'thuis'.

Egbert ten Hoeve
    20-2-2017

Onze 'huiscamping' bevindt zich even buiten het dorp Daglan. Voor ons hoort het dorp Daglan bij de camping. We komen er bijna dagelijks doorheen op de fiets of met de auto. Afhankelijk van onze bestemming die dag kan het zijn dat we snel een boodschapje doen in het enige supermarktje, de bakker of op zondag de markt. Alles is kleinschalig en dat moet het ook blijven om onze jaarlijkse vakantiebestemming niet gevoelsmatig te verstoren. Willen we toch meer dan zoeken we die dag een bestemming verderop. Dat kan zijn ergens aan de oever van de Dordogne, In de zomer op hoogtijdagen bezaaid met kanovaarders en zwemmers. Ga naar Domme op fiets, geweldig. De extreme gezelligheid van Sarlat is zeker drie zaterdagen tijdens ons wekenlange verblijf een absolute must. Daar is ook het echte uitgaansleven te vinden. Verwaarlozen we Daglan daarmee? Absoluut niet. Daar keren we altijd weer terug. Gezellig babbelen met bewoners tijdens de jaarlijkse optocht ter ere van Saint Louis. In Daglan en de wijde omgeving zijn ontelbare, misschien wel miljoenen notenbomen te vinden. Op een (elektrische) fiets door het landschap crossen en je vindt er vele maar ook de pracht en praal van de omgeving van Daglan. Tot ziens.. .

Gereisd Met partner in augustus 2016

Een typisch Frans dorpje

Harry Bisseling
    5-8-2016

Verwacht geen grote drukte. druk is het er vooral als de kleine supermarkt open is. Dan komen mensen voor hun dagelijkse boodschappen en praten bij over de laatste gebeurtenissen. Op het plein voor de supermarkt een fontein. Dat plein, die fontein, vormt het hart van Daglan. Vanaf een van de bankjes zie je de supermarkt, de bakker en een restaurant. Verder valt op, dat er in Daglan langs de doorgaande weg verschillende ateliers zijn te vinden. In de periode, dat wij er waren, juli 2016, waren er verschillende tentoonstellingen.

Gereisd Met partner in juli 2016

Bijzonder mooi gelegen camping

Tineke Bisseling-oudshoorn
    13-7-2016

Camping la Peyrugue is een mooie natuurcamping, die goed onderhouden wordt. Het verblijf is aangenaam, mede door de grote gastvrijheid van de eigenaars en het personeel. Er is een zwembad en een kinderbadje met waterslang en kleine glijbaan. Jonge kinderen kunnen op het terrein lekker spelen op verschillende speeltoestellen. Voor de oudere jeugd, waarvan de ouders op de camping verblijven, is er een speciaal jongerenveld tegenover de camping. Kortom is het goed vertoeven op deze camping!

Gereisd Met partner in juni 2016

Frans slaapdorp

arvan33
    27-7-2015

Het dorp is een rustig Frans dorpje. Naast een bakker, restaurant, traiteur en supermarkt zijn er verder geen winkels. Wel is de sfeer erg gemoedelijk en het dorp zelf leuk om even door heen te lopen

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2015
Daglan ( Dordogne ) scoort een 8,8 uit 10, op basis van 93 reviews