Daglan ( Dordogne )

Vakantie in Daglan ( Dordogne )

Weer & Klimaat Daglan ( Dordogne )

JanFebMrtAprMeiJunJulAugSepOctNovDec
Max. temp. (℃)11°13°16°20°24°27°27°24°19°13°
Min. temp. (℃)10°13°15°15°13°10°
Zonuren3h4h5h6h7h8h9h8h7h5h3h3h
Dagen regen1513141514118109111313

Reviews over Daglan ( Dordogne )

• 10Egbert ten Hoeve06-09-2019

Gun jezelf weer eens de Dordogne.

Het centrum van het dorp Daglan is enkele jaren geleden gerenoveerd. Er is nog duidelijker sprake van een Zuid Franse uitstraling. Alle bewoners (ik 30 jaar ervaring) van 'ons dorp' zijn net zo vriendelijk als de vriendelijkste mensen in Nederland. Er kan weinig geboden worden anders dan een restaurant en een winkel voor de dagelijkse behoeften. In de buurt, behalve Sarlat op 20 km afstand, zijn eigenlijk allemaal dorpen, vaak gesticht in een ver verleden. Vertier is er overal wel. Sarlat zelf is zeer aantrekkelijk; kastelen en andere historische gebouwen te over; grotten; varen (kano) op de Dordogne; balonvaarten; enz. enz. De receptie van mijn favoriete camping kan daar veel over vertellen en iedereen laten lezen in het Nederlands en Engels. Frans is wel de voertaal uiteraard. Ik kom jaarlijks op Moulin de Paulhiac in Daglan. Daarover meer op de site van deze camping en lees verder de bijna altijd zeer positieve reacties op Zoover.

• 9Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in augustus 2019

• 9Nicole G.08-04-2019

Magnifique village

Visites magnifiques. Daglan est une petite ville avec toutes les commodités, proche du camping, on peut y accèder par le petit chemin la Levade le long du Céou. Beaucoup de randonnées, voie verte pour les vélos. Tout pour passer de bonnes vacances. Les Daglanais sont très gentils

Gereisd met partner in april 2019

• 9K.Bleeker14-07-2017

Autenthiek Frans dorp met prima restaurants.

In Daglan is een heel goed restaurant gevestigd "Le petit Paris". Kwalitatief goed en heel betaalbaar. Ook het eetcafé "Cafe de la Fleur" is heel gezellig en staat op een mooie plaats centraal in het dorp. Op de wekelijkse markt, zondagochtend, is puur frans en heel leuk. Op de markt zijn alleen streekproducten te verkrijgen en wordt ook goed bezocht door de lokale bevolking. Echt frans dus. Wij verbleven op camping "La Perugue". Vanaf deze camping is het slechts 1800 meter lopen naar het centrum van het dorp. Naar de supermarkt en bakker die naast elkaar in het centrum zijn gevestigd is met de auto, maar ook zeker met de fiets of lopend prima te doen. Hou je van rust en kwaliteit dan is Daglan prima. Zoek je liever vertier in de vorm van disco's, nachtclubs etc etc dan is Daglan geen geschikte bestemming. De camping "La Perugue" en het dorp Daglan vinden wij zeer het aanbevelen waard.

• 8Uitgaanslevenn
    • 8Sfeer in stad

Gereisd met partner in juni 2017

• 8Egbert ten Hoeve20-02-2017

Zoals al vele jaren ook nu weer 'thuis'.

Onze 'huiscamping' bevindt zich even buiten het dorp Daglan. Voor ons hoort het dorp Daglan bij de camping. We komen er bijna dagelijks doorheen op de fiets of met de auto. Afhankelijk van onze bestemming die dag kan het zijn dat we snel een boodschapje doen in het enige supermarktje, de bakker of op zondag de markt. Alles is kleinschalig en dat moet het ook blijven om onze jaarlijkse vakantiebestemming niet gevoelsmatig te verstoren. Willen we toch meer dan zoeken we die dag een bestemming verderop. Dat kan zijn ergens aan de oever van de Dordogne, In de zomer op hoogtijdagen bezaaid met kanovaarders en zwemmers. Ga naar Domme op fiets, geweldig. De extreme gezelligheid van Sarlat is zeker drie zaterdagen tijdens ons wekenlange verblijf een absolute must. Daar is ook het echte uitgaansleven te vinden. Verwaarlozen we Daglan daarmee? Absoluut niet. Daar keren we altijd weer terug. Gezellig babbelen met bewoners tijdens de jaarlijkse optocht ter ere van Saint Louis. In Daglan en de wijde omgeving zijn ontelbare, misschien wel miljoenen notenbomen te vinden. Op een (elektrische) fiets door het landschap crossen en je vindt er vele maar ook de pracht en praal van de omgeving van Daglan. Tot ziens.. .

• 5Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur

Gereisd met partner in augustus 2016

• 9Nancy van Eeten09-01-2017

Het was heerlijk!!

We hebben een heerlijke vakantie beleefd in deze omgeving, zo prettig dat we er in augustus 2017 voor 2 weken terug naartoe gaan!!

juli 2016

• 3Karin dB13-09-2016

Aardig

Heel klein, leuk om even te kijken met een half uurtje heb je het gezien. Een supermarktje en een boulangerie. 2 terrasjes.

• 1Uitgaanslevenn
    • 1Cultuur
    • 8Omgeving
    • 4Sfeer in stad
    • 1Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in september 2016

• 8Harry Bisseling05-08-2016

Een typisch Frans dorpje

Verwacht geen grote drukte. druk is het er vooral als de kleine supermarkt open is. Dan komen mensen voor hun dagelijkse boodschappen en praten bij over de laatste gebeurtenissen. Op het plein voor de supermarkt een fontein. Dat plein, die fontein, vormt het hart van Daglan. Vanaf een van de bankjes zie je de supermarkt, de bakker en een restaurant. Verder valt op, dat er in Daglan langs de doorgaande weg verschillende ateliers zijn te vinden. In de periode, dat wij er waren, juli 2016, waren er verschillende tentoonstellingen.

• 8Cultuur
    • 9Omgeving
    • 7Sfeer in stad
    • 8Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juli 2016

• 9Tineke Bisseling-oudshoorn13-07-2016

Bijzonder mooi gelegen camping

Camping la Peyrugue is een mooie natuurcamping, die goed onderhouden wordt. Het verblijf is aangenaam, mede door de grote gastvrijheid van de eigenaars en het personeel. Er is een zwembad en een kinderbadje met waterslang en kleine glijbaan. Jonge kinderen kunnen op het terrein lekker spelen op verschillende speeltoestellen. Voor de oudere jeugd, waarvan de ouders op de camping verblijven, is er een speciaal jongerenveld tegenover de camping. Kortom is het goed vertoeven op deze camping!

• 8Uitgaanslevenn
    • 9Omgeving
    • 9Sfeer in stad

Gereisd met partner in juni 2016

• 9siocnarf134007-09-2015

Prachtige groene en middeleeuwse omgeving

Schitterende omgeving, aardige mensen, lekker weer enzovoooort

• 6Uitgaanslevenn

september 2015

• 8barry29-08-2015

petit village bien sympathique

très joli village, où les commerçants sont particulièrement accueillants. Une mention spéciale pour les propriétaires de la supérette qui vous accueillent toujours avec le sourire quelle que soit l'heure!

• 7Cultuur
    • 8Omgeving