Sorteren

vakanties Straatsburg / Strasbourg (Bas Rhin)

Reviews over Straatsburg / Strasbourg (Bas Rhin)

Een plek om telkens weer terug te keren

Mia Dittmar
    1-4-2018

La Petite France is een schitterende oude buurt met sluizen. Hier is ook de Gerberstrasse (ooit woonden en werkten hier de leerlooiers die voor hun werk stromend water nodig hadden). Rondom veel restaurants, café's en terrassen.

Bezoek er Pont St. Martin, maar ook de straten iets verder van de sluizen. Het is

een stap terug in de tijd. Een ware ontdekkingstocht. Wie graag fotografeert kan

hier prachtige kleurrijke plaatjes schieten. En neem ook eens de rondvaartboot

door de sluizen. Overdag heel mooi, maar ook 's avonds een belevenis. Hier wordt

ook duidelijk hoe Frankrijk en Duitsland hier door de eeuwen heen verstrengeld

zijn geraakt (terug te vinden in de straatnamen in beide talen). Veel groen en veel

bloemen, een heerlijke buurt om rond te lopen.

niet typische citytrip

natje666
    8-12-2017

zeker de boottocht doen ............ krijg je veel mee van de geschiedenis

Zeer de moeite waard! Straatsburg

Ria
    10-7-2017

Het oude centrum is een genot om doorheen te wandelen.

En ben je het oude zat ook het nieuwe gedeelte is de moeite waard. Hierbij bedoel ik de parlementsgebouwen en het park.

Prachtige stad

Klaas
    23-3-2015

Deze stad is ook nadat je er al meer dan 25 jaar komt nog steeds schitterend.

mooie stad

Danny Segers
    28-8-2014

Een stad met geweldig goed geregeld openbaar vervoer en prachtige musea

Straatsburg / Strasbourg (Bas Rhin) scoort een 8,7 uit 10, op basis van 53 reviews