Blackpool

Vakantie in Blackpool

vakanties Blackpool

We hebben een aantal aanbieders voor Blackpool voor je op een rij gezet:

Reviews over Blackpool

• 9Tiffanie03-05-2014

Blackpool

Veel dingen te zien, dicht bij elkaar.

• 8Cultuur
    • 9Sfeer in stad
    • 7Stranden

juli 2013

• 8Hans20-09-2013

Het echte Engeland

Blackpool is Engeland op zijn allerengelst! Dieper in de Engelse sfeer kun je niet worden ondergedompeld. Verbazingwekkend en verbazingwekkend vriendelijke mensen. De beleefdheid is van een niveau dat we in Nederland niet kennen.

• 9Uitgaanslevenn
    • 8Omgeving
    • 9Sfeer in stad
    • 7Stranden

Gereisd met partner in juli 2013

• 2Anita16-08-2010

Waar is het misgegaan......?

Als het jouw idee van een geslaagd weekend is om halfnaakt en stomdronken over straat te lopen tijdens een vrijgezellenavond, of om wezenloos starend in een automatenhal te zitten, dan zou ik zeggen: ga naar Blackpool! Alle andere mensen kan ik alleen maar aanraden om daar weg te blijven, tenzij je het, net zoals wij, ziet als een interessant cultuurverschijnsel, waar je wel eens nieuwsgierig naar bent (dit noemen ze ook wel ramptoerisme). Maar ook dan heb je aan 1 avond echt wel genoeg. Eigenlijk is het wel sneu. De plaats Blackpool is mooi gelegen aan de Ierse zee, de boulevard ademt vergane glorie en sommige oude hotels moeten ooit ook echt stijlvol zijn geweest. Maar ergens is het misgegaan. Nu is het gewoon één grote bier en fish-and-chipstent, waar behalve dronken Britten niemand plezier aan kan beleven. Deze "Henn-party-capital of Britain", kun je dus maar beter links laten liggen.

• 2Uitgaanslevenn
    • 1Cultuur
    • 3Omgeving
    • 2Sfeer in stad
    • 4Stranden

Gereisd met partner in juli 2010

• 9Patrick,Arlette en James25-08-2009

Heel leuke badplaats

Blackpool is super aan te raden, zeker voor families met jonge kinderen of tieners.Er is een pretpark,kermis op de 3 pieren in zee,een zoo, Sea-life centre en nog veel meer atracties waar je dagenlang mee zoet bent.Grote keuze accomodatie.

• 8Uitgaanslevenn

augustus 2009

• 6Jeroen25-08-2009

Bijzonder om te zien, maar er op vakantie gaan?

Blackpool is een typische vervallen Engelse badplaats. Ooit bedoeld voor de rijken is het nu de uitvalsbasis voor de allerarmste vakantieganger. Dit doordat de rijken de mogelijkheid kregen steeds verder weg te reizen. De keuze tussen Thailand of Blackpool is snel gemaakt. Het zelfde effect is ook een beetje geweest in Scheveningen, maar in Blackpool is dat proces nog wel sterker geweest.

Door dit verval hangt er een bijzondere sfeer, die erg leuk is om op te snuiven als je toch toevallig in de buurt bent (bijvoorbeeld in Liverpool). Alles is er overduidelijk gericht op goedkope zooi, en alles straalt vergane glorie uit. Voor mij persoonlijk vind ik zo'n sfeer prachtig, maar ik kan me voorstellen dat andere mensen daar wat naargeestig van worden. Langer dan een paar uur er rondhangen gaat er overigens ook niet.

• 6Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur
    • 6Omgeving
    • 6Stranden

Gereisd met vrienden in mei 2009

• 8Meliz12-05-2008

Blackpool in 1 woord SUPPER. der is echt te veel te doen je kan naar het Pleasure Bach park waar ook nog show te zien zijn e kan de toren in gaan enheb je een uit zich over heel blackpool en het strand, het strad word helemaal vernieuwd en zo ver ik het heb kunnen zien word het mooi. ze hebben ook 3 pieren waar je dingen op kan doen Het kleine centrum daar is alles te doen en je kan der alles vinden en blackpool is zeer goed bereikbaar met het openbaar vervoer om een goed uit eten te gaan moet je wel even zoeken maar als je der 1 hebt dan heb je ook een goede de mensen zijn zeer vriendelijk en daar kunnen wij echt nog wat van leren kortom blackpool is echt een aanrader en ik kom zeker nog een keer terug

• 7Uitgaanslevenn
    • 9Stranden

Alleen gereisd in mei 2008

• 10erica dominicus24-12-2005

blackpool is een zeer aan te raden stad aan zee er is heel veel te doen te zien en de restaraunt zijn goed zeker de vis and chips .mensen zijn erg aardig en beleeft daar kunnen wij nederlanders nog echt wat van gaan leren .aanrader hoogseizoen .hotels genoeg voor iederen portomomee .en niet te vergeten vaste kermis langs het strand ben 5 dagen geweest en heb niet eens de helft gezien in een woordt grandios en ga in 2006 terug

• 10Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur