We hebben een aantal aanbieders voor Cambridge voor je op een rij gezet:

vakanties Cambridge

We hebben een aantal aanbieders voor Cambridge voor je op een rij gezet:

Reviews over Cambridge

Cambridge , kennismaking met mijn familieverleden!

Kenneth Etnel,
    26-1-2019

Mijn man's cadeau voor zijn jaardag. Een lang weekend naar Londen. Wij hebben een dagtrip vanuit London naar Cambridge gemaakt. Wij hebben 3 nachten in hotel Crown Plaza King Cross overnacht.

Cambridge was overweldigend en niet alleen om de vriendelijkheid van de locals maar de historische waarde. Als nazaat van Afrikanen heb ik heel veel indrukken en informatie over mijn voorouders kunnen opdoen. De rijkdom van Cambridge is immens en jammer dat Nederland het verleden angstvallig probeert weg te poetsen en te ontkennen ipv deze te documenteren in musea vorm. Eerlijkheid boven alles en dat is wat Cambridge is voor mij. Ik ga zeer zeker terug in 2019. Het verleden mag niet verloren gaan!

Gereisd met partner in juli 2018

Rijk voorzien, maar niet massaal

H. Wolf,
    24-8-2018

Een vrij grote stad, die kleinschalig aandoet. Heel veel leuke boekwinkeltjes en hippe eettentjes. De stad is duidelijk een studentenstad, met veel fietsers en een groot cultuuraanbod. De vele colleges van de universiteit zijn een bezoek waard: het vele groen achter de muren is een verrassing. In de parken waren overal openluchtspelend, ook de moeite waard. Elke toerist maakt een rondje door de grachten in een punter: niet roeien, maar bomen. Wie dat niet kan, kan zich ook door een student laten rondvaren. Heerlijke terrasjes langs de rivier. In het centrum wel opvallend veel Chinese toeristen, die schijnen een constante factor te vormen. Ook buiten het centrum is genoeg te doen en te zien.

Gereisd met partner in augustus 2018

Colleges!

rtvd,
    16-8-2015

Wat moeten we hier nog meer over zeggen. Je kunt hier meerdere dagen langs de diverse colleges wandelen. En natuurlijk, daar waar mogelijk, deze ook bezoeken. Wat een historie samengebracht op een paar vierkante mijlen. Tip: maak gebruik van een stadswandeling. Ze zijn niet goedkoop, maar het levert wel flink wat extra informatie op.

Gereisd met partner in juli 2015

Indrukwekkende stad

menmcs,
    21-9-2014

Mooi universiteitsstad. Echt Engels.

Leuke sfeer. Schoon. Goed te doen in één dag.

Uitstekende busverbindingen met Park and Ride-locaties. (Parkeren nét buiten de stad en dan met de bus het centrum in. Goedkoop!)

Maakt een boottocht over de River Cam met Scudamore (met de beste gidsen).

Ga even langs de VVV voor de stadsrondwandeling (op papier), waarbij je langs alle highlights komt.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2014

Zeker de moeite waard om te bezoeken.

Jodewa,
    24-8-2012

Cambridge is zeker en en vast een omweg waard.

Deze mooie stad met de vele "College's" behoort tot de top van de universiteiten van de wereld. Dit is dus ook duidelijk te merken in heel de binnenstad. Het oude gedeelte en de nieuwere wijken worden perfect verzoend.

Je kan er vrijwel een hele dag rondkuieren en bezoeken brengen aan vele college's, musea of market places zonder te zoeken.

Er zijn ook vrij veel shoppingmogelijkheden, waardoor een massa volk aanwezig is.

Gezien de grote toeloop van toeristen is het een dure stad om te parkeren, het loont de moeite om zich hierover vooraf te informeren.

Verder kan men in de nabije omgeving het Imperial War Museum te Duxford bezoeken waar een heel grote collectie vliegtuigen (voornamelijk uit WO 2) te bewonderen valt. Veel van deze toestellen zijn nog luchtwaardig, worden gerestaureerd of geconserveerd. Dit is allemaal toegankelijk binnen 1 bezoek.

Beide op één dag bezichtigen is onmogelijk, voorzie minimum 2 dagen.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2012
Cambridge scoort een 9,4 uit 10, op basis van 32 reviews