Sorteren

vakanties Cambridge

Reviews over Cambridge

Rijk voorzien, maar niet massaal

H. Wolf
    24-8-2018

Een vrij grote stad, die kleinschalig aandoet. Heel veel leuke boekwinkeltjes en hippe eettentjes. De stad is duidelijk een studentenstad, met veel fietsers en een groot cultuuraanbod. De vele colleges van de universiteit zijn een bezoek waard: het vele groen achter de muren is een verrassing. In de parken waren overal openluchtspelend, ook de moeite waard. Elke toerist maakt een rondje door de grachten in een punter: niet roeien, maar bomen. Wie dat niet kan, kan zich ook door een student laten rondvaren. Heerlijke terrasjes langs de rivier. In het centrum wel opvallend veel Chinese toeristen, die schijnen een constante factor te vormen. Ook buiten het centrum is genoeg te doen en te zien.

Colleges!

rtvd
    16-8-2015

Wat moeten we hier nog meer over zeggen. Je kunt hier meerdere dagen langs de diverse colleges wandelen. En natuurlijk, daar waar mogelijk, deze ook bezoeken. Wat een historie samengebracht op een paar vierkante mijlen. Tip: maak gebruik van een stadswandeling. Ze zijn niet goedkoop, maar het levert wel flink wat extra informatie op.

Indrukwekkende stad

menmcs
    21-9-2014

Mooi universiteitsstad. Echt Engels.

Leuke sfeer. Schoon. Goed te doen in één dag.

Uitstekende busverbindingen met Park and Ride-locaties. (Parkeren nét buiten de stad en dan met de bus het centrum in. Goedkoop!)

Maakt een boottocht over de River Cam met Scudamore (met de beste gidsen).

Ga even langs de VVV voor de stadsrondwandeling (op papier), waarbij je langs alle highlights komt.

Cambridge scoort een 8,7 uit 10, op basis van 31 reviews