Sorteren

Reviews over Leipzig

Geweldige stad.

Braams
    16-6-2018
    Wat een leuke stad om te bezoeken. Mooie gebouwen. Gezellige winkelstraten met terrassen. Vanaf de Knaus camping ben je op de fiets met 15 minuten in het centrum.

Zeker een meerdaags bezoek waard!

Joke
    7-6-2018
    Een ontzettend gezellige binnenstad met veel oude gebouwen, terrasjes en restaurantjes! De stad heeft prima openbaar vervoer en de dierentuin is fantastisch. Deze stad is zeker bezoek van een dag of 4 waard!

Uniek

Ilonka Pennings
    9-8-2017
    Leipzig mag dan meer dan een half miljoen inwoners hebben maar je merkt niet veel van de verkeersdrukte in de stad. Het centrum is levendig en op elke straathoek staat een goede straatmuzikant te spelen. Het mooie vinden wij dat de musea die geschiedenis behelzen gratis zijn. Het Zeitgeschichtliches Forum is zeer interessant. Neem daar de tijd voor of ga een dag later nog een keer terug. Runde Eck in Leipzig waar de Stasi zat, is nog zo behouden zoals ze het in de jaren 90 aan getroffen hebben. Je kent de geschiedenis maar het is net of je in de tijd terug gezet wordt. Leipziger Zoo is een prachtige dierentuin. Volkschlachterdenkmal ook zeer zeker de moeite waard. De slacht van Napoleon in 1813. Nu wordt daar verbouwd maar wanneer voor dat monument weer het water weer ligt, zal dat prachtig zijn. Op de Augustusplatz staat de MDR (radio en tv zender) toren en daar kun je bovenop en zo over Leipzig kijken. Dan zie je das Alte Rathaus en ook het voetbalstadion en de grote overdekte Gondwanaland van Leipziger Zoo en alle mooie gebouwen. Nikolaikirche en Thomaskirche (van Bach) niet vergeten. Alle kleine hofjes zijn ook de moeite waard en de overdekte winkelpassages zijn een lust voor het oog. Soms zie je nog dat het een stad was wat in de DDR lag maar dat is vooral buiten Leipzig. Wel jammer dat ze in de buitenwijken op huizen en gebouwen graffiti hebben aangebracht. Dat maakt de buitenkant van de stad er niet mooier op.

Aangenaam verrassend en inspirerend! .

Yvonne
    28-6-2017
    Voor een concert 3 dagen inLeipzig verbleven. Zeer mooie stad, veel cultuur, oude en moderne architectuur. Goed georganiseerd openbaar vervoer. Heb veel vriendelijke en behulpzame mensen ontmoet.

een stad met veel cultuur

d.w.dorsman
    15-2-2017

Dit is een stad waar je veel cultuur tegenkomt. Wij waren er in de tijd van de Kerstmarkt, ook die is de moeite waard om te bezoeken.

Verder zijn er legio musea, ook uit de voormalige DDR tijd.

Leipzig scoort een 8,7 uit 10, op basis van 59 reviews