header
Saksen (Sachsen)

Rijke cultuur in prachtig Saksen

Er zijn volop mooie gebieden vlakbij huis. Heb je bijvoorbeeld als eens aan de regio Saksen in Oost-Duitsland gedacht? Saksen is een opkomende toeristische bestemming en dat is niet voor niets: steeds meer mensen ontdekken de rijke cultuur, de gezellige steden en de prachtige natuur. Wij geven je de beste tips voor een vakantie in Saksen.

Rijke cultuur in prachtig Saksen

Zeker doen in Saksen

Dit zijn de must do's

4x leuke steden in Saksen

Bruisend Leipzig

Is Berlijn iets te druk voor je? Bezoek dan zeker de bruisende stad Leipzig. Deze stad doet zeker niet onder voor de Duitse hoofdstad, maar is net iets rustiger. Geniet van het bruisende nachtleven, de trendy barretjes en het heerlijke eten. In het dynamische Leipzig is volop leuks te ontdekken.

Authentiek Chemnitz

In het westen van Saksen vind je de lieflijke stad Chemnitz. Kunst en muziek staan in deze stad centraal, waardoor er genoeg te beleven is. Bezoek bijvoorbeeld het Koning Albert Museum en de Sint Peter- kerk, of bewonder één van de opera’s van Wagner in het prachtige Operahuis.

Gezellig Dresden

In Dresden kijk je je ogen uit. Deze klassieke Duitse stad is een must see in de regio Saksen. Dresden staat vooral bekend om de prachtige barok-architectuur. Bewonder de prachtige gebouwen, zoals de Frauenkirche, en sla ook vooral de Altmarkt niet over. Hier vind je volop gezellige terrassen en leuke winkeltjes.

Ongelooflijk Oberwiesental

Oberwiesental is hét skigebied van Saksen, maar ook in andere jaargetijden is dit een mooie stad om te bezoeken. Het is de hoogst gelegen stad van heel Duitsland, waardoor je kunt genieten van adembenemende uitzichten over de regio. Je kunt je ook heerlijk laten verwennen in de verschillende kuuroorden die Oberwiesental rijk is.

5x top campings

Fietsen rond Camping Wostra

Zin in een fietsvakantie? Logeer dan op Camping Wostra. De camping ligt slechts vijfhonderd meter van een prachtig fietspad langs de Elbe. Het is maar veertien kilometer fietsen naarhet gezellige Dresden. Geen zin om te fietsen? Naast Camping Wostra stopt ook de bus naar Dresden.

Ontspannen op Camping Dresden-Mockritz

Geniet van de zon bij het mooie zwembad van Camping Dresden-Mockritz. Naast het zwembad ligt een grote zonneweide waar je kunt relaxen met een goed boek. Je mag zelf een plek uitzoeken op de camping, bijvoorbeeld midden tussen de bomen. Daag vooral je reisgenoten uit voor een lekker potje tafeltennis vlakbij de receptie.

Goed onderhouden: Camping Lux Oase

Camping Luxe Oase is piekfijn onderhouden. De vriendelijke eigenaren geven je graag tips voor uitstapjes in de omgeving. Vlakbij de camping ligt een meer waar je heerlijk kunt zwemmen, wandelen of fietsen. Ook handig: er is op de hele camping wifi beschikbaar.

Gezellig: Camping Kulkwitzer See

Camping Kulkwitzer See ligt aan de rand van het gezellige Leipzig. Je kunt zo op de fiets naar de stad. In de buurt van de camping is een groot meer, waar je van alle gemakken bent voorzien. Er zijn toiletten, restaurantjes en speeltuinen. Ook de kinderen vermaken zich hier prima.

Mooi uitzicht vanaf Camping Sächsische Schweiz

De schitterende Camping Sächsische Schweiz bevindt boven op de berg van Gohrisch, aan de rand van het dorp. Je bent dus verzekerd van een prachtig uitzicht. De camping heeft een eigen restaurant waar je heerlijk en betaalbaar kunt eten en een groot zwembad met kinderbadje. Extra pluspunt: het sanitair is erg schoon.

Zeker doen in Saksen

Het mooiste uitzicht van Leipzig bij de Völkerschlachtdenkmal

Het mooiste uitzicht van Leipzig zien? Ga dan naar de Völkerschlachtdenkmal. Dit enorme oorlogsmonument is erg indrukwekkend. Bewonder het kolossale bouwwerk en geniet van de mooie omgeving. Een rammelende maag? In het park aan de overkant van de straat vind je typisch Duitse eettentjes.

Bewonder het Zwinger Paleiscomplex

Het Zwinger Paleiscomplex in Dresden is in de oorlog platgebombardeerd, maar werd daarna prachtig gerestaureerd. Dwaal door het enorme complex en bewonder de prachtige versieringen. Bezoek ook zeker de tuinen van het Zwinger Paleiscomplex, waar je een fijne wandeling kunt maken door het groen.

De fraaie paleizen van Pillnitz

Aan de oever van de Elbe ligt het bijzondere Pillnitz. Je vindt hier een aantal fraaie paleizen: twee in Chinese bouwstijl en het prachtige barokke Neue Paleis. De paleizen worden omgeven door een prachtig park waar je mooi kunt wandelen. Heel bijzonder: in de tuin vind je een enorme bloem, de camellia, van wel 250 jaar oud.

Voor kunstliefhebbers: Kunstsammlung Dresden

Als je in Dresden bent bezoek je natuurlijk de Kunstsammlung Dresden. In dit imposante gebouw vind je tal van prachtige kunstwerken. Als je op zoek bent naar kunst en cultuur, is dit een must see. Bewonder bijvoorbeeld verschillende prachtige werken van onze eigen Rembrandt.

Sorteren

vakanties Saksen (Sachsen)

Reviews over accommodaties in Saksen (Sachsen)

Grote teleurstelling

N. Lafeber
    26-8-2018

Het is een mooi en goed hotel, maar ligt "in the middle of nowhere" met een fraaie tuin aan de rand van Meerane, maar te ver om naar het centrum te lopen. De omgeving ziet er vrij troosteloos uit. Op het moment wordt er een vleugel bijgebouwd aan de tuinzijde van het hotel, wat het nodige lawaai geeft. De bouwvakkers beginnen 's morgens tussen 06.00 en 06.30 uur! Dus een wekker is niet nodig... De drankjes zijn erg duur.

Dubbel gevoel

FonzieV
    25-8-2018

Uitstekend verzorgde camping, shuttleservice, veel mogelijkheden voor uitjes in de omgeving, maar toch voelden we ons vanaf het eerste moment onprettig. Een werkelijk poepchagrijnige dame achter de balie die bij tijden ronduit onbeschoft was. Dat geldt niet voor de eigenaar die ons met de fiets-shuttle service uit Konigstein ophaalde. Super service (gratis!) Daarnaast dacht ik alle vreemde zwembadregels wel te kennen. Niet dus. Tussen bepaalde tijden (oa primetime 12-14u) mogen kinderen niet in het zwembad en werd ik afgesnauwd toen ik durfde te vragen of de glijbaan aan mocht. (Overigens leuk dat ze die hebben.) Verder kost zo'n beetje alles extra geld (douchen, wifi), terwijl de standaardprijzen ook niet mals zijn. Bij het nabijgelegen restaurant kun je goed eten. De man die bediende was chagrijnig omdat onze kinderen na een reis van 5 uur eventjes wat energie kwijt moesten (alles binnen redelijke proporties). Kortom, dubbel gevoel.

Boven verwachting!

Lenny Rooijakkers
    16-8-2018

We hadden via touroperator geboekt, all inclusive, voor een hele mooie prijs. Het hotel ligt erg rustig, aan het einde van een straat. We werden goed geholpen door de receptioniste, en ook het eten was lekker.

De kamer was niet groot, maar volledig en schoon, met een eigen balkon.

Onze dochter van 7 heeft zich goed vermaakt met wat kinderen in de speeltuin, de speelkamer en in de bar. Wij hebben ook gebruik gemaakt van de sauna, deze was ook prima, dit was bij de prijs inbegrepen.

We hebben het zwembad van het vakantiepark IFA bezocht, erg mooi, en zijn in de buurt gaan rodelen.

Goed, mooi, netjes

Linda rengers
    4-9-2017

Heel tevreden. Erg netjes allemaal, prima service. Eten in omgeving voldoende keuze. Supermarkt niet op het park maar wel dichtbij, 500m. Heel leuk park, zwemvijver, zwembad binnen. Voor herhaling vatbaar, zeker ook als de kinderen wat groter zijn.