Maagdenburg (Magdeburg)

Vakantie in Maagdenburg (Magdeburg)

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

vakanties Maagdenburg (Magdeburg)

Reviews over Maagdenburg (Magdeburg)

• 7Martines06-09-2015

Maagdenburg timmert aan de weeg

Maagdenburg is een stad die weg wil van het oost-Duitse verleden en investeert in vernieuwing. Maar met de Dom als middelpunt en het nog kleine oude centrum is het de moeite het een dag of 2 te bezoeken. Het Kloster Unser Lieben Frauen heeft mooie ramen en leuke sculpturen staan. Verder is het echt een industrieele stad.

• 6Omgeving
    • 8Sfeer in stad

Alleen gereisd in september 2015

• 10Karla Sieslack28-04-2014

Was mijn ,, Heimat,,!

Nog veel huizen in , sovjet stijl,, ook leuk , langs de Bahnhof! Alles goed renoveert! De Park Herrenkrug ook! Een huis van Hunderwasser! Als ik eer was nog vele straten in eerbaarlijke toestand ! Maar daar komt zeker geen toerist! Wel interessant als herinnering aan wat was !

• 9Omgeving
    • 6Sfeer in stad
    • 6Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juli 2000

• 8ton22-06-2013

DDR stad met mooie architectuur

Veel in deze stad ademt nog de DDR tijd. Brede wegen met grote kruispunten met Oostblokflats. In het gedeelte wat niet was platgebombardeerd zie je prachtige vervallen panden leunen tegen gerestaureerde woningen. Verrassend kom hier je een prachtig complex tegen van Hundertwasser.

• 7Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in juni 2011

• 7w.schoolderman15-05-2013

Leuk voor 1 dag.

Bezoek het gebouw van Hundewasser.Winkels vrij gewoon,niet exclusief.

• 7Cultuur

Gereisd met partner in mei 2013

• 8A3B15-05-2012

indrukwekkende stad

Wij zijn er in 2009 geweest, het was erg indrukwekkend en gaan dit jaar weer eens terug om het duizend jaren park te bezoeken de stad zelf ook nog eens, met zijn mooie bouwwerken. En naar het waterviaduckt over de Elbe.

Gereisd met partner in mei 2009

• 8vrijeboer07-09-2011

zeker nog eens

gezellig en mooi mooi stad mooie cafes goed bereikbaar

• 8Uitgaanslevenn
    • 6Omgeving
    • 8Sfeer in stad

Alleen gereisd in juni 2010

• 10Enno22-02-2011

Magdeburg einen Besuch wert

sehr schöne Stadt mit vielen Gesichtern. Schönes Kneipenviertel im Zentrum, Kutur pur Dom, Hundertwasserhaus, Jahrtausendturm. Entspannung pur im Stadtpark (mit viel Glück trifft man dort auf Rehe)

• 8Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur
    • 10Omgeving
    • 10Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in januari 2011

• 9slegtenhorstvan30-08-2010

Mooie stad met veel bezienswaardigheden

Onderweg naar huis hadden we nog tijd over om deze stad te bezoeken. Een stad met veel restauratie werkzaamheden mooie gebouwen en waar Oud (de Dom) en Modern ( de citadel ) op een steenworp van elkaar staan. Wij hebben aan beide een bezoek gebracht en dat was het zeker waard.

• 9Cultuur
    • 9Omgeving

Gereisd met partner in augustus 2010

• 4Anke04-06-2010

Aufenthalt

Magdeburg ist eine eine Großstadt mit dem provinziellen Charme. Die klappen hier ab 21Uhr die Bürdersteige hoch. Nicht zu empfehlen, wer was erleben.

• 3Uitgaanslevenn
    • 4Cultuur
    • 7Omgeving
    • 3Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in juni 2010

• 7Ria Bertram03-12-2009

Halve bollen

De hele stad stond vol met halve bollen. Maagdenburg is ook vooral bekend door de halve bollen. Wel geinig. De echte halve bollen zijn er niet meer. In het museum zijn er alleen replica's. De Grune Citadel van Hundertwasser was nog pas klaar op 3 oktober in het jaar dat ik er was. Het smaakt naar meer. Ik wil nog wel eens terug komen om het goed te zien. Maar ook onaf een waar hoogtepunt. De stad was verder niet echt geweldig. De Dom mag volgens de Duitsers wereldberoemd zijn, ik kende het niet. Er staat ook een beeld van Maarten Luther, voor de liefhebbers De jahrhunderttor in het Elbauenpark was geweldig. Een soort natuurkundemuseum waarbij men overal mocht aankomen. Ik voelde me weer kind en speelde met alles wat me aangeboden werd. Het park is zeer groot en ook buiten kun je leuk spelen. Het is niet gratis, maar dan heb je ook wat. Het is te groot en er is te veel te doen voor een dag.

Alleen gereisd in juli 2006

10 van de 16 reviews gezien