Reviews over Waxweiler (Eifel)

Zeer rustige, prettige camping.

Marieke
    28-8-2018

Wat een heerlijke, écht rustige camping. Ondanks dat alle plekken bezet waren tijdens onze eerste weken was het om 21.00 super stil en ook 's ochtends was het lang rustig. 's Nachts hoor je alleen de uilen. Geen radio's, disco, verlichting of feestjes. Voor kinderen een walhalla: spelen op het veld, in de beek en in de hut. In de omgeving kun je prachtige tochten lopen, die zeer goed bewegwijzerd zijn. Het zwembad in Waxweiler is fantastisch en ook beloopbaar (circa 2,5 km) via het vlakke fietspad. (Na 17.00u slechts 2 euro!) Het sanitair is echt netjes in orde (zeep, toiletpapier en handdoekjes). Wel even 50 cent muntjes sparen. De plekken zijn genummerd en lekker ruim. Prima restaurant... Kortom: voor herhaling vatbaar.

Voor vliegvissers een uitstekende uitvalsbasis. De vergunningen zijn makkelijk verkrijgbaar bij de campingeigenaar en oa Hotel am Schwimbad voor een geringe prijs. Mijn man heeft flink wat barbelen gevangen.

Rustige, vriendelijke camping met prettige sfeer!

Familie Tesselaar
    26-8-2018

Leuke, rustige en groene camping met een heel prettige en gemoedelijke sfeer. Ruime tentplaatsen. Onze kinderen (8 en 5 jaar) vermaakten zich prima met andere kinderen in het beekje (visjes vangen met netje, dammetjes bouwen) en in het speeltuintje met eenvoudig speeltoestel en zandbak. Genoeg te doen in de omgeving: mooi zwembad in Waxweiler (ook goed te bereiken op de fiets via goed fietspad), Eifelpark, fossielen zoeken, vogel- en wolvenpark, Teufelschlucht. Je kunt in de omgeving van de camping ook prima wandelen en er ligt een fietspad naast de camping richting Waxweiler en Prüm. Wij hebben hier 2 weken met veel plezier gestaan met onze tent en genoten van een prachtige vakantie.

Mooie eenvoudige camping voor rustige vakantie

Don
    25-7-2018

Mooie groene rustige camping met veel ruimte en mooie bomen voor de nodige schaduw. Veel groen en vogels. Centraal op het kampeerveld een leuke speeltuin . Heel net restaurant (oude watermolen) met prima eten voor normale prijs. In Waxweiler een mooi zwembad. Veel wandelroutes in de omgeving vanaf de camping. Sanitair zeer netjes en verzorgd. Beekje waar de kinderen met netje visjes kunnen vangen. Waren met het gezin 24 euro per nacht kwijt voor standplaats met grote tent en stroom. Kinderen vonden elkaar bij de speeltuin. Op dat moment een rustgevende prettige sfeer onderling met de camping gasten.

Leuk voor een paar dagen.

G Zijlstra
    18-5-2018

Leuke rustige camping,met hemelvaart geweest. Camping was bijna leeg.

Mooie ruime plaatsen vriendelijke en behulpzame mensen bij afhaal en receptie.

Sanitair wc en afwas perfect voor elkaar gloeiend heet water en lekkere douches.

Verder is er in Waxweiler weinig te doen ligt een beetje afgelegen.

Een plek waar eenvoud een meerwaarde is.

A.
    10-4-2018

Al jaren komen wij met een vriendengroep (rond de 20) samen op deze camping. We zijn vrij om een kampvuur te maken op de aangewezen plek op het speelveld. Doordat het in het voorseizoen nog niet zo druk is kunnen we onze eigen gang gaan en krijgen wij ook geen klachten van medecampinggasten. Een eenvoudige camping, niet te veel luxe, maar erg gastvrij wanneer jij je zelf ook zo opstelt. Midden in de natuur en niet te veel poespas maar wel prima gelegen voor leuke uitstapjes naar bijvoorbeeld Trier. Voor ons een plek vol herinneringen en waar wij nog jaren zullen komen.

Waxweiler (Eifel) scoort een 7,2 uit 10, op basis van 45 reviews