• Type accommodatie

Reviews over Oberhausen an der Nahe

Gezellig, authentiek dorp

Miranda
    4-8-2017

Een gezellig dorp omringd door wijngaarden. De entree van het dorp is prachtig, je rijdt het dorp binnen over een prachtige oude brug. Er zijn veel wijnboeren in het dorp waar je ook relatief goedkoop heerlijke kwaliteitswijn wijn kunt kopen. Er worden regelmatig wijnproeverijen georganiseerd. Er zijn bossen waar heerlijk gewandeld kan worden. Het is echt een authentiek Duits dorp met oudere woningen. Het is iets heuvelachtig. Jammer dat er geen zwembad en supermarkt in het dorp is. In Bad Munster (nog geen 8 minuten rijden) zijn wel veel supermarkten en een zwembad.

Een heerlijke plek midden in de pure natuur

Pieter Hoving
    23-2-2017

Het is een mooie en rustige omgeving met erg vriendelijke mensen.

In het dorp vindt je goede restaurants en de mogelijkheid om een wijnprobe te doen.

IN de direkte omgeving kun je heerlijk fietsen tussen de wijnbergen, maar ook kun je in de omgeving mooie plaatsen, bijv. Bad Kreuznach, vinden om te bezoeken.

Dat kan ook per fiets.

Wil je iets verder weg dan kun je de bekende plaatsen als Rudesheim am Rhein en Bingen mam Rhein bezoeken.

Kortom hier is voor elk wat wils vanaf een prachtig dorp Oberhausen an der Nahe met een mooie en schone camping.

Fantastisch. Mooie camping.

Jaap
    18-2-2017

Vriendelijke en behulpzame eigenaren. Mooie plaatsen.Super schoon sanitair.Verse broodjes. Klein warm buffet. Gezellige kantine met leuke bar met tapbier en snacks.

Prachtige omgeving.Mooie vergezichten. Prima te fietsen.Prachtig om te wandelen. Restaurants in het dorp.

middelmatig is een groot kuuroord

Fam B.Post
    7-1-2017

Er is in het dorp weinig te beleven maar de omgeving leent zich uitstekend voor fiets tochtjes

Doorsnee Duits dorp; schoon en veel bloembakken

Geert
    16-9-2016

Als ik zeg Doorsnee Duits dorp.... Wil dat zeggen... Schoon en veel uitbundige bloembakken aan de gevels.

Het zijn dorpen waar geen uitbundigheid te verwachten is, maar dat vinden wij juist aantrekkelijk.

In Oberhausen an der Nahe zijn een aantal wijnboeren en de Nahe-streek staat bekend om goede wijnen, vol met minerale smaak en overeenkomstig met de druif die je in de wijnberg proeft. Men produceert voornamelijk wijnen, gemaakt van 1 druivensoort en dus puur van smaak. Ten opzichte van de Duitse wijnpriductie vinden wij de Nahe-streek een onderbelicht wijngebied met goede wijnen. Maar het grote voordeel is dat het gebied nog niet overlopen wordt door massa-toerisme.

Oberhausen an der Nahe scoort een 7,9 uit 10, op basis van 10 reviews