Winterberg (Sauerland)

Winterberg: voor de beginnende wintersporter

Winterberg is een van de bekendste wintersportgebieden in Duitsland. Het is met overwegend blauwe pistes heel geschikt voor startende skiërs, snowboarders en langlaufers. ’s Zomers is het een fijne plek om te wandelen of fietsen. Omdat Winterberg op slechts drie uur rijden van Utrecht ligt, is het een leuke plaats voor een weekendje weg.

Inspiratie voor Winterberg

3x overnachten in Winterberg

Geschikt voor gezinnen met kinderen

3x wintersporthotels

Geschikt voor vakanties en weekend-breaks

5x doen in Winterberg

Leuke activiteiten in de winter én zomer

3x overnachten in Winterberg

Gratis attracties bij Hotel Der Brabander

Op slechts vijfhonderd meter van het centrum van Winterberg ligt Hotel Der Brabander. Er is dagelijks entertainment met wandelingen, fakkel- en huifkartochten en andere evenementen. Bij aankomst krijg je een Sauerland Sommercard waarmee je gratis entree krijgt op meer dan 35 attracties in de omgeving. Extra leuk voor kinderen!

Actieve vakanties bij Vakantiepark Landal Winterberg

Op Landal Winterberg verblijf je in vrijstaande chalets die geschikt zijn voor twee tot zestien personen. Ook leuk als je met grote groep op skivakantie gaat. De omgeving is ook in de zomer erg geschikt voor actieve vakanties. Ga golfen direct naast het park, de natuur in met een Segway of leer wakeboarden. Aanrader!

Winter- en zomercamping Hochsauerland

Camping Hochsauerland is een zomer- en wintercamping en biedt zon- en schaduwplaatsen. Op de camping vind je twee restaurants, maar als je liever zelf kookt, kun je boodschappen doen bij de supermarkt op honderd meter van de camping. Voor kinderen is er een speeltuin. De omgeving is geschikt om te wandelen én om paard te rijden.

3x wintersporthotels

Direct aan de piste: Hotel Herrloh

Hotel Herrloh ligt direct aan de skipiste en op slechts vijf minuten lopen van het centrum van Winterberg. Het is een klein en sfeervol hotel met vijftien kamers; van familiekamers tot tweepersoonskamers. Na het skiën ben je welkom in de hotelbar of in het restaurant. Er staat altijd warme chocomelk of een koud biertje klaar.

Perfecte locatie: Hotel Winterberg Resort

Hotel Winterberg Resort ligt direct naast de skilift. Een ideaal beginpunt voor een dag skiën, snowboarden of langlaufen. In de zomer kun je hier goed wandelen en fietsen. Na een actieve dag kun je ontspannen in het verwarmde zwembad, in de sauna of onder de zonnebank.

Relaxen in Appartement Hapimag Hochsauerland Wellness

Dit appartementencomplex ligt niet direct op de piste, maar twee kilometer verderop. De skibushalte stopt op twintig meter van het complex. Je komt hier na een dag skiën volledig tot rust in de sauna’s, stoombaden en whirlpools. Ook biedt het appartement een spa, schoonheidssalon en massageruimte.

5x doen in Winterberg

Klimmen en klauteren in Kletterwald

Tussen de bomen in Winterberg is een spannend parcours uitgezet. Zowel voor kinderen als volwassen en voor beginners als gevorderden. Het kinderparcours (tot 7 jaar) is 75 meter lang en 1 meter hoog. De andere routes zijn uitdagender. Leuk voor een hele dag klimplezier!

Mooi uitzicht bij Panorama Erlebnis Brücke

Vanaf deze 435 meter lange brug heb je prachtig uitzicht op Winterberg en het omliggende Sauerland. Voor kinderen is er onderweg veel leuks te doen, zoals een lange glijbaan en een smalle tunnel. Aan het einde van de brug vind je het 700 meter lange Natuurbelevenissenpad.

Ontspan in de zoutgrotten

Ontdek in de zoutgrotten van Winterberg de heilzame werking van zout. In je eigen kleding neem je plaats op een stoel in de grot. Luister naar de ontspannende muziek en adem de zoutlucht in. Elke sessie duurt ongeveer 45 minuten. Niets doen, ontspannen en rustig inademen. Relax!

Zoef van de zomerrodelbaan

Rodelen is niet alleen een echte wintersport. Bezoek zeker eens de zomerrodelbaan in Winterberg. Binnen no time zoef je de 700 meter lange rodelbaan af naar beneden. Als bestuurder bepaal je zelf de snelheid met het hendel op de slee. Spannend voor jong en oud!

Golfen in het Sauerland

Wil je eens golfen in een andere omgeving? Dat kan in Winterberg! Golfclub Sellinghausen is een 9-holes-golfbaan in het Sauerland. Het parcours kent flinke hoogteverschillen wat het een uitdagende golfbaan maakt. De beste periode om hier te golfen is de zomer.

Sorteren

vakanties Winterberg (Sauerland)

Reviews over Winterberg (Sauerland)

Leuk dorp in een schitterende omgeving

Richard Kleine
    31-8-2018

Leuk dorpje met heel veel horeca. Omgeving is prachtig.

vermakelijk dorp veel winkels en voor ieder wat wi

A.Charitee
    25-8-2018

Winterberg is een gezellig dorp komen er al jaren en ontdekken elke keer wat anders

super goed

Jaap van Doleweerd
    23-8-2018

Prachtige accommodatie uitstekend ontbijt schone kamers vriendelijke medewerkers en elke dag wat te doen.

Wij hebben Sauerland in ons hart gesloten

Kees en Rie Groenewegen
    7-7-2018

Wij zij gek op Sauerland,en uiteraard Winterberg.Wij komen hier al jaren, en elk jaar zien we er naar uit als de vakantie in zicht komt.Het is niet ver van huis, het heeft een mooie natuur, hele leuke stadjes ,en Winterberg vinden wij heel gezellig, komt ook omdat we daar verblijven in ons lievelingshotel "Der Brabander.Je kunt alle kanten op, zowel met de auto ,fiets of openbaar vervoer wat ook vaak gratis aangeboden wordt door de hotels en pensions waar je logeert .Kortom er is voor elk wat wils, en je hebt hier echt een super vakantie

Voor de gezondheid,de lucht naar Winterberg

vink
    4-7-2018

heerlijk in Sauerland wandelen in de zuivere frisse lucht.

Je kunt op zoveel plaatsen in Sauerland of steden wandelroutes doen onvoorstelbaar.

Winterberg (Sauerland) scoort een 8,3 uit 10, op basis van 911 reviews