Heimbach

We hebben een aantal aanbieders voor Heimbach voor je op een rij gezet:

Reviews over Heimbach

• 10Rob29-11-2019

Voor herhaling vatbaar.

Diverse mooie wandelingen in de directe omgeving. Kermeter is een aanrader. Bezoek aan Vogelensang is interessant. Erwtensoep eten in de Abtei Mariawald mag je niet vergeten. De Kerstmarkt in Aken is goed te bereizen. Eten in restaurant Pfannenzauber in Aken is niet alledaags, leuk en lekker. En frietje met, op het park kan ook. ( We zijn en blijven tenslotte Hollanders... )

Gereisd met partner in november 2019

• 8B. Hordijk26-04-2019

Blijft "thuiskomen" voor mij

Ik ga graag naar de Duitse Eifel en op een of andere manier moet ik altijd even Heimbach bezoeken. Standaard huur ik altijd een vakantiewoning in de buurt; ik waardeer de vrijheid en het gemak dat je hiermee hebt. Heimbach heeft een zeer interessante geschiedenis als luchtkuuroord en ook Burg Hengebach (nu een cultuur- en kunstschool) is de moeite van het bezoek waard. Verbazingwekkend oud! Heimbach is vooral voor mensen die de natuur en rust kunnen waarderen. Verwacht geen uitgaansgebied; veel panden staan zelfs leeg! Ook dit vindt ik juist deel van de charme. Mensen zijn erg vriendelijk en netjes. Rondom het stuwmeer is het mooi lopen. Ik ben ieder jaargetijde wel een keer geweest en ze hebben allevier hun eigen, speciale sfeer. Leuk om te bezoeken in de buurt is klooster Mariawald waar je ook echt even de erwtensoep moet proberen na een lange wandeling naar boven toe (of je rijdt naar het parkeerterrein).

• 5Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in oktober 2018

• 8Simone14-08-2018

Leuk, prettig plaatsje in prachtige omgeving

Veel leuke eetgelegenheden, waarvan Bistro Flair een aanrader: eenvoudig eetcafé met kleine kaart maar lekker eten voor weinig geld en een leuk terrasje pal t.o. de über rur brug met vriendelijke, vlotte bediening. Over die brug heen kan je makkelijk parkeren voor 1 euro per uur. Prima apotheek met zeer behulpzaam, deskundig personeel. Supermarkt Edeka voldoet prima maar haalt het niet bij de Rewe, b.v. in Nideggen. Vanuit Heimbach kan je mooie wandelingen maken in de omgeving, de Rur-Eiffel. Kortom: leuk, prettig plaatsje. Of je er moet zijn voor een bruisend uitgaansleven durf ik niet te zeggen want daar hebben wij niet naar gezocht.

• 7Cultuur

augustus 2018

• 8Alex14-08-2018

Great nature and trekking, but no nightlife

Eifel is the place to be for nature. Great walks and cycling. But nightlife is very poor. During weekdays, even in midsummer, many restaurants, bars and shops are closed.

• 4Sfeer in stad

• 8Zorg voor natuur

juli 2018

• 9Gerard29-07-2018

Goede restaurants, schitterende omgeving

Leuk dorpje, midden in de natuur, veel restaurants, goed eten, niet duur. De omgeving is prachtig, rondom de Rursee mooie fiets en wandelpaden, werkelijk prachtige vergezichten. Aanrader electrische mountainbike huren, bootje huren bij de Rursee. Mooie zonsopgang. We verbleven op Landal park Eifeler Tor

• 9Cultuur

juli 2018

• 9Sas26-05-2018

Super

Goed ter been zijn verder is de Eifel prachtig

• 10Cultuur

mei 2018

• 10Kirsten Laurens25-08-2017

Prachtig

Niet gedacht dat wij zo zouden genieten van het mooie plaatsje Heimbach! Wij verbleven in het prachtige kasteel Burg Hengebach voor twee nachten en hebben de omgeving prachtige wandeltochten gemaakt. Schitterende natuur, super vriendelijke mensen en het centrum is echt toeristisch met lekkere goede eettenten etc. Burg Hengebach is een kasteel dat gebouwd werd in 1100! Hoe bijzonder! Bij Kochkunst aldaar kun je de lekkerste Flammenkuchen ooit eten! Klooster op de berg is ook zeker een bezoekje waard alleen al de rit de berg op is prachtig en kun je enorm van mooie uitzichten genieten. Wij gaan zeker nog eens terug!

• 7Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in augustus 2017

• 9Dorien N.29-07-2017

Leuk dorpje

We zijn hier drie keer in januari geweest en dan zijn veel winkels en horeca-gelegenheden gesloten. Vandaar ons lage cijfer voor het uitgaansleven.

• 9Cultuur

Gereisd met partner in januari 2017

• 8Anita13-04-2017

Prachtig dorp en schitterende ligging

De burcht en de mooie kerk. Zeker een boottocht maken op de Rursee. Het is er heel mooi voor lange wandelingen in en rond Heimbach. Het was er in november alleen erg rustig en er was veel horeca gesloten. Maar dat was voor ons geen rede om er niet terug gaan. We waren er in 2014 en 2015 en gaan er zeker nog vaker terug

• 9Omgeving
    • 8Zorg voor natuur