Nürnberg ( Neurenberg )

We hebben een aantal aanbieders voor Nürnberg ( Neurenberg ) voor je op een rij gezet:

Hotels.nl

vakanties Nürnberg ( Neurenberg )

Hotels.nl

Reviews over Nürnberg ( Neurenberg )

Duitser Wordt een stad Niet

hoinjsz,
    14-7-2014

Prachtige oude binnenstad met vele mooie gebouwen. De burcht, de muur, oude Nazi gebouwen/partij gronden. Nazi processen, er is veel te zien in deze stadt.

Een minpunt, rondom het Centraal Station veel dakloze en alcoholisten. Je heb t er geen last van maar toch.

Gereisd met partner in Tue Jul 01 2014 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Mooi herbouwde stad

R.v.S.,
    26-8-2013

Nurnberg is in de 2e wereldoorlog vaak gebombadeerd, daar is momenteel weinig van te merken de altstadt is geheel gerestaureerd en een bezoek meer als waard. Vanaf het Rathausplatz kan je kerken etc bezoeken ook de aan de rand van de altstadt aanwezige Kaiserburg is een must. Nurberg dankt ook zijn bekendheid aan de zwarte periode in de 2e wereldoolog en het daarna gevestigde oologstribunaal waarbij vele doodstraffen werden uitgesproken en uitgevoerd.

Gereisd met partner in Thu Aug 01 2013 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Leuk maar niet meer dan dat.

Timmermans,
    11-8-2013

Wij zijn 1 avond in Nurnberg geweest om te eten. We hebben een gedeelte gezien van de Altstadt. Dit is wel een mooi gedeelte. Het was op dat moment warm dus er was nog een gezellige drukte in de stad. Veel ijsbarretjes en een aantal restaurantjes. Verder alleen door de stad gereden om er weer uit te komen. Saai.

Gereisd met jonge kinderen in Wed Aug 07 2013 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Geweldige historische stad

ton,
    30-7-2013

700.000 inwoners, maar het historische centrum is geheel ommuurd met een groot schloss op de heuvel. Een historisch centrum waar helaas niet alles is teruggebracht in de vooroorlogse staat. Door het centrum loopt een riviertje waardoor er veel bruggetjes met mooie doorkijkjes zijn. Het Altstadt Lorenz deel van het centrum heeft het winkelgedeelte met de bekende ketens. In de zomermaanden veel festiviteiten.

Gereisd met partner in Mon Jul 01 2013 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Een hele mooi stad !

An,
    29-7-2013

Een mooie stad, wij waren er net toen er een festival plaats vond met allerlei kleine bandjes. De sfeer was dan ook heel apart. We hebben Nurnberg ook met een toeristentreintje verkend. Dit was een aanrader, omdat je zo ook wat meer te weten komt van de historische van de stad zelf.
    Een stad waar je zowel de cultuur kunt opsnuiven in de vele kerkjes en de burcht, maar waar je ook een leuk terrasje kunt doen en kunt gaan shoppen !

Gereisd met jonge kinderen in juli 2013
Nürnberg ( Neurenberg ) scoort een 8,2 uit 10, op basis van 46 reviews