header
Beieren

Laat je verrassen in sprookjesachtig Beieren

Eindeloze landschappen, witte bergtoppen en sprookjesachtige kastelen. Dit zijn dé kenmerken van de Duitse regio Beieren. Wandelaars kunnen hier hun hart ophalen, want door de groene omgeving wil je niet anders dan erop uit trekken. Maar ook voor cultuursnuivers is Beieren perfect. Zo zijn de steden Passau en Lindau zeker het bezoeken waard.

5x prinsheerlijk overnachten

Verblijven die je vakantie nóg leuker maken

5x de leukste dagjes weg

Van cultuursnuiven tot terrasjes pakken

5 must sees in Beieren

Uitstapjes die je vakantie compleet maken

5x prinsheerlijk overnachten

Pal aan het meer: Camping Lindau Am See

Mooi, schoon én gezellig. Deze dingen kenmerken camping Lindau Am See. De camping ligt aan de Bodensee en dus is een prachtig uitzicht gegarandeerd. Zodra jij wakker wordt, kun je vanuit je tentje zo een frisse duik in het meer nemen. Uitgezwommen? Breng dan een bezoekje aan het nabijgelegen Lindau. Dit pittoreske stadje is een echte aanrader!

Volledig ontspannen op Camping Holmernhof

Toe aan ontspanning? Dan zit je bij camping Holmernhof goed. Deze camping, gelegen in het kuuroord Bäd Fusing, bevat alles om volledig tot rust te komen: van luxe spa tot schoonheidssalon. Wanneer je helemaal uitgerust bent, vermaak je je op de bowlingbaan en in de Biergarten. Geen fan van kamperen? Geen zorgen, er zijn ook appartementen te huur.

Omgeven door groen: Knaus Campingparks Lackenhauser

In het groene hart van het Beierse Woud ligt campingpark Lackenhäuser. Wandellaars kunnen hier hun geluk niet op, want de camping vormt dé startplaats voor prachtige wandeltochten. Ook op het park zelf is er genoeg te beleven. Wat dacht je van plons in het zwembad? Of even helemaal bijkomen in de sauna?

Duitse gezelligheid in Hotel Grünten

In het authentieke plaatsje Sonthofen ligt het driesterrenhotel Grünten. Sauna en zwembad zijn er niet aanwezig, maar wel een restaurant waar iedere avond weer heerlijke gerechten worden geserveerd. Een ander pluspunt is het vriendelijke personeel. Niet gek dus dat vakantiegangers zo enthousiast zijn over dit hotel!

Met het hele gezin in Landhotel Rosenberg

Landhotel Rosenberg in het rustig gelegen Beierse Woud is ideaal voor gezinnen. Het hotel bevat veel familiekamers. Breng met zijn allen een bezoekje aan Passau. De stad waar drie rivieren samen komen: Donau, Inn en Ilz. Daarnaast liggen Oostenrijk en Tsjechië niet ver van het hotel. Dus waarom geen dagtrip naar een van deze landen?

5x de leukste dagjes weg

Met de kids naar Legoland Gunzburg

Tijdens je vakantie in Beieren mag een bezoek aan Legoland in Gunzburg niet ontbreken. Niet alleen voor kinderen is dit een walhalla, ook volwassenen kunnen zich hier prima vermaken. Trek hier minstens een dag voor uit, want je kunt geen genoeg krijgen van alle lego-kastelen en lego-dieren.

Sprookjesachtig Neuschwanstein

Eén van de mooiste kastelen van Duitsland is Neuschwanstein in Wurzburg. Dit kasteel werd in de tweede helft van de 19e eeuw gebouwd in opdracht van Lodewijk II. Door de ligging op de rotsen heb je vanaf Neuschwanstein een prachtig uitzicht. Per jaar bezoeken zo’n 1,3 miljoen mensen dit sprookjeskasteel. Boek daarom vooraf je tickets.

Historisch Passau

Ronddwalen in klooster Niedernburg, het Stadstheater bezoeken of slenteren door het kunststraatje Höllgasse. Er is genoeg te beleven in de Beierse stad Passau. De stad kenmerkt zich door drie rivieren die door hier doorheen stromen: Donau, Inn en Ilz. Vandaar dat de stad ook wel de ‘Drie Rivieren Stad’ wordt genoemd.

Auto’s spotten in Ingolstadt

Autoliefhebbers opgelet. In het Audi Forum Ingolstadt kom je alles te weten over dit automerk. Ook als je niet zo veel om auto’s geeft, is er genoeg te doen in deze stad. Zo zijn er tal van winkels, restaurants en barretjes waar jij je prima kunt vermaken.

Middeleeuwse sferen in Regensburg

Als je door Regensbrug loopt, is het net alsof je in de Middeleeuwen bent beland. De stad staat bekend om haar smalle straatjes, pittoreske bruggetjes en eeuwenoude kerken. Hou je wel van borreltje? Dan ben je in Regensburg aan het juiste adres. In deze stad zijn namelijk genoeg kroegen te vinden.

5 must sees in Beieren

Heerlijk wandelen in het Beierse Woud

Het Beierse Woud werd in 1970 tot nationaal park uitgeroepen en heeft een oppervlakte van zo’n 234 vierkante kilometer. Trek je wandelschoenen aan en ga op verkenningstocht door de prachtige bergen, bossen en meertjes.

Een biertje doen in HofBrauhäus

Duitsland is onlosmakelijk verbonden aan bier. Een bezoekje aan het Hofbräuhaus in München mag dan ook niet ontbreken tijdens je vakantie. Geniet van een grote pul bier terwijl je luistert naar traditionele Beierse muziek. Gemütlichkeit staat hier centraal.

Grote meesters bewonderen in Neu pinakothek

Als je tijdens je vakantie een dagje naar München gaat om te shoppen, bezoek dan ook Neu Pinakothek. Dit museum hangt vol met schilderijen van grote namen als Vincent van Gogh, Gustav Klimt en Claude Monet.

Cultuursnuiven in Bamberg

Bamberg is een stad in het noorden van Beieren en nog niet zo bekend bij het grote publiek. Maar sla deze stad zeker niet over, want er zijn tal van culturele hotspots en bezienswaardigheden. Bamberg staat zelfs op de UNESCO Wereldlijst.

Concentratiekamp Dachau

Tussen 1933 en 1945 zaten er zo’n 206 duizend gevangenen vast in het concentratiekamp in Dachau. Bijna 32 duizend mensen hebben het kamp niet overleefd. Een rondleiding door dit concentratiekamp is indrukwekkend en heftig, maar zeker het bezoeken waard.

Sorteren

5.184

vakanties Beieren

Reviews over accommodaties in Beieren

Voor ons een fijne camping

Albert K.
    5-7-2018
    Twee jaar geleden stonden we hier bij toeval een week een dat was ons zeer goed bevallen (zie recensie 2016). Dit keer weer gebruikt als doorreiscamping. Konden helaas niet langer blijven, we moesten naar huis. Dat hadden we best nog graag gewild, want opnieuw was het er prima toeven. Natuurlijk, het is een grote camping en het zal er in het hoogseizoen wel druk zijn, maar zo in het laagseizoen? Heerlijk. Een wandelrondje over de camping leerde dat het zwembad er nog kraakschoon bij lag, toiletgebouwen tip top in orde, en de vriendelijkheid van het personeel nog steeds top. Gelet op wat de omgeving zo al te bieden heeft (zeker ook voor fietsers!) is en blijft het voor ons een aangename stek op de landkaart. Ook in de nabije toekomst zullen we er gegarandeerd weer een paar dagen gaan staan. Tip: kies een plek op de wat verder gelegen velden: hele grote plaatsen!

Zeer goede prijs - kwaliteit.

Marc & Rita
    28-6-2018

We hebben genoten van ons verblijf in dit eenvoudig maar goed hotel, mooie propere kamers.

Eenvoudige lekkere keuken met goed ontbijt, en een vieruurtje met vers gebak. Lunchpakket is een pluspunt.

Vriendelijke eigenaars en personeel, een aanrader. Prima uitvalbasis voor diverse activiteiten.

Goed.

H.Wessels
    27-6-2018

Hotel ligt in een rustige omgeving in Runding.

Ontvangst is goed en je wordt goed ingelicht. De appartementen zijn goed, alleen moet je naar buiten om naar het restaurant te gaan. Houd er rekening mee dat hier de kinderen gratis zijn en dus zeer druk en in het restaurant zeer veel gegil en gekrijs van de kinderen waar onder het eten niet opgelet wordt en liever spelen. Omdat er een manage bij is van hun barst het alleen van de vliegen in het restaurant, (dus pas op of je bord loopt weg). Het eten was goed en keuze zat.

Je moet hier wel eigen vervoer hebben om op pad te gaan. Parkeer ruimte is krap aan, voor gehandicapten is het moeilijk terrein steile stukken om je voort te bewegen.

Voor herhaling vatbaar.

Sjoerd Sijnstra
    28-2-2018

Prima hotel, prachtige ligging aan de Rijn.

Goede bedden, lekker eten!

Heerlijk weekje

Familie Berloth
    19-6-2017
    Zojuist teruggekomen van een heerlijk weekje Inzell. Appartement Edelweiss is prima bevallen. Van alle gemakken voorzien en met een heel mooi en groot balkon. De winkels zijn prima aan te lopen en vanaf het huisje kun je diverse mooie wandelingen starten. Vriendelijke gastheer en gastvrouw die in de ochtend ook voor verse broodjes zorgden. Zeker voor herhaling vatbaar.
Beieren scoort een 7,7 uit 10, op basis van 2825 reviews