Beieren

Eindeloze landschappen, witte bergtoppen en sprookjesachtige kastelen. Dit zijn dé kenmerken van de Duitse regio Beieren. Wandelaars kunnen hier hun hart ophalen, want door de groene omgeving wil je niet anders dan erop uit trekken. Maar ook voor cultuursnuivers is Beieren perfect. Zo zijn de steden Passau en Lindau zeker het bezoeken waard.

Lees meer over Beieren

5.195

vakanties Beieren

We hebben een aantal aanbieders voor Beieren voor je op een rij gezet:

Over Beieren

Ben je op zoek naar een goedkope vakantie en wil je niet te lang reizen? Dan zit je met Beieren gebakken! Deze Zuid-Duitse regio staat voor betaalbare vakanties in een ansichtkaart-achtige omgeving. Hoofdstad München, gelegen aan de voet van het Alpenmassief, vormt het toneel voor het Oktoberfest. Jaarlijks trekt het evenement miljoenen mensen naar de stad om grote pullen Beiers bier te drinken.

Beierse cultuur en natuur

Beieren staat vooral bekend om zijn eeuwenoude geschiedenis die nog altijd wordt weerspiegeld in klederdrachtfeesten, operafestivals en de vele middeleeuwse burchten en kerkjes. Ook staat de regio bekend om zijn natuurschoon. Zelden vind je zoveel glasheldere meren, mystieke bossen en zonnige wijnhellingen bij elkaar. Wanneer je over de romantische middengebergten wandelt, kijk je uit over de verderop gelegen Alpentoppen. Ook vissers en kanoërs kunnen er hun lol op met de vele riviertjes die er in het gebied te vinden zijn. Voor natuurliefhebbers is een vakantie naar Beieren dan ook een absolute aanrader!

Culinair Beieren

Lekkerbekken hebben in Beieren de vakantie van hun leven. Binnen de regio bevinden zich vele keukens die elk een eigen variatie hebben op de Beierse streekgerechten. Die keuken loopt uiteen van eenvoudige maar smaakvolle Kraftbrühe (bouillon) tot met sterren bekroonde Truthahn (haan). Ook voor wildschotels met verse bosvruchten ben je in dit gebied aan het juiste adres! Met de grootste brouwerijendichtheid ter wereld, kun je bij je maaltijd uit vele soorten Beierse biertjes kiezen.