Bamberg

Reviews over Bamberg

Mooie gezellige stad.

Anne,
    5-9-2016

Bamberg is een stad waar erg veel te zien is. Het centrum is autovrij en erg gezellig met veel winkels en terrasjes. Je loopt zo vanuit het gezellige centrum de altstad in.De alstad is met veel sfeer en er zij mooie dingen te bekijken. Mooie grote gebouwen, kerken leuke kleine straatjes met prachtige oude huizen. De stad heeft veel waterpartijen met grote bruggen. Het is een stad waar je je niet hoeft te vervelen. Met een gewone lijnbus kan je naar de grote dom die wat hoger ligt dan de stad en vervolgens nog hoger naar nog een grotere oude kerk waar als je daar in de tuin loopt je een schitterend uitzicht hebt op de stad. Bamberg is een stad waar je zeker een paar dagen kan doorbrengen. Mocht je met de lijnbus gaan dan kan je in de bus een kaartje kopen wat je de hele dag kan gebruiken en uit en in kn stappen op de route waar je maar wilt.

Gereisd met partner in Sun May 01 2016 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Leuke plek maar niet bijzonder

Hessjes,
    3-8-2014

Goed hotel om een tijdens de reis te verblijven en tegelijkertijd een Unesco-site te bezoeken. Is de binnenstad echt bijzonder? Een aantal plekken wel maar de echte winkelstraten moet je gewoon niet bezoeken.

Gereisd met jonge kinderen in Sat Aug 02 2014 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

prachtige stad

ton,
    29-7-2013

waarom geen 10? omdat Bamberg op 6 heuvels ligt en als je die bij 33 graden loopt ben je niet blij :) Maar verder heeft deze Duitse stad alles te bieden, mooie musea, kerken, kloosters, stroomversnellingen en noem maar op. Heel veel restaurants in alle prijsklasse en soorten keuken. In de zomer worden veel evenementen georganiseerd.

Gereisd met partner in Mon Jul 01 2013 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Prachtige historische stad

rtvd,
    5-8-2011

Bamberg bezit een prachtig historisch centrum met veel bezienswaardigheden. Uiteraard de prachtige Dom, maar ook het mooie raadhuis op een eilandje in het riviertje. Voldoende om een paar dagen in rond te dwalen. Natuurlijk zijn er ook diverse brouwerijen met het lokale Raucherbier. Ofwel: je hoeft je niet te vervelen.

Gereisd met partner in juli 2011

Een facinerende werelderfgoed stad

Jan,
    18-8-2010

Een compacte stad met middeleeuwse en barokke cultuur, winkelpleinen, terrassen voor een hapje en/of drankje enz. enz. Bamberg en zijn omgeving kent een rijke bierhistorie met een tiental brouwerijen in en om de stad. Daarnaast vele eetgelegenheden van culi via typisch duits naar de snelle hap. Het is een fietsvriendelijke stad met de fietspaden en stallingsmogelijkheden. Voor ons was Bamberg een verrassing in zeer positieve zin.

Gereisd met partner in Thu Jul 01 2010 00:00:00 GMT+0000 (UTC)
Bamberg scoort een 9,1 uit 10, op basis van 21 reviews