Hotel Iberostar Dominicana

Hotel aan zee, KinderhotelWeer vandaag31°25°
Hotel Iberostar Dominicana
9,5

We hebben een aantal aanbieders voor Iberostar Dominicana voor je op een rij gezet:

472 reviews over Hotel Iberostar Dominicana in het Nederlands

Ons 12e bezoek aan Iberostar Dominicana was weer fantastisch! Dit jaar hebben we toch kritiek en zorgen over de kwaliteit van Iberostar Dominicana/Punta Cana over hun aandacht voor ons als gasten van hun resorts.

Aan het strand van Dominicana en Punta Cana zijn in de voorste rij (direct aan zee) 15 van de 50 (schaduw)parasols beschikbaar gesteld aan members. Members zijn vakantiegangers van Iberostar die als lid van de membersclub extra betalen voor het membership, soms wel tot 25.000 Euro per jaar! Dit inclusief vakantieweken en services. Voor de gasten van Dominicane en Punta Cana betekent dit dat 30% van de beschikbare strandruimte is gereserveerd voor members. Dus 100% van de gasten moet het doen met 65% van de eerder wel beschikbare ruimte. Dit jaar was een van de weken volgeboekt en op het strand leek het wel een mierenhoop van drukte! Bovendien drinken de members vers geperste jus d’orange, terwijl ‘wij’ dit jaar tijdens het ontbijt genoegen moesten nemen met een waterige/zoete sinaasappel siroop. In voorgaande jaren waren wij dit anders gewend!

Minder strandruimte is niet door Iberostar gecompenseerd door ons als gasten van Dominicana en Punta Cana toe te staan om bij Iberostar Bavara of Grande een strandbedje in de schaduw op te zoeken. We werden bij de strandbar bij Bavaro en Grande met onze verkeerde kleur polsband gelijk weggestuurd als onwelkome gast. ‘Ons’ strand werd ingenomen door de members, maar wij waren ongewenst als gasten van de strandbars van Bavaro en Grande! Ook werden er relatief zeer veel medewerkers ingezet om kandidaat members te ontvangen en over te halen om lid te worden. De hele dag reden bij ons elektro-karretjes op en neer om kandidaten bij de club te brengen en hen over te halen om member te worden. De betreffende medewerkers toonden zich hooghartig en uit hun houding sprak geen enkele belangstelling om zich te ‘verlagen’ tot contact met ons als ‘tweederangs bezoeker’. Ook de directie (manager en room-manager) hebben we niet veel gezien. In voorgaande jaren kwam je de (room) manager op het terrein tegen en maakten we een praatje. Dit jaar niet meer. Wat ons betreft gaat dit niet de goede kant uit en is dit voor ons een serieuze reden om volgend jaar een andere bestemming te kiezen. Jammer, want we hebben het in de afgelopen twaalf jaar enorm naar onze zin gehad bij Iberostar Dominicana!

En weer een fantastische ervaring!

Peter de Jongh
1-7-2016

We hebben dit resort voor de 11e keer bezocht. Drie weken lang zijn we enorm verwend. De buffetrestaurants waren altijd al goed, maar nu zelfs in variëteit en kwaliteit verbeterd! Wat een keuze en heerlijk, soms culinair te noemen. De kwaliteit en temperatuur wordt doorlopend door hygiëne-controleurs in de gaten gehouden. De a la carte restaurants waren weer prima en wij hadden geen problemen om tijdig te reserveren. De kamers waren standaard (wil je meer dan zijn er superior rooms om junior suites tegen meerprijs uiteraard beschikbaar). Wij waren zeer tevreden over de schoonmaak. Alle medewerkers -en dan bedoel ik echt iedereen: van schoonmaak tot aan animatieteam- waren zeer vriendelijk. Steeds bereid om een stapje extra voor je te zetten. Een fooitje is zeker op z'n plaats, maar ook zonder die fooi doet men er alles aan om het naar je zijn te maken.

Een puntje van kritiek is het nieuwe 'member-programma'. Guest-service probeert je krampachtig mee te lokken naar een informatiebijeenkomst om de voordelen van dit programma te leren kennen. Maar een simpele vraag: 'vertel me gewoon wat het inhoudt of vertel waar het staat zodat ik in alle rust kan besluiten of ik daar iets mee wil' leidde niet tot antwoord. De manier waarop dit programma onder mijn neus werd gewreven deed mij denken aan een vervelende huis-aan-huis verkoper. Wel heeft het resort een flink stuk strand voor members only afgezet. Ten koste van andere gasten dus. Jammer.

Met stomme verbazing las ik een eerder review met uiterst negatieve opmerkingen. Onze ervaring in de afgelopen elf jaar staat haaks op die verhalen. Een kopje koffie of thee is 24 uur per dag te bestellen. De strandbar gaat pas om 11.00 uur open en aan de bar wordt een scala aan vruchtensappen en ijsjes aangeboden. Uiteraard ook drank, maar het is niet zo dat vooral alcohol hoogtij viert. Iedereen komt aan z'n trekken!

En nog een tip: Iberostar kan alleen worden geboekt bij touroperator. Zij vliegen echter met Duitse maatschappij en dat betekent op zowel de heen- als de terugreis een tussenstop in Frankfurt. Niet alleen een omweg, maar ook een lange wachttijd voor aansluiting op de volgende vlucht. Bovendien besteedde Duitse maatschappij de vlucht (in ons geval) al 4 keer uit een aan ons onbekende maatschappij. Ik kies graag zelf met welke maatschappij ik vlieg.

Dit jaar hebben we de hotelreservering geboekt en een (rechtstreekse) vlucht met touroperator. Dank aan ons reisbureau in Almere. Wij zijn al vele jaren zeer tevreden over hun dienstverlening (en voordelige prijzen!).

Nooit en te nimmer meer een Iberostar!

Marcel Mulder
4-6-2016

Zelfde als Iberostar Punta Cana!! Deze resorts delen namelijk restaurants, zwembad etc.

Volgens alle informatie zou dit een 5* resort moeten zijn maar onze ervaring heeft ons doen ervaren dat ze dit bij lange na niet halen. Je verwacht in een 5* resort namelijk dat de service, hygiëne, eten, faciliteiten etc. ook allemaal 5* zijn maar dat halen ze toch echt niet. Waarom?

Heel simpel omdat het bij inchecken al mis is gegaan met kamer toewijzing, we zijn vaker in 5* resorts geweest maar nog nooit hebben we gehad dat we met onze jonge dochter met de kamer naast de band zijn geplaatst welke tot 00:00 muziek blijft maken of waar bingo's etc. plaatsvinden tot die tijd. Ik zou ook reviews lezen op internet daar zijn meerdere gasten welke dezelfde problemen hebben ervaren. Misschien was het eerder wel anders en beter maar die tijd is volgens ons en onze ervaring voorbij. We hebben van alles klachten ingediend bij het management en de guest services maar die zijn met veel pijn en moeite opgelost wat ons enorm veel frustratie en negatieve energie heeft opgeleverd en dat wil je niet tijdens je vakantie. Er kan altijd iets mis gaan maar de hoeveelheid welke wij ervaren hebben is simpelweg teveel om te negeren. Hierbuiten ligt de focus van Iberostar voornamelijk op gasten welke veel alcohol consumeren dit is namelijk in overvloed aanwezig al vanaf 10u in de ochtend. Wij werden zelfs vreemd aangekeken dat we om 10u een kop koffie bestelden ipv een flinke kan met alcohol lieten vullen. Teug in Nederland heeft Iberostar tot op heden nog steeds niets gedaan met de klachten en/of iets van compensatie aangeboden via ons reis bureau.

Opsomming:

- Kamer niet op orde en niet conform boeking aanvraag

- Geen babybed aanwezig wel vermeld bij aanvraag

- Rustige kamer gevraagd maar in tegendeel geplaatst bij de Star Band welke tot 00:00 luide muziek speelt.

- Hygiëne extreem beneden de maat in de gemeenschappelijke delen alsmede in de kamers. Ongelukjes van onze kleine dochter werden zeer slecht of niet opgeruimd en met moeite na herhaaldelijke klachten en aanwijzen van de plekken.

- Dochter is ziek geworden van het zwembad! Smerig met gasten die alcohol en eten meenemen het zwembad in en daarbij worden er schuim feesten in gehouden

- Man is ziek geworden van het eten of drinken (lees andere reviews zijn meer gasten die dit hebben ervaren)

- Onze eigen spullen zijn besmeurd bij het schoonmaken van de kamer met zoete vloeistof. Klachten bij management waren hier voor nodig om dit gereinigd te krijgen.

- Uitchecken gaat moeilijk en veelal worden zaken niet goed afgehandeld in het nadeel van de gast.

- Reserveren voor ala carte restaurants gaat moeizaam en mag slechts 3x per week al staat dat nergens bij onze boeking. Deze restaurants zijn overigens volgens het resort altijd volgeboekt.

- Kwaliteit van het eten is ver onder de maat, croissants zijn droog, vlees is taai (behalve in het steak house) , variatie kennen ze bijna niet.

- Eten wat overblijft wordt in containers weg gegooid, dat is echt extreem zonde! Geef dit dan aan arme mensen!

- Water druk of geheel geen water komt meermaals voor (van andere gasten gehoord welke vaker komen dat dit vaak gebeurd maar die accepteerden dit) dit zorgt voor uitdagingen bij douchen of naar de wc gaan (op de kamer .

- Geen stabiele elektrische voorzieningen, herhaaldelijk was de stroom uitgevallen in het gehele complex ook bij de restaurants etc.

- Pas op!!! op het strand zijn verkopens van tours en alleen in sommige gevallen zullen de tours worden uitgevoerd. Het hotel doet hier niets tegen!!! Die vermelden dat deze verkopers niet bij de gasten mogen komen tenzij ze aan het water staan (publieke deel) maar deze verkopers komen rustig bij je zitten.

- Ligbedden worden s'ochtends al gereserveerd door gasten (snel zijn is het advies) wanneer je er eindelijke eentje kunt bemachtigen zal deze in de meeste gevallen stuk zijn of onderdelen missen. Je ligt letterlijk met je rug op de plastic balken zo doorgezakt!!!

Slechtste vakantie ooit! Zeker geen 5* waard! Read

Bianca Mulder
27-5-2016

Wij raden Iberostar Punta Cana en/of Dominicane ten strengste af aan iedereen die het overweegt om deze resorts te boeken. Dit is volgens opgave een 5* resort maar dat betekent dan wel dat de service, faciliteiten, schoonmaak e.a. zaken ook allemaal 5* zouden moeten zijn. Maar als je verder onze ervaring leest dan begrijp je vast waarom wij deze resorts niet meer dan 3* zouden geven.

Tijdens onze vakantie bij Iberostar Punta Cana en Dominicana in februari 2016 hebben we zulke slechte ervaringen gehad die we graag willen delen met iedereen. Op basis van deze ervaringen kunt U dan zelf uw eigen keuzes maken. Ik zou U adviseren om ook veel reviews te lezen e.a. websites aangezien veel van onze ervaringen bij meerdere gasten zijn voorgekomen. Tijdens ons verblijf hebben we meermaals excuses briefjes ontvangen met een flesje Domincaanse Rum (wat wij niet eens lekker vinden) en in plaats van dat na de excuses de problemen werden opgelost bleven deze maar voortslepen. Volgens het resort moesten we een klacht indienen in Nederland bij ons reisbureau, dit hebben we uiteraard gedaan maar helaas tot op heden 3 maanden verder nog steeds geen tevreden oplossing vanuit de lokale Iberostar resorts maar ook niet vanuit Iberostar hoofdkantoor. Lees verder om onze ervaring te begrijpen en om te begrijpen waarom wij dit resort zo ongelofelijk slecht beoordelen en we hebben vele vakanties gemaakt dus weten echt wel hoe het hoort want er zijn 3* resorts die het veel beter doen dan Iberostar 5*.

De problemen welke wij hebben ervaren tijdens ons verblijf en die zelfs met moeite werden opgelost of niet na gesprekken met hotel managers!:

- Kamer niet op orde en niet conform boeking

- Geen babybed aanwezig wel vermeld op boeking

- Duurt uren voordat je kunt worden overgeboekt (ze laten je gewoon voor een dichte kamer een half uur wachten)

- Rustige kamer gevraagd maar niet gekregen, in tegendeel met een kind van 3 geplaatst worden vlak bij de Star Band die tot 12u s'avonds speelt.

- Hotel hygiëne extreem beneden de maat in de gemeenschappelijke delen

- Hygiene in de kamer te slecht voor woorden, kots werd niet opgeruimd.

- Man is ziek geworden van het eten of drinken (lees reviews zijn meer gasten die dit hebben ervaren)

- Onze eigen buggy is vies gemaakt door het schoonmaak team met zoete vloeistof

- Leen buggy van het hotel zat onder de schimmel

- Uitchecken en betaling gedaan maar we mochten van de beveiliging het complex niet verlaten want bij uitcheck naast een bon geen "vetrek" bewijs ontvangen

- Ala carte restaurants altijd volgeboekt bij navraag maar altijd maar half vol als je uiteindelijk er wel kunt gaan eten

- Eten qua variatie is slecht dit is er nagenoeg niet. Elke dag hetzelfde en soms bij lunch hetzelfde als bij ontbijt!

- Veelvuldig geen water voorzieningen gehad in kamer en gehele complex

- Veelvuldig stroom uitval gehad en moeten douchen met mobiele telefoon verlichting

- Geen heet water gehad een aantal dagen en werd amper lauw

- Waterdruk na problemen steeds extreem laag dus douchen was niet fijn

- Op het strand zijn zwarte markt verkopers die gasten tours aansmeren, hotel doet hier niets aan en wijst naar de lokale reisagent. Wordt zelfs niet door het hotel gemeld bij inchecken.

- Ligbedden op het strand zijn aan vervanging toe want zeker meer dan de helft is stuk of er ontbreken onderdelen.

Genoten! Echt top!

Coolen
2-5-2016

We hebben een fijn verblijf gehad. Alles erg netjes en goed verzorgd. Personeel ook continu overal aan t werk om je verblijf naar de zin te maken. Wij zaten in de huisjes en hadden een grote kamer, badkamer wel wat gedateerd.

Eten was goed, leuke restaurantjes, fijn zwembad (wel erg simpel) en fijn dat je meteen aan de zee zit. Animatie doet ook erg hun best, iedere dag wel wat anders te doen ( schuimparty, Spaanse les, bikini contest, beachparty enz).

Reserveren van restaurants was goed geregeld, wordt meteen gepland na inchecken.

Ook overal Wi-Fi aanwezig.

Fabelachtig mooie accommodatie.

Marcel Mentens, Mol
31-1-2016

Een vijfsterren hotel met alles er op en eraan. Vriendelijke bediening met lekker eten en heerlijke cocktails. Grote zwembaden met meer dan genoeg strandstoelen. Geen opdringende fotograven of verkopers. Kortom Top!

Mooi en gezellig resort

Sandra
28-12-2015

Het was een mooie vakantie geweest met kinderen (17 19 en 21) deze hebben zich ook goed vermaakt. Mooi strand, groot zwembad. Op tijd je ACarte restaurants boeken deze zitten snel vol. Na 2 dagen heb je het buffet wel gezien. In de buurt weinig te zien. Je kunt niet zomaar het resort aflopen, via het strand wel een paar leuke winkeltjes waar je souvenirs kunt kopen.

Blij weerzien

Daniël
8-10-2015

Wij zijn net terug van Hotel Iberostar Dominicana in Punta Cana.Het verblijf was er super, eten was zeer lekker en gevarieerd , wie daar niet mee tevreden is , is nergens tevreden. De bediening : iedereen van het personeel was steeds opgewekt, dikke pluim voor deze mensen. Ons verblijf werd mede met het enthousiasme van ieder personeelslid super gemaakt, wij konden altijd bij hun terecht met onze vragen .Onze kamer was steeds een juweeltje! Daarom een speciaal bedankje aan ons kamermeisje Maritca.Ook de barmannen aan het zwembad en het animatie team dikke pluim, Juan(Ober aaan het Zwembad) bedankt voor de heerlijke Coctails, en de dagelijkse animatie(dans en zang)! Deze mensen verdienen allemaal een ster voor de dagelijkse inzet ondanks de lange uren die zij iedere dag maken!! Nogmaals bedankt om van onze vakantie een fijn verblijf te maken. Fam Janssens & co.

Geweldig hotel

Vanistendael bruno
4-9-2015

Ben dit jaar voor de 22ste geweest 13keer dominicana en 9keer bavaro, geweldig hotel en ieder jaar in mei zie je dezelfde mensen terug. Ben al op veel plaatsen geweest maar prijs kwaliteit is het daar super en super lieve vrienden . Dit jaar is het nog beter geworden !!! Ga zeker terug......... Oja in september voor de 23 ste keer

Zeer goede vakantie

Raymon
9-1-2015

In de zomer van 2013 naar dit hotel geweest. De dominicaanse republiek is een heerlijke bestemming met mooie stranden en lekker zeewater. Het enige nadeel is dat er buiten het complex vrijwel niets te beleven is op eigen houtje. Je moet dus echt een excursie boeken via een operator om van het resort af te komen.

Vele excursies om te doen zodat je toch nog wat te zien krijgt van dit land!

Neckermann Reizen

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Iberostar Dominicana in Punta Cana / Playa Bavaro, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Iberostar Dominicana zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.