We hebben een aantal aanbieders voor Ribe voor je op een rij gezet:

Min. temp. (℃)-1°-1°11°13°13°11°

Reviews over Ribe

• 9Fam. Haase30-04-2019

Leuk oud stadje

Mooie stadje, leuke sfeer en winkeltjes en mooie steegjes

Gereisd met jonge kinderen in april 2019

• 8Jaquelien08-08-2018

Historisch schatting stadje, leuk viking centrum.u

Erg mooi en gezellig stadje. Maar wel klein. Dus 1 dag het stadje, 1 dag vikingcentrum en misschien nog een dagje natuur. Dan heb je hier alles wel gehad.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 9Ini10-03-2018

Dit jaar weer

Prachtig mooie stad met een schitterende cathedral

• 10Sfeer in stad
    • 10Omgeving
    • 10Cultuur

Gereisd met vrienden in juni 2016

• 8Linda ZH05-01-2018

Schattig en fotogeniek dorpje met dure winkeltjes

Ribe is een erg oud en fotogeniek stadje. Er is een dom die uit meerdere delen bestaat, gebouwd in verschillende tijden. Je kunt ook binnenkijken, er hoort een tentoonstelling bij, en de verhalen van de bouw en het instorten van de toren horen en zien. Dat hebben wij niet gedaan omdat we maar een uurtje in Ribe waren. Wel zijn we een van de het straatjes die dwars op de dom staan ingelopen met prachtige vakwerkhuizen, schots en scheef in mooie pastelkleuren met stokrozen voor de deur. Ribe heeft erg veel superleuke winkeltjes voor kleding, woonaccessoires en vintagespul. Wel erg duur. Natuurlijk hebben we een heerlijk ijsje genomen. We waren bij 'Isvaflen' wa ar je de hoorntjes gebakken ziet worden. We namen een ijsje met zoete guf en een flödeboller. Heerlijk. Wat goed is aan Denemarken en dus ook hier, is dat er in het kleinste dorpje nog gratis openbare toiletten zijn. Hier zijn ze bij de kathedraal en op de parkeerplaats. Wat ons betreft is het Vikingecentret het hoogtepunt van Ribe, maar als he er bent is het schattige dorpje zeker een bezoek waard.

• 7Zorg voor natuur
    • 7Uitgaanslevenn

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• 7J19-08-2017

Leuke gezellige plaats

Ribe is een leuke gezellige plaatst met een mooi centrum. Er liggen lekkere restaurants en een heerlijke ijssalon. Ook het vikingencentrum is een echte aanrader. Het is een ideale plaats voor verschillende uitstapjes naar bv Legoland en de verschillende eilandjes.

• 7Sfeer in stad
    • 7Omgeving
    • 7Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 8Irene16-08-2017

Gezellig stadje

Gezellig stadje. Klein, maar mooi en leuke terrasjes.

• 8Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juli 2017

• 9Fam. Meekers17-09-2016

Mooi, gezellig stadje

Ribe heeft een mooi groot stadsplein. Vanop de toren van de kathedraal heb je een wondermooi uitzicht. Het stadje heeft een Pipi Langkous gevoel (ook al woont Pipi in een ander land). De avondwandeling met de stadsgids is leuk, maar behalve het Deens kent hij niet zoveel andere talen. Mooi klein haventje met storm vloedpaal, waar ook een zeer lekker ijssalon gelegen is. Er zijn verschillende leuke adresjes waar je lekker kan eten. Het stadje is een aanrader!

• 9Omgeving

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

• 9Marleen25-08-2016

Ribe: de oudste stad van Scandinavië

Mooi oud centrum met winkels, beelden, restaurants en genoeg natuur. Je hebt het vikingsmuseum (niet geweest), de Romaanse Domkerk (was erg mooi, Oudste raadhuis van Denemarken. Voor kinderen is alleen het Vikingsmuseum interessant. Zeker een stadje om op te zoeken.

• 9Omgeving

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

• 8Fam. Van Vuuren09-08-2015

Mooie, cultuurrijke Deense plaats

Gezellig stadje met regiofunctie en een historie als Vikingenplaats. Het centrum is gezellig ouderwets rondom de eeuwen oude kerk ( bezichtiging mogelijk, kerktoren tegen betaling). Het Vikingencentrum met veel live reenactment is zeer de moeite waard. Het winkelaanbod in Ribe is prima, evenals het aantal eetgelegenheden, voor Deense begrippen. De stad beschikt over een klein maar keurig overdekt zwembad inclusief sauna, pierenbad en kinderbad.

• 7Omgeving
    • 8Zorg voor natuur
    • 6Uitgaanslevenn

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

• 10Diana17-04-2015

Super en zeer gezellige plek

Echt een aanrader om daar heen te gaan!

• 10Sfeer in stad
    • 10Omgeving