header
Jutland

De leukste uitjes voor kinderen: bezoek Jutland!

De Deense regio Jutland is een populaire vakantiebestemming. De regio is gemakkelijk met de auto te bereiken, er zijn fijne zandstranden, vele campings en leuke uitjes voor kinderen. LEGOLAND is bij uitstek het populairste, maar ook de Givskud Zoo en het Ribe Viking Center zijn leuke uitstapjes met kinderen. Plezier gegarandeerd!

Inspiratie voor Jutland

Te doen in Jutland

5x leuke en bijzondere uitjes

5x overnachten in Jutland

Dichtbij Legoland: Vakantiepark Lalandia Billund

De bungalows op vakantiepark Lalandia Billund zijn luxe ingericht met een ruime volledig ingerichte keuken en sommige bungalows met sauna en whirlpool. Het vakantiepark beschikt over het grootste waterpark van Scandinavië. Legoland ligt op loopstand. Erg geschikt voor kinderen dus!

Ideaal voor kinderen: Vakantiepark Ribe Byferie Resort

Kinderen vermaken zich tijdens de zomermaanden bij de Kids Club van Vakantiepark Ribe Byferie Resort. Ook krijg je gratis toegang tot het zwembad, twee kilometer buiten het vakantiepark. Het park ligt op loopafstand van het middeleeuwse stadje Ribe en Legoland ligt op 35 kilometer afstand.

Aan zee: Vakantiepark Skallerup Seaside Resort

Wil je liever naar het zwembad of kies je voor een dag aan het strand? Hier kan het allebei. Voor kinderen is er nog veel meer te doen: van een speelhal tot ballenbak en van badminton tot minigolf. Het vakantiepark beschikt over appartementen met uitzicht op zee voor twee personen, grote vakantiehuizen voor twaalf personen en alles daar tussenin.

In het bos: Ribe Camping

Ribe Camping ligt vlakbij de Deense kust en in het bos. Watersporten, fietsen, wandelen; het kan er allemaal. Het is een rustige, kleinschalige camping met ruime plaatsen. Voor kinderen worden er leuke activiteiten, zoals brood bakken of popcorn maken, georganiseerd. In reviews wordt vooral genoemd dat de camping erg goed onderhouden en schoon is.

Muziek maken op Camping Vammen

Camping Vammen is een camping die je niet per se af hoeft om een fantastische vakantie te beleven. Er is genoeg te doen. ’s Avonds komen de campinggasten bijeen rond het kampvuur en worden er muziekinstrumenten bespeeld en gezongen. De kinderen kunnen kaarsen maken, broodjes bakken of naar de kinderdisco. Aanrader!

4 leuke Deense steden

De tweede grootste stad van Denemarken: Aarhus

Aarhus is een mix van oud en nieuw. Middeleeuwse straatjes grenzen aan moderne nieuwbouw en dat levert een mooi beeld op. Een fiets huren in Aarhus is gratis. Ideaal om snel en comfortabel de stad te ontdekken. In Den Gamle By (De Oude Stad) moet je even afstappen, want in dit openluchtmuseum gaat het transport met paard en wagen.

Kinderstad Billund

Billund staat vooral bekend om Legoland, de grootste attractie in Denemarken. Maar er is meer te doen voor kinderen. Ook in het waterpark Lalandia Aquadome en de Givskud Zoo vermaken ze zich de hele dag. Billund ligt omgeven door natuur, waar je prima kunt fietsen.

De natuur van Silkeborg

De omgeving van Silkeborg is een leuke afwisseling met de rest van Jutland. Silkeborg ligt in een bebost gebied vol water. Wissel het fietsen of wandelen af met een kanotocht op de rivier de Gudenå. In dit gebied ligt ook de hoogste berg van Denemarken: de Himmelbjerget. Beklim de 147 meter hoge berg voor een fraai uitzicht over de omgeving.

De oudste stad van het land: Ribe

Ribe is het oudste stadje van Scandinavië. De geschiedenis komt hier echt tot leven. In het Ribe Viking Center, even buiten de stad, is een compleet Vikingdorp nagebouwd. Ontzettend leuk voor kinderen! Het centrum van Ribe is ook een bezoek waard met zijn prachtige oude huizen en de indrukwekkende kathedraal.

5x leuke en bijzondere uitjes

decoration
De wereld in het klein in LEGOLAND

LEGO-treinen, LEGO-vliegtuigen en bekende bouwwerken zoals de Burj Khalifa en de Shanghai Tower. Je kunt het zo gek niet bedenken of het is op schaal nagebouwd uit kleine LEGO-blokjes. In het park vind je ook vele attracties. Een leuk dagje uit voor kinderen!

Ontmoet Vikingen in het Ribe Viking Center

In het Ribe Viking Center reis je 1300 jaar terug in de tijd en ontdek je hoe de Vikingen vroeger leefden. Kinderen kunnen oefenen met boogschieten, de dieren voeden, de timmerman helpen en leren zwaardvechten. Ze hebben de dag van hun leven in dit echte doe-museum. Aanrader!

Rijd tussen de dieren in de Givskud Zoo

De Givskud Zoo is een dierentuin en safaripark in een. Ontdek de dieren uit vier continenten te voet, met je eigen auto of met de safaribus. Gorilla’s, olifanten, reuzenotters, kamelen en buffels. De Givskud Zoo huisvest ruim zevenhonderd dieren uit Noord- en Zuid-Amerika, Azië en Afrika.

De vuurtoren van Rubjerg Knude

Rubjerg Knude Fyr is een vuurtoren bij Lønstrup. De vuurtoren staat op de Lønstrup Klint op een hoogte van zestig meter boven zeeniveau. De vuurtoren zelf is zo’n 23 meter hoog en werd voor het eerst ontstoken in 1900. In dat jaar stond de vuurtoren 200 meter uit de kust, maar door de jaren heen is de zee steeds dichterbij gekomen.

200 jaar terug in de tijd in Den Gamble By

Den Gamble By is een openluchtmuseum in Aarhus. Er staan zo’n 75 historische gebouwen en het transpoort gaat met paard en wagen. In de afgelopen tweehonderd jaar is Aarhus drastisch veranderd, maar in Den Gamble By heeft de tijd stilgestaan.

Sorteren

vakanties Jutland

Reviews over accommodaties in Jutland

Leuk, schoon en een goede uitvalsbasis!

Jacqueliene Hendrikse-Everts
    12-9-2018

Wij hadden een mooi en schoon huisje. Hadden wel een upgrade gehad ten opzichte van wat we hadden geboekt. Keuken was zeer goed en erg compleet met oven, koelkast, vriezer, vaatwasser en koffiezetapparaat! Bedden waren goed en in overvloed voor ons gezinnetje van 3(hadden 6 bedden tot onze beschikking)

Bij aankomst bleek de receptie al dicht(17.50uur op maandag), er hing wel een papier met onze naam erop en bij welk huisje we moesten zijn. Daar aangekomen konden we gewoon naar binnen en lagen de sleutels en benodigdheden klaar.

Over het algeheel positief, er is een klein maar leuk zwembad, je kunt bowlen er is een klein(duur) restaurant en een ballenbak. Wat wel een nadeel is is dat je nog extra moet betalen voor de elektriciteit, je betaalt voor wat je hebt gebruikt, vonden wij wel vervelend omdat we bij voorbaad niet wisten dat we dit nog moesten betalen. Het is een leuke en rustige plek die perfect is als uitvalsbasis!

Mooie camping

Esther
    25-8-2018

Eind augustus paar dagen hier verbleven. Veel is al gezegd. Mooie faciliteiten, ruime plaatsen. Naar onze smaak is de camping wat te groot. Mooie speelgelegenheid voor de kinderen. Klein maar prima zwembad. Toen wij er waren was het al wat rustiger.

Prima Kro voor een paar dagen

Jan en Ellen
    15-4-2018

Nette, ruime en schone kamer. Douche heeft een afscheidingsmuur. Meeste kamers hebben uitzicht op het riviertje de Omme. Plus is de hoeveelheid stopcontacten en op de juiste plek. Min de afwezigheid van koffie/thee faciliteit. Het restaurant is prima voor het diner, maar matig voor het ontbijt.

Oudste hotel van Denemarken, geweldig!

Nicky
    23-5-2017

Ik had dit hotel geboekt omdat ik in de buurt moest zijn, en dit kwam naar voren als oudste hotel van Denemarken. Als je dan sfeer wilt hebben dan moet je hier zijn.

Het hotel is schots en scheef, de vloeren kraken en je denkt dat je dronken bent als je er boven loopt. Ik vond dit zelf wel heel erg grappig.

Voor de rest was alles wel schoon.

Je kunt er gratis parkeren, iets verder op achter een hek.

Ontbijt was lekker en genoeg.

Naast het hotel zit Jacob A. dat is een heel goed steak restaurant.

Het vikingercenter is ook leuk om een keer te kijken. En in het dorp zijn veel oude huisjes. Leuk om een keer te zien.

Ideaal verblijf voor een bezoek aan Legoland

Lotte
    5-5-2017

Je loopt zo naar Legoland vanuit het vakantiepark. Onze Ninjago-cabin was helemaal in stijl. Wel klein, geschikt voor maximaal 4 personen. En dan moet je elkaar heel aardig vinden, want je zit bijna bij elkaar op schoot. Aardige medewerkers bij de receptie, goed eten verkrijgbaar bij de take-away van het restaurant, en er is een prima campingwinkel op het terrein. Kortom, te duur en te klein voor een langer verblijf, maar voor enkele nachten zeer geschikt.