Billund

Reviews over Billund

Aanrader voor jonge kinderen

Sjoerd
    15-5-2019

We zijn een week naar een vakantiepark in Billund geweest. Legoland is leuk voor kleinere kinderen, en het vakantiepark had een geweldig zwembad. Billund zelf stelt niet zo veel voor. dan moet je al verder reizen naar de grotere plaatsen.

Gereisd Met jonge kinderen in Sun Apr 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Ontdekkingen in modern LegoHOUSE

MariskaL
    28-9-2018

Billund LegoHOUSE: als je in Denemarken bent, ga je natuurlijk even langs Billund. We zijn allemaal een beetje of meer kind toch?!😉 Ritjes en avonturen in Legoland. En sinds 2017 ontdekkingen, onbeperkt bouwen en shoppen in LegoHouse. Erg leuk. Vol moderne snufjes en verrassingen. Zonde ook om alleen binnen te kijken. Het gebouw is architectonisch echt boeiend en de terrassen het verkennen waard.

Fantastisch, daar moet je geweest zijn.

Ad MT
    2-5-2017

Legoland, in de loop der jaren flink gegroeid met traditionele lego plattegronden tot mega attracties, rollercooster - atlantis - verkeerstuin - duplo city monorails - treintjes. Piratenland, country en western, Ninja warriors, Starwars, 4D Movie theater. wildwaterbaan, kano-wildwaterbaan, fluisterbootjes en een evenementen terrein om te picknicken etc, etc. Medewerkers van het park, zijn allemaal even vriendelijk, ook waar het even wat langer duurde. Een plek voor jong en oud. Natuurlijk zijn de prijzen wat duurder, maar dat is wel bekend in dit soort gelegenheden.

Legoland opent zijn deuren om 10:00 uur, heeft U vouchers vooraf gekocht bij Uw boeking, let op die moeten eerst gewisseld worden bij de informatiebalie, voordat U het park kunt betreden. Vaak dan lange wachtrijen. Eten en drinken en de hond mag U vrij meenemen op het park. Hou wel rekening met het feit, dat de Denen strikte veiligheids-maatregelen hanteren als het om lengte gaat 100 cm is de eis voor veel attracties. Er zijn echter voldoende attracties voor de kleintjes, zeker als een van de begeleiders meegaat. En als ze ouder zijn geeft dat weer een reden om daar nog eens terug te komen.

Legoland Parkeren, dagkaart 50 ddk (6,30 euro). Parkeerautomaat weigerde de tweede dag NL credit-cards, dus zorg voor gepast geld. Billund heeft geen groot uitgaansleven, of er moet iets te vieren zijn, restaurants en winkels in de stad zijn goed bereikbaar en de prijzen zijn vriendelijker dan die van Legoland of Lalandia resort. Vliegveld van Billund is druk, ligt op 2 km van het park, maar zorgt niet voor overlast. In de omgeving valt goed te fietsen en in de omgeving valt veel te zien, (dorpjes en historische feiten), maar dan wel met de auto. Een uitgebreid info boekje ligt bij de receptie.

Gereisd Met jonge kinderen in Sat Apr 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Billund

rcvanraaij
    31-10-2015

Bij de re elite van Lalandia kun je een route halen van een wandeling door Billund. Je komt dan langs alle lego fabrieken/kantoren, legoland, centrum van Billund stelt niet feel voor en door een mooi park. De lengte is 3,5 km is goed te doen met kinderen. Natuurlijk legoland aanrader voor kinderen tot 12 jaar. Als je niet op Lalandia verblijft is het bezoeken ervan de moeite waard, je kunt daar ook gewoon een dagje zwemmen.

Gereisd Met jonge kinderen in oktober 2015

100% kinderplezier!

annemarie2u
    30-8-2015

Legoland is ontzettend leuk voor de kinderen, met 6-7 jaar als perfecte leeftijd (mogen ze overal in). Giskvud Zoo was enorm leuk en hele leuke verassing, zeker het nieuw geopende Dino-gedeelte: prachtig! (net echt!). Lalandia waterpark, wow nog nooit zo'n mooi en schoon zwembad gezien.

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2015
Billund scoort een 9 uit 10, op basis van 37 reviews