Vakantie in Torshavn

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

vakanties Torshavn

Reviews over Torshavn

• 8Madeleine-C221-11-2015

Mooie omgeving

Tórshavn op eiland Streymoy ligt enigszins tegen een berg aan en is erg verspreid met allerlei buitenwijken. Het centrum is niet zo groot. Hier zijn een aantal winkels te vinden en ook de aparte huizen met gras bedekte daken. Vooral bij Undir Ryggi en de landtong bij de haven. Het vervoer met de bussen 1, 2 en 3 zijn gratis.(zie tip). Echter het Tourist Centrum geeft aan van niet en laat je een Tórshavn card van € 11 kopen terwijl mensen die het niet vragen gewoon gratis mee mogen. De buschauffeurs vragen er niet naar omdat ze voor de bewoners gratis zijn. Gemeente wil toeristen laten betalen maar dat wordt moeilijk voor de chauffeurs. Ik heb mijn € 11 teruggekregen.

• 8Cultuur
    • 10Omgeving
    • 6Sfeer in stad
    • 8Zorg voor natuur

Alleen gereisd in juni 2015

• 9Rinus10-08-2011

Hoofdstadje van prachtige eilandengroep

Torshavn is het hoofdstadje van de Far Øer eilandengroep, het stadje is een vissers- en veerhaven en ziet er wat sjofel uit. We waren er op het hoofdeiland Streymoy en het eiland Eysturoy, deze vrijwel boomloze eilanden zijn met elkaar via een brug verbonden. De natuur op de eilanden is ruig maar en van een onvoorstelbare schoonheid met ruige klippen, veel watervallen en een rijk vogelleven. Schilderachtig zijn de kleine gehuchtjes zoals Tjörnovik op Streymoy en Funningur op Eysturoy, waar een fraai houten kerkje staat met plaggendak. Kamperen kan men overal in het wild en overal kan men fantastische wandelingen maken door de heuvels met veelal onvergetelijke kustgezichten. Onbekend maakt onbemind, dat geldt zeker voor de Far Øer eilanden, maar voor de pure natuurliefhebbers is het een waar dorado.

• 6Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur
    • 9Omgeving
    • 8Sfeer in stad

Gereisd met partner in juli 1986

• 9George25-06-2011

Hoofdstad van de Faroer eilanden

Torshavn is gesitueerd op het eiland Streymoy 1 van de eilanden van de Faroer, meteen valt iets karakteristieks op namelijk de met gras bedekte daken van de huisjes. Het is een mooi stadje ver van alle drukte.

• 8Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur