Nicosia (Lefkosia)

We hebben een aantal aanbieders voor Nicosia (Lefkosia) voor je op een rij gezet:

Reviews over Nicosia (Lefkosia)

Voor herhaling vatbaar,

V de Graaf
    7-5-2018

Goede bestemming voor mensen die van lekker weer & terrassjes houden, maar ook cultureel erg interessant. Er zijn vele gratis of goed betaalbare musea en bezienswaardigheden. Nicosia heeft een grootte diversiteit aan restaurantjes en coffee tentjes om lekker te zitten en een hapje te eten. Het eten is er over het algemeen goed betaalbaar en mediteraans lekker. Doordat Cyprus bestaat uit Noord en Zuid Cyprus en Nicosia in twee-en gesplitst is maakt dit een unieke stad om te bezoeken want er is nog een hoop history terug te vinden in de stad en het is zeker de moeite waard om een wandeling langs de stadsmuur te maken.

Gereisd Met partner in april 2018

Fantastische bestemming

robert_linssen
    11-4-2015

Een goede bestemming voor de oudere vakantieganger die service waardeert. Mijn vrouw vergat haar tas in een wegrestaurant op de B6 tussen het Trodos gebergte en Limassol. Via een plaatselijke herbergier en een bevriende relatie van hem werd de tas de volgende dag bij ons terugbezorgd. Iets wat je bij ons in Nederland kan vergeten. Trouwens in alle restaurants en winkels ontmoet je vriendelijkheid en service gerichte mensen. En dat tegen hele schappelijke prijzen. Ik ging naar de kapper voor € 8,- en Voor de gemiddelde maaltijd ben je tussen de € 10 en € 15,- voor het hoofdgerecht kwijt Euro 95 kost er € 1,24 per liter. Gewoon een keer doen, Cyprus !

Gereisd Met partner in april 2015

Gezellige stad

arija
    6-11-2014

Ik was een dag in Nicosia via het Turkse (Noordelijke) deel van Cyprus. De groene zone is indrukwekkend. In het Turkse deel van Nicosia kun je een prachtige voorstelling meemaken van de dansende Derwisjen. In het Griekse deel heb ik lekker Grieks geluncht.

Gereisd Alleenreizend in Fri Mar 01 2013 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Gezllige stad

givago
    3-12-2013

Nicosia is een oude stad omgeven door 16de eeuwse vestingswallen,het is de enige verdeelde hoofdstad van europa.het noorden is bezet door de turken er zijn enkele plaatsen waar men over de grens kan(groene lijn)er is een strenge pasport kontrole.In het turkse deel zijn veel winketjes,een oude karavanserai,waar nu restaurantjes en winkels zijn en de vroegere Stint Sofia katheedraal nu omgebouwd tot een sfeerloze moskee.Zuid nicosia is een gezellige stad met heel wat historische gebouwen.De laiki geitonia wijk met zijn smalle kronkelige steegjes ,boetiekjes en restaurantjes is een aangename wijk om door teslenteren,met daarnaast de ledra straat een voetgangersstraat met verschillende dure boetieks en restaurants.(Op het einde van de straat is een grensovergang).

Gereisd Met partner in Sun Sep 01 2013 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

super het ganse jaar door

Hans
    25-12-2012

tot mijn vreugde mocht ik een toffe vakantie in noord cyprus doen echt een aanrader voor mensen die niet de grote drukte maar ook niet de superluxe verwachten in een panoramisch landschap van zon zee en de bergen

Gereisd Met vrienden in december 2012
Nicosia (Lefkosia) scoort een 8 uit 10, op basis van 24 reviews