Tochni

Reviews over Tochni

Oud stadje

Willeke Oerlemans,
    17-9-2012

Tochni is een oud stadje met weinig interessante punten. Je basisdingen kun je er kopen maar de supermarkt bij het benzinestation had bijvoorbeeld niet eens rosé. 10 Minuten verderop zit een grote supermarkt. De mensen zijn erg vriendelijk, gastvrij en spreken (grotendeels) goed Engels. Heerlijk om te zien dat een opaatje op een terrasje een borrel zit te drinken en vervolgens op de tractor (met slechts 1 achterlicht) wordt gezet om naar huis te rijden.

Gereisd met partner in september 2012

Charmant Dorp

Beatrice,
    7-5-2012

Ik heb enorm genoten van het dorp Tochni en mijn verblijf in 't Vasalis appartement dat onderdeel uitmaakt van Cyprus Villages. 'S morgens deed ik de luiken open om te genieten van de eerste zonnestralen, het zicht op de sinaasappelboom die aan de voet van de berg stond en het tjilpen van de vogels. Als de zon het terras om 8 uur had bereikt genoot ik samen met mijn reisgenoot van het ontbijt en namen wij de dag door. Na een lange ontdekkingstocht over een stuk van het eiland voelde het 's avonds als thuiskomen in Tochni. Een biertje en een hapje om even 'te chillen' gevolgd door een zelfbereide maaltijd in het huisje of een diner in het restaurant waar eigenaar Sofronios een persoonlijk tintje gaf aan ons toch al bijzondere verblijf.

Gereisd zakelijk in maart 2012

Mooi lokaal dorpje

Marjolein,
    10-1-2012

Er zijn een paar leuke taverna's en er is een klein supermarktje.

Mooie stenen huisjes en een leuk kerkje in het 'centrum'.

Een goede uitvalsbasis om de rest van het eiland te verkennen.

Er is wel wat leegstand.

Gereisd met partner in augustus 2011

Rustig, landelijk klein dorpje.

Francisca,
    27-11-2011

Leuke bestemming voor wie van rust houdt. Wij waren er in november. verspreid over het dorpen zijn meerder huizen voor toeristen. Een leuk eenvoudig dorpje met een winkeltje voor de dagelijkse boodschappen en 3 tavernes. 1 Taverne stak daar met kop en schouders bovenuit "Tochni Tavern"; Hoog gelegen met mooi uitzicht over Tochni. We hebben daar regelmatig heerlijk gegeten (a la carte); heerlijke griekse gerechten! soms met muziek. Ook ontbijten kon je er goed (buffet). Vanuit Tochni kun je diverse leuke uitstapjes en wandelingen maken. We hebben ons geen dag verveeld. Enige wat jammer is dat in november alles vrij droog is; dus weinig groen/bloemen, daarvoor moet je dan echt het Troodosgebergte in, wat trouwens ook heel mooi is.

Gereisd met partner in november 2011

Stil dorp voor rustzoekers

Sabine,
    27-2-2011

In februari hebben wij een villagehouse gehuurd. Het dorp was erg klein en stil, 's avonds na 20.00 geen mens meer op straat. Er waren wel meerdere appartementen bezet. De 3 restaurants (Tochni tavern, Socrates, Nostos) waren nog niet geopend. De dichtstbijzijnde open taverna zat op 2/3 km. Supermarktje was open. Kalavassos was een betere keus: taverna open en de fietsverhuur. Er was een COOP pin, deze nam alleen visa kaarten. Ook in de bank kon je geen geld opnemen. Je moet dus in Larnaka/Nicosia/Limassol pinnen. Wij hebben gepind in het toeristische dorp Lefkara, 15 km verderop. Je kunt mooi de bergen infietsen of via Zygi naar de kust. Hier eet je lekker vis. De opgravingen van Choirokotia zijn een paar km verderop. Hier zit ook een lekkere bakker. Ook de opgravingen van Psemismatos en Kalavassos zijn een paar km verwijderd. Er zijn veel katten in Tochni. Vanuit Choirokotia/Kofinou green line bus naar Limassol, Larnaka, Nicosia. Gaat niet vaak, dus lang wachten. Retour 5-7 euro.

Gereisd met partner in februari 2011
Tochni scoort een 7,2 uit 10, op basis van 11 reviews