Tochni

Vakantie in Tochni

We hebben een aantal aanbieders voor Tochni voor je op een rij gezet:

Bebsy
Bebsy
Eliza was here
Eliza was here

Reviews over Tochni

• 7N. Van Loenhout13-10-2012

Tochni, toch niet

Klein plaatsje met veel vervallen huizen. Wel sfeervol, maar er is weinig te beleven, echt iets voor rustzoekers.

• 7Uitgaanslevenn
    • 4Cultuur
    • 6Omgeving

augustus 2012

• 6Willeke Oerlemans17-09-2012

Oud stadje

Tochni is een oud stadje met weinig interessante punten. Je basisdingen kun je er kopen maar de supermarkt bij het benzinestation had bijvoorbeeld niet eens rosé. 10 Minuten verderop zit een grote supermarkt. De mensen zijn erg vriendelijk, gastvrij en spreken (grotendeels) goed Engels. Heerlijk om te zien dat een opaatje op een terrasje een borrel zit te drinken en vervolgens op de tractor (met slechts 1 achterlicht) wordt gezet om naar huis te rijden.

• 4Uitgaanslevenn
    • 5Cultuur
    • 7Omgeving
    • 8Sfeer in stad

Gereisd met partner in september 2012

• 2mirjammanschot03-08-2012

Leuke dorpje

Tochni is een leuk en gezellig dorpje met smalle straatjes en witte huisjes. Tochni is een mooie uitvalbasis voor uitstapjes. Beneden een taverne en een Engels restaurantje. Ook is er een supermarktje, een kerk en een pinautomaat.

• 2Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur

Gereisd met vrienden in juli 2012

• 9Beatrice07-05-2012

Charmant Dorp

Ik heb enorm genoten van het dorp Tochni en mijn verblijf in 't Vasalis appartement dat onderdeel uitmaakt van Cyprus Villages. 'S morgens deed ik de luiken open om te genieten van de eerste zonnestralen, het zicht op de sinaasappelboom die aan de voet van de berg stond en het tjilpen van de vogels. Als de zon het terras om 8 uur had bereikt genoot ik samen met mijn reisgenoot van het ontbijt en namen wij de dag door. Na een lange ontdekkingstocht over een stuk van het eiland voelde het 's avonds als thuiskomen in Tochni. Een biertje en een hapje om even 'te chillen' gevolgd door een zelfbereide maaltijd in het huisje of een diner in het restaurant waar eigenaar Sofronios een persoonlijk tintje gaf aan ons toch al bijzondere verblijf.

• 9Cultuur

Zakelijk gereisd in maart 2012

• 9Mariette van Beek03-05-2012

Idylllische uitvalsbasis voor heel Cyprus

Goede optie als je niet van drukke badplaatsen houdt, maar wel de highlights van Cyprus wilt doen. Vanuit het centrale Tochni zijn alle bezienswaardigheden prima te bereiken.

Zakelijk gereisd in maart 2012

• 8Marjolein10-01-2012

Mooi lokaal dorpje

Er zijn een paar leuke taverna's en er is een klein supermarktje. Mooie stenen huisjes en een leuk kerkje in het 'centrum'. Een goede uitvalsbasis om de rest van het eiland te verkennen. Er is wel wat leegstand.

• 7Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur

Gereisd met partner in augustus 2011

• 8Francisca27-11-2011

Rustig, landelijk klein dorpje.

Leuke bestemming voor wie van rust houdt. Wij waren er in november. verspreid over het dorpen zijn meerder huizen voor toeristen. Een leuk eenvoudig dorpje met een winkeltje voor de dagelijkse boodschappen en 3 tavernes. 1 Taverne stak daar met kop en schouders bovenuit "Tochni Tavern"; Hoog gelegen met mooi uitzicht over Tochni. We hebben daar regelmatig heerlijk gegeten (a la carte); heerlijke griekse gerechten! soms met muziek. Ook ontbijten kon je er goed (buffet). Vanuit Tochni kun je diverse leuke uitstapjes en wandelingen maken. We hebben ons geen dag verveeld. Enige wat jammer is dat in november alles vrij droog is; dus weinig groen/bloemen, daarvoor moet je dan echt het Troodosgebergte in, wat trouwens ook heel mooi is.

• 6Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur
    • 8Omgeving

Gereisd met partner in november 2011

• 0Diana van Riel17-10-2011

Klein dorpje zonder vertier.

Alleen voor rustzoekers met een auto.

• 5Uitgaanslevenn
    • 5Cultuur
    • 6Omgeving
    • 8Sfeer in stad

Gereisd met partner in oktober 2011

• 7Sabine27-02-2011

Stil dorp voor rustzoekers

In februari hebben wij een villagehouse gehuurd. Het dorp was erg klein en stil, 's avonds na 20.00 geen mens meer op straat. Er waren wel meerdere appartementen bezet. De 3 restaurants (Tochni tavern, Socrates, Nostos) waren nog niet geopend. De dichtstbijzijnde open taverna zat op 2/3 km. Supermarktje was open. Kalavassos was een betere keus: taverna open en de fietsverhuur. Er was een COOP pin, deze nam alleen visa kaarten. Ook in de bank kon je geen geld opnemen. Je moet dus in Larnaka/Nicosia/Limassol pinnen. Wij hebben gepind in het toeristische dorp Lefkara, 15 km verderop. Je kunt mooi de bergen infietsen of via Zygi naar de kust. Hier eet je lekker vis. De opgravingen van Choirokotia zijn een paar km verderop. Hier zit ook een lekkere bakker. Ook de opgravingen van Psemismatos en Kalavassos zijn een paar km verwijderd. Er zijn veel katten in Tochni. Vanuit Choirokotia/Kofinou green line bus naar Limassol, Larnaka, Nicosia. Gaat niet vaak, dus lang wachten. Retour 5-7 euro.

• 6Cultuur

Gereisd met partner in februari 2011

• 8Joke den Daas-Noy09-06-2010

mooie omgeving, veel klimwerk, aardige mensen.

Een mooie plek om Cyprus te verkennen, het dorp zelf stelt niet veel voor, het supermarktje heeft genoeg voor de belankrijke dingen en heeft een "super" aardige beheerder. Het appartement is niet goed ingericht om zelf te koken, geen goede controle, wel op tijd schone lakens en handdoeken. zonder auto ben je hier erg gebonden. De receptie in de grote taverne stelt ook niet veel voor net zoas het enige zwembad in het dorp, geen parasols, kapotte stoelen en geen bediening voor een drankje of zo. In de brochure staat vemeld dat elke sectie huisjes een zwembad heeft, dit is dus een fabel. Verder genoten van de cultuur en het eiland. De taverne "Nostos"heeft goed en smakelijk Home Cook Food en goed engels sprekende eigenaar en bediening, en gezellig met griekse muziek, wat de grote taverne ontbrak aan sfeer hebben zij het goed gedaan.

• 3Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur