Goed nieuws! Boek je vakantie met geldteruggarantie: meer informatie

Lapta

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

vakanties Lapta

Reviews over Lapta

• 2Rosine21-09-2017

Nooit meer

Het is niet geschikt voor klein kinderen tot 1 jaar veel te warm , ook geen kinderen kunnen niet spellen met zand ,wnt geen zand. Er is niet echt excursies na 3 dagen waren we uitgekeken ,ook beetje saai .

• 3Cultuur
    • 3Omgeving
    • 2Sfeer in stad
    • 1Stranden
    • 1Zorg voor natuur

september 2017

• 8Marije20-04-2017

Leuke stad!

Het eten is er echt fantastisch. Je moet even zoeken, maar aan de haven is elk tentje super leuk en lekker. Plus het uitzicht op de haven is gaaf met de zonsondergang. Het is er lekker rustig.

Qua shoppen en dergelijke voelde ik me niet heel erg op mijn gemak. Er werd constant op je vingers meegekeken en je van alles aangesmeerd, net als dat ze je een restaurant in willen trekken.

Verder is het heerlijk dat het allemaal zo goedkoop is. Daarom zijn we er elke dag op uit gegaan.

Via de dolmus kun je overal komen vanaf Girne naar Lapta en andersom. Gewoon zeggen waar je heen wilt en ze stoppen voor je!

Aanrader: Pizza tent 'Mozarella'. We hebben NOG NOOIT zulke lekkere pizza's op. Zijn er drie keer naar terug geweest in één week tijd...

Veel zwerfkatten en honden. Wat ons verbaasde was hoe goed en met hoeveel respect die beestjes verzorgd worden. Vonden we geweldig om te zien! Op elke hoek van de straat stonden etensbakken en waterbakken en kon je wat geld doneren.

• 9Omgeving
    • 8Sfeer in stad
    • 6Stranden
    • 8Zorg voor natuur

Gereisd met partner in april 2017

• 4Lapta06-10-2016

Lapta heeft niets te bieden

Wij waren hier 1 week in oktober. Lapta is gestart met toerisme maar heeft dit duidelijk niet verder ontwikkeld. In Lapta zelf is echt helemaal niets behalve wat hotels, strandrestaurants en supermarktjes. Aan een klein stukje kust is een wandelpad gemaakt. De kust is erg mooi daar maar het is in the middle of knowhere! We hebben onwijs moeten zoeken om het te vinden. Het is een stukje van hooguit 2 -3 km. Er is 1 klein terrasje van Zihni, een ontzettend aardige man! Leuk om wat te drinken en eten aan de mooie rustige kust. Verder is er echt niks in Lapta. Je kunt met de dolmus naar Kyrenia (30 min) met de mooie haven. In Kyrenia kun je de dolmus naar Nicosia nemen (40 min). Als je verder iets wilt zien dan heb je een auto nodig. Met een huurauto mag je niet naar zuid-Cyprus. Andersom doen ze ook lastig, wij hebben het risico niet genomen. Als je een weekje alleen wil relaxen aan het strand en zwembad is het prima.

• 2Cultuur
    • 4Omgeving
    • 4Sfeer in stad
    • 2Zorg voor natuur

Gereisd met partner in oktober 2016

• 10Nina14-07-2016

Super!

Wauw super mooi! Lekker warm. Gewoon genieten!

• 8Uitgaanslevenn
    • 9Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juli 2016

• 7Brigitte04-07-2016

Cyprus is mooi

Cyprus is heel aantrekkelijk. Kies alleen je hotel met zorg. De restaurantjes zijn ook heel goed.

• 8Sfeer in stad

Gereisd met partner in juni 2016

• 6Linda24-06-2015

Nog niet echt toeristisch

Nog vol op in ontwikkeling . Niet geschikt voot mensen die willen uitgaan .

• 5Uitgaanslevenn
    • 5Cultuur

Gereisd met partner in juni 2015

• 7Raymond10-04-2015

Lapta diende als uitvalsbasis

Goed voor mensen die rust zoeken en tevreden zijn met iets minder luxe. Niet geschikt voor families met kinderen. Veel Türken komen naar hier omdat casino's verboden zijn in Türkye.

• 6Omgeving
    • 8Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in april 2015

• 7arija08-12-2014

prima verblijfoord

Omgeving en sfeer is prima door de vele restaurantjes, prima stranden en de dolmus die vaak genoeg rijdt, en je naar de steden brengt. Het is Noord Cyprus, dus minder toeristisch nog. Huur een auto en rijdt de bergen in, is prachtig! en geeft je super uitzichten over de hele kuststrook.

Alleen gereisd in maart 2013

• 7MvdK26-10-2014

Rustige uitvalsbasis om het land te ontdekken

Inwoners spreken goed Engels, zijn zeer vriendelijk en behulpzaam. Laatste week van het seizoen is er weinig meer te beleven. Veel eetgelegenheden zijn leeg. Omgeving is prachtig. Zowel hoog in de bergen als de uitgestrekte stranden in het oosten. Een auto huren is zeker aan te bevelen en valt mee qua kosten. Geweldige culturele tripjes mogelijk in de omgeving van Lapta. Drukke centrum van Girne om 30 minuten afstand mbv Dolmus.

• 9Cultuur
    • 8Omgeving
    • 6Stranden

Gereisd in oktober 2014

• 4jeroenmarieke13-09-2014

stil en weinig sfeer

Lapta is stil en een beetje een buitengebied van girne (kyrenia). Geen boulevard met restaurants, winkeltjes etc. Hierdoor loop je als toerist als bestemmingsverkeer naar het desbetreffende hotel/restaurant en zijn er weinig mensen op straat. Wel een 24/7 winkeltje in de buurt, dit winkeltje heeft ECHT ALLES! Bevolking erg vriendelijk behulpzaam en nederig, ook in verkeer zijn ze vriendelijk en relaxt.

• 3Cultuur
    • 3Omgeving