We hebben een aantal aanbieders voor Lapta voor je op een rij gezet:

Reviews over Lapta

Leuke stad!

Marije,
    20-4-2017

Het eten is er echt fantastisch. Je moet even zoeken, maar aan de haven is elk tentje super leuk en lekker. Plus het uitzicht op de haven is gaaf met de zonsondergang. Het is er lekker rustig.

Qua shoppen en dergelijke voelde ik me niet heel erg op mijn gemak. Er werd constant op je vingers meegekeken en je van alles aangesmeerd, net als dat ze je een restaurant in willen trekken.

Verder is het heerlijk dat het allemaal zo goedkoop is. Daarom zijn we er elke dag op uit gegaan.

Via de dolmus kun je overal komen vanaf Girne naar Lapta en andersom. Gewoon zeggen waar je heen wilt en ze stoppen voor je!

Aanrader: Pizza tent 'Mozarella'. We hebben NOG NOOIT zulke lekkere pizza's op. Zijn er drie keer naar terug geweest in één week tijd...

Veel zwerfkatten en honden. Wat ons verbaasde was hoe goed en met hoeveel respect die beestjes verzorgd worden. Vonden we geweldig om te zien! Op elke hoek van de straat stonden etensbakken en waterbakken en kon je wat geld doneren.

Gereisd met partner in april 2017

prima verblijfoord

arija,
    8-12-2014

Omgeving en sfeer is prima door de vele restaurantjes, prima stranden en de dolmus die vaak genoeg rijdt, en je naar de steden brengt. Het is Noord Cyprus, dus minder toeristisch nog. Huur een auto en rijdt de bergen in, is prachtig! en geeft je super uitzichten over de hele kuststrook.

Gereisd alleenreizend in maart 2013

Rustige uitvalsbasis om het land te ontdekken

MvdK,
    26-10-2014

Inwoners spreken goed Engels, zijn zeer vriendelijk en behulpzaam. Laatste week van het seizoen is er weinig meer te beleven. Veel eetgelegenheden zijn leeg. Omgeving is prachtig. Zowel hoog in de bergen als de uitgestrekte stranden in het oosten. Een auto huren is zeker aan te bevelen en valt mee qua kosten. Geweldige culturele tripjes mogelijk in de omgeving van Lapta. Drukke centrum van Girne om 30 minuten afstand mbv Dolmus.

Gereisd anders in Wed Oct 01 2014 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Ronald,
    1-9-2014

Het dorp zelf is niet bijzonder, langs de grote weg zijn er op loop afstand verschillende restaurants waar prima gegeten kan worden. Onze favoriet is "Vini Vici" zeer goed restaurant, met uitstekende keuken en bediening.

Gereisd met partner in september 2013

henri van uden,
    19-8-2014

Leuk dorpje gelegen op ca 10km van Kyrenia. Verwacht geen boulevard en grote zandstranden, want de kost is rotsachtig. Op de meeste plakken heeft men wel zandstrandjes gecreëerd of een ponton geplaatst in het water. Nadeel van Noord Cyprus is de grote hoeveelheid (voornamelijk plastic) afval dat overal langs de straat ligt. Zelfs in het haventje van Kyrenia dobberen ze vrolijk in het water!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2014
Lapta scoort een 4,1 uit 10, op basis van 133 reviews