Alsancak (bij Kyrenia)

We hebben een aantal aanbieders voor Alsancak (bij Kyrenia) voor je op een rij gezet:

Reviews over Alsancak (bij Kyrenia)

Supervakantie! Goed hotel. Vriendelijke mensen.

Freek en As,
    19-10-2017

Mooi hotel. Grote schone en mooie kamers, met een luxe douche. Ontbijt is erg goed, zeker prijs kwaliteit verhouding. Lunch en Avond eten is wat minder, maar dat is onze smaak, wij houden niet van rijst en heel bijzonder eten, dus dan mis je iets van friet. Voor een paar euro kun je in het ala carte restaurant goed en veel eten, dus wij hebben dat vanaf de derde dag gedaan. Het personeel zelf is supervriendelijk, behulpzaam en niets is teveel.

All in vind ik wel wat karig, maar je moet niet voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. En het is daar zo goedkoop dat je als je in het winkeltje of in de bar iets wil eten of drinken dat het goed te doen is. Ook de barmannen zijn erg aardig, gezellig en altijd in voor een lolletje. Ligging is wel wat afgelegen dus je moet altijd met de bus overal naartoe.

Ps: Ik geef een tien omdat sommige echt te laag hebben gegeven en dat is niet terecht. Maar het cijfer is een dikke 8,5.

Gereisd met partner in oktober 2017

Een op zich goede accommodatie, die teloor gaat

Martine Van Baeten,
    10-8-2017

Er zijn mooie kamers en goede bedden, airco. Mijn kamer werd echter 2 dagen niet gepoetst (onderbezetting personeel). Indien gepoetst, zijn de kamers netjes. Een valley brengt je op de dag van aankomst naar de kamer en geeft uitleg over alle knoppen voor bediening licht, douche, De gangpaden van het hotel worden niet dagelijks in alle hoeken geveegd. Vele trapjes. Wel een mooie aangelegde tuin met tropische palmen, exotische bloemenstruiken, rozen, ... . Vriendelijk onthaal, bediening van dranken tijdens de avond, buffetten met gezond eten. Ik vond het eten lekker. Er mocht wel variatie in zijn. Elke dag vlees of vis, wel veel kip. In a la carte restaurant kon je gratis internet verkrijgen, doch niet altijd een onmiddellijke ontvangst. Masseur vraagt aan klanten of interesse en indien je deze neemt krijg je waar voor je geld! Excursies waren excellent op vlak van bezienswaardigheden en attentvolle gidsen. De excursies zijn niet overdreven duur. Door de warmte zijn uitstappen best vermoeiend en de gids heeft begrip hiervoor. Noord-Cyprus grijpt je aan, er is veel historie. In het hotel zelf wegens upgrading geen fitnessruimte meer, café de ranch zeer ouderwets ingericht, Veel drukte in het restaurant, doch verder rustig. Zwembaden te klein, eerder poolmodellen, te weinig bedden, zeker gezien handdoekleggers. In a la carte restaurant (cafetariagevoel) is het gezellig vertoeven, doch het personeel is overwerkt, lijkt me. Daar het de enige internetruimte is, zit deze vol. Mits gedurig onderhoud van dit hotel, kan dit een topper zijn. Een wandeling is moeilijk te maken buiten het hotel, wegens slechte wegen en hitte in de zomer. Het is een overweldigende mooie omgeving, bergen en zee. Fietsen lijkt echter geen goed idee en het autoverkeer rijdt links. Internationaal publiek.

In Girne is het winkelen tegengevallen. De markt op woensdag is echter iets om mee te maken! Leuke reis, maar keer eerder niet terug.

Gereisd met vrienden in augustus 2017

Eten is onder de maat, voor de rest prima!

Prima prijs/kwaliteit-verhouding,
    4-7-2017

+ Schone zwembaden

+ Goede hoeveelheid drinken, geen plastic bekertjes met twee slokjes.

+ Mooie tuinen.

+ Ruime kamers.

+ Gratis bus naar stad en strand.

- Personeel soms onbeschoft (met name tegen/over gasten die slecht Engels spraken)

- WiFi niet inclusief. Na betaling ook slechte verbinding.

- All-in concept vrij beperkt. Alleen ontbijt, lunch en diner. Geen snacks, hapjes o.i.d.

- Eten iedere dag ongeveer hetzelfde, weinig keus, niet lekker. In een grote zaal met weinig sfeervolle aankleding. Nog net geen TL-verlichting. Harde muziek tijdens diner. Wij hebben maar 1 of 2 keer gebruik gemaakt van het diner, voor de rest in restaurantjes in de buurt gegeten voor +/- 7.50 p.p.

- Veel trapjes e.d. Niet geschikt voor jonge kinderen, tenzij je er constant bij bent.

- Zwerfkatten kom je overal tegen in Griekenland/Turkije etc. Zwerfhonden heb ik nog niet eerder gezien in hotels.

- Geen echt kinderzwembad. Het minst diepe badje is nog steeds een centimeter of 50/60, waardoor je kinderen geen seconde uit het oog kunt verliezen.

Al met al een prima vakantie gehad, waar naar geld. Het eten was het grootste minpunt, maar er zitten genoeg eettentjes in de buurt of in de stad waar je voor een paar euro p.p. prima kunt eten. Een flink bord kebab met friet, salade, pasta, friet voor de kinderen en drankjes waren we in totaal nog geen 20 euro voor kwijt.

Gereisd met jonge kinderen in juni 2017

Mooi, beetje ouderwets hotel

Bertha Brouwer,
    17-5-2017

Een mooi hotel met een prachtige tuin. Het eten kon ons niet bijzonder bekoren. We hadden in eerste instantie niet de gewenste kamer met aparte bedden. Dat werd meteen opgelost en we kwamen in een luxere kamer zonder bijbetaling. De host was nieuw en wist nog van (bijna) niets, maar we hebben onze eigen weg wel gevonden.

Gereisd met oudere kinderen in april 2017

Leuk resort, niet te groot

Johan_uit_brabant,
    25-6-2014

Leuk resort,

Wij waren hier in augustus 2013 met 3 kinderen rond de 10 jaar.

De kamers waren groot, met een klein keukentje erin.

De Kids vonden het zwembad erg leuk,. wel moet je oppasen dat je niet struikelt.

De tegels zijn glad en er lopen rare sleuven door het terras.

Ikzelf hou van ook eens te bewegen in de fitness, maar daar was niks van te gebruiken.

was oud en kapot.

Eten s`morgens erg goed!

Wij hadden alleen ontbijt geboekt, heb wel begrepen dat all inclusive goed eten was, maar drank was beperkt

Mensen zijn erg vriendelijk, en een auto huren op het resort een aanrader.

Er is niet veel te doen daar, dus trek eropuit, Cyprus is mooi om te ontdekken.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2013
Alsancak (bij Kyrenia) scoort een 7 uit 10, op basis van 6 reviews