Famagusta / Magusa

We hebben een aantal aanbieders voor Famagusta / Magusa voor je op een rij gezet:

Reviews over Famagusta / Magusa

Met name mooi in de omgeving

Ton,
    15-9-2012

Leuke bestemming om in de omgeving het Barabas klooster en de opgravingen van Salamis te bezoeken. Ook de spookwijk Varosha is bijzonder, ondanks de trieste geschiedenis. De stad zelf kent enkele bezienswaardigheden, maar is niet heel bijzonder.

Gereisd met vrienden in september 2012

Mooie plaats, niet heel erg toeristisch

Jongstel25,
    3-7-2012

Doordat er in het Turkse gedeelte veel minder toerisme is als in het Griekse gedeelte van Cyrpus is er niet veel toerisme.

Er zijn wel wat leuke souvenir winkels, zoals in veel landen hebben ze bij elke winkel bijna hetzelfde assortiment. Gezellige terrasjes zijn er voldoende, hier zitten ook vaak meer locals als toeristen.

Er zijn 2 gedeeltes, het oude en het nieuwe gedeelte. Het oude gedeelte is meer voor sightseeing en souvenirs. Het nieuwe gedeelte meer voor wat 'modernere' kleding etc.

Mensen zijn erg aardig, niet opdringerig. Wij zijn er 2x naar toe geweest, naar het oude gedeelte. Wij waren er met 1,5 uur wel doorheen.

Je kunt er o.a. de volgende dingen doen: - Ice Skating - Bowlen - Karten - Uiteten - Uitgaan

Gereisd met partner in juni 2012

Noord Cyprus, de moeite waard (eilandentip)

Marlies,
    4-8-2011

Noord Cyprus is het Turkse deel van dit mooie eiland. Het is nog relatief rustig voor mensen die niet door toeristen platgetreden streken houden. De meeste Cyprusganegrs gaan naar het Griekse deel. Het Turkse deel spreekt mij, als Turkijeliefhebber, enorm aan. Er is veel te bekijken en de sfeer is veel warmer. Kortom, een aanrader voor de echte eilandliefhebber. Zie ook mijn eerdere bijdragen over Noord Cypurs (Kirenia en het Lapethoshotel).

Gereisd alleenreizend in Sun May 01 2011 00:00:00 GMT+0000 (UTC)
Famagusta / Magusa scoort een 8,6 uit 10, op basis van 36 reviews