header
Curaçao

Genieten op dushi Curaçao

Curaçao staat garant voor een geslaagde zon-, zee- en strandvakantie. Snorkel in azuurblauw water, bezoek de mooiste baaien of beklim de Sint-Christoffelberg en overzie het hele eiland. Rust of actie, uitgaan of eindeloos luieren op de prachtige stranden: in dit paradijsje in de Cariben vind je het allemaal. Wat wil jij ontdekken?

Inspiratie voor Curaçao

Strand & stappen op Curaçao

Nieuwpoort

Pittoresk pareltje

Wat te doen op Curaçao

Wij geven de mooiste tips!

Tijd voor actie!

Verken Curaçao op een actieve manier

Heerlijk eten op Curaçao

Deze gerechten moet je proeven

De hoofdstad als uitvalsbasis

Zwemmen met dolfijnen

Bij velen staat het op hun bucketlist: zwemmen met dolfijnen. In Willemstad kun je deze droom uit laten komen. De Dolphin Academy leert je meer over de fascinerende en intelligente dieren, waarmee je daarna zelf mag zwemmen. Speel met ze en laat je zoenen op je wang. Onvergetelijk!

Ontdek de onderwaterwereld

Kleurrijke tropische vissen, schilderachtig koraal en gezonken wrakken: de onderwaterwereld van Curaçao is prachtig. Ga met een duikfles kopje onder of verken al snorkelend de mooiste plekjes. In Willemstad zijn tal van duikscholen te vinden die je graag kennis laten maken met deze fascinerende wereld.

Caribisch Hotel Van der Valk Kontiki Beach

Dit sfeervolle en populaire hotel brengt je meteen in Caribische sferen. Is het de kokosnoot met rietje bij aankomst? Of de prachtige aanblik van het zwembad? De ligging ten opzichte van het altijd gezellige Mambo Beach is in elk geval ideaal. Kontiki Beach is de perfecte uitvalsbasis voor een onvergetelijke zonvakantie op Curaçao.

Bungalow Time to Smile Chogogo Dive & Beach Resort

Gelegen aan de schitterende Jan Thiel-baai ligt dit luxueuze resort. Na het ontbijt neem je een duik in het uitnodigende zwembad of kijk je vanaf het terras uit over de azuurblauwe zee. Daar wil je naartoe! Dineren doe je op blote voeten op het strand, waarna je je terugtrekt op je ruime kamer. Zo geniet van je een heerlijke vakantie.

Kleurrijk Bungalow Papagayo Beach Resort

De kleurrijke muren van het Papagayo Beach Resort geven je het echte Caribische gevoel. En dat gevoel wordt nog sterker als je een duik neemt in het zwembad of de nabijgelegen zee. Kinderen vermaken zich bij de speeltuin en zelf kom je tot rust op het zonneterras. De buitenbar schenkt de hele dag ijskoude drankjes. Proost!

Sint Willibrordus

Schilderachtige baaien

Het liefelijke dorpje Sint Willibrordus biedt niet alleen een thuis aan luxe resorts, het beschikt ook over twee van de mooiste baaien van Curaçao. Van over het hele eiland komen vakantiegangers en locals genieten op de Ponto Marie-baai en de Daaibooibaai. Neem een goed gevulde koelbox mee en genieten maar!

Luieren op het strand

Niet alleen boven water is dit plaatsje meer dan de moeite waard: onder de oppervlakte is het minstens zo mooi. Combineer beide op dit prachtige strand. Met altijd een parkeerplek, comfortabele ligbedjes en een drankje bij Koffie Kees kun je hier moeiteloos een hele dag doorbrengen. Er zijn vervelendere dingen…

Appartement Jan Kok Lodges

De nagenoeg perfecte score komt niet alleen door het fenomenale uitzicht over de groene binnenlanden. De ruime appartementen zijn modern ingericht en beschikken over een royale badkamer. Het mooie zwembad met loungebedjes nodigt uit tot uren ontspannen. Met de auto ben je in no time op de mooiste strandjes. Genieten met een hoofdletter G.

Kunuku Aqua Resort

Dit ruim opgezette resort is de ideale plek voor een onbezorgde gezinsvakantie. Het schitterende zwembad met stoere glijbaan is goed voor urenlang speelplezier, net zoals de avontuurlijke stormbaan. De appartementen zijn ruim en van alle gemakken voorzien. Trek gekregen? Probeer dan zeker het goed aangeschreven restaurant.

Vakantiepark Flamingo Park

‘Als je voor rust en gezelligheid komt moet je hier zijn.’ Zomaar één van de vele positieve reviews over dit schitterende vakantiepark. De bungalows bieden veel privacy met aandacht voor de natuur. De eigen veranda nodigt uit tot heerlijk wegdromen in de schaduw. Wil je de omgeving verkennen? Bij de receptie huur je eenvoudig een auto.

In alle rust genieten op Westpunt

Wegdromen op Westpunt

Westpunt is de ideale vakantiebestemming voor vakantiegangers die op zoek zijn naar rust. Vanuit één van de luxe resorts maak je uitstapjes naar prachtige baaien zoals de Grote en Kleine Knip of je verkent met een auto de rest van het eiland. Ook beschikt dit deel van Curaçao over meerdere restaurants met altijd heerlijk verse vis.

Nationaal park: Shete Boka

Een paar kilometer voor Westpunt ligt het Sheta Boka nationaal park. Het aan zee gelegen park heeft een prachtige rotsachtige kust. Verruil je slippers even voor wandelschoenen wanneer je deze boeiende omgeving ontdekt. Hoogtepunt: Boka Table, waar de zee met brute kracht een grot binnenrolt. Wat een geluid!

Vakantiepark GHL Hotel Kura Hulanda Lodge & Beach Club

Op het idyllische Westpunt is dit jouw rustige uitvalsbasis om de omgeving en Curaçao te ontdekken. Het park is omgeven door schitterende natuur en beschikt over sfeervolle huisjes. Vanaf het terrein loop je zo een prachtige baai op. Vergeet niet je snorkel mee te nemen. Over het eten hoef je je geen zorgen te maken met het all-inclusiveconcept.

Westhill Bungalows

Verscholen in het groen van Westpunt vind je deze comfortabele bungalows die over het terrein verspreid staan. Het park telt slechts negen bungalows waardoor je optimaal kunt genieten van vogelgeluiden en een prachtig aangelegde tropische tuin. Op loopafstand ligt het idyllische strandje Playa Kalki.

Verken de hoofdstad van Curaçao

Ontdek de hoofdstad

Curaçao telt vele mooie en interessante plekjes, maar nergens is zo veel te doen als in hoofdstad Willemstad. Bezoek zeker de Handelskade met de iconische gekleurde huisjes, misschien wel het meest gefotografeerde stukje van het hele eiland. Bestel daarna een cocktail bij Mambo beach en geniet van deze stad.

De drijvende markt

Een bezoek aan de drijvende markt is een absolute aanrader tijdens je verblijf in Willemstad. Vanuit Venezuela komen talloze verkopers op bootjes verse groenten en fruit aanbieden. De kleuren spatten van de bootjes af! Sla ingrediënten in of zie hoe de kooplieden vakkundig de vers gevangen vis schoonmaken.

Fijn vakantiepark Livingstone Jan Thiel Resort

De met groene palmbomen omgeven appartementen van het Livingstone Jan Thiel Resort zijn ideaal voor een vakantie met het gezin. Met het strand op loopafstand en uitgebreide speelmogelijkheden vliegen de dagen voorbij. De kamers zijn ruim en volledig uitgerust. De onderwaterwereld verkennen? Dat doe je bij de duikschool op het resort.

Tropisch: Appartement Morena Resort

Midden in een tropische tuin ligt dit paradijsje in Willemstad. Je kamer is ruim en modern, het zwembad is heerlijk en de omgeving is lekker rustig. Ga je naar het strand, vergeet dan vooral je snorkel niet. Maak je lome stranddag af met een heerlijke massage bij de spa en geniet daarna van een prachtige zonsondergang.

Luxe Hotel Lions Dive & Beach Resort

In dit luxueuze hotel is het ultiem genieten op Curaçao. Vanaf je balkon of veranda kijk je uit over de tropische tuin, met daarachter de zee. Palmbomen staan werkelijk overal! Bestel verse vis in het restaurant, nip aan een ijskoffie op het sfeervolle terras of neem een duik in de zee. Willemstad verkennen? De bus stopt direct voor het hotel.

Strand & stappen op Curaçao

Het ultieme strand: Mambo Beach

Het is nooit saai op dit populairste en meest uitgestrekte zandstand van Curaçao. Veel vakantiegangers vullen hun dagen hier met zonnen op de comfortabele ligbedjes, afgewisseld met een verkoelende duik. Geniet van de zonsondergang of kijk een film vanaf het strand op een bioscoopscherm. Watersporten? Ook dat kan!

In de avond: Mambo Beats

Feesten op het strand is voeten in het zand en een cocktail in je hand. Het kan op Mambo Beach tijdens de maandelijkse strandfeesten, waar het altijd helemaal losgaat. Ook komen er geregeld internationale artiesten hun kunsten vertonen. Mambo Beach staat garant voor een onvergetelijke stapavond.

Luxe Hotel Lions Dive & Beach Resort

Hotel Sunscape Curacao Resort

Dit met airco gekoelde hotel dat direct aan het prachtige Mambo Beach ligt, is een heerlijke uitvalsbasis. De kamers met eigen badkamer zijn ruim en het personeel begroet je met die typisch Caribische glimlach. Bekijk de zonsondergang vanaf het restaurant op het strand. Dat is pas vakantie!

Caribisch Hotel Van der Valk Kontiki Beach

Nieuwpoort

Luxe vakantie in Nieuwpoort

Net buiten Willemstad is Nieuwpoort een rustige maar vooral ontzettend mooie vakantiebestemming. Wat te denken van heerlijk relaxen op het idyllische Barbara Beach? Of de boten bekijken die af en aan varen? Ervaar het echte Caribische leven met je voeten in het zand en een drankje in de hand. En Willemstad ligt praktisch om de hoek.

Duiken in Nieuwpoort

Overweeg je te gaan duiken op Curaçao? Dan is de onderwaterwereld van Nieuwpoort een uitstekende optie. Vanuit onder andere het Santa Barbara Beach & Golf Resort boek je eenvoudig een avontuurlijk duikavontuur. Spot kleurrijke vissen en zweef boven het prachtige koraal.

Santa Barbara Beach & Golf Resort

Luxueus genieten wordt wel heel makkelijk bij dit luxueuze resort. Dat is ook niet zo gek met appartementen die uitkijken op de azuurblauwe zee. Golfliefhebber? De adembenemende golfbaan biedt dagenlang vertier. Komt tot rust aan het privéstrand en geniet van het gemak van het all-inclusiveconcept. Hier wil je toch meteen naartoe?

Wat te doen op Curaçao

decoration
Deze must see’s mag je zeker niet missen!

Curaçao heeft talloze stranden, natuurparken en andere bezienswaardigheden die de moeite waard zijn om te bezoeken. Welke mag je écht niet missen? In dit blog zetten wij alle hoogtepunten op een rij. Welke wil jij niet overslaan?

Stranden, stranden en nog meer stranden

Zeg je Curaçao dan zeg je stranden. Met palmbomen omgeven paradijsjes. Maar wat is nu het allermooiste stand? En welke zijn nog meer de moeite waard om naartoe te rijden? Wij selecteerden vijf topstranden op dit Caribische eiland. Wat lijkt jou de mooiste?

Tips van een local

Wie geven de beste tips voor een onvergetelijke vakantie op Curaçao? De locals natuurlijk! In dit blog deelt eilandbewoner Patty haar favoriete plekjes met je, zodat jouw vakantie nog specialer wordt. Spring je van de rots af in Playa Forti of wil je misschien wel zeevissen? Laat je inspireren en doe er je voordeel mee.

Tijd voor actie!

decoration
Een avontuurlijke vakantie met het gezin

Haal jij ook altijd het maximale uit je vakantie? Op Curaçao zijn er activiteiten te doen voor jong en oud. Wat te denken van rijden op een quad, hiken in het Christoffelpark of de grotten van Hato bezoeken? In dit blog delen we vijf avontuurlijke uitstapjes met je. Wat zou jij willen doen?

De wonderlijke onderwaterwereld

Wil je zwemmen tussen tropische visjes en zweven over kleurrijk koraal? Dan kunnen wij maar één ding zeggen: ga duiken op Curaçao! Hierbij drie redenen waarom dat een goed idee is. Geen duiker? Met het kristalheldere water zie je met een snorkel ook de meest prachtige zeebewoners. Met een beetje geluk zelfs een schildpad!

Panoramisch uitzicht op de Sint-Christoffelberg

Zin in een sportieve uitdaging met een fenomenaal uitzicht als beloning? Wanneer je zwetend aankomt op de top van de Sint-Christoffelberg ben je die vermoeidheid meteen weer vergeten als je het verbluffende uitzicht ziet. Daarna wandel je in een relaxed tempo weer naar beneden. Wat zal die cocktail daarna goed smaken!

Deze gerechten moet je proeven!

Gevarieerd genieten

De Afro-Caribische invloeden zorgen voor een gevarieerd aanbod aan overheerlijke en bijzondere gerechten op Curaçao. Koraalduivel? Pompoenpannenkoek? Het vlees van een Iguana? We verzinnen het niet! Check het blog voor nog meer interessante culinaire hoogstandjes.

Bijzondere soepen

Loopt bij het horen van hagedissensoep of cactussoep het water je in de mond of gaan eerder je wenkbrauwen fronzen? Toch maken we geen grapje en zijn het echte lokale lekkernijen op het eiland. En het schijnt heel lekker te zijn. Durf jij het te bestellen?

Sorteren

vakanties Curaçao

Reviews over accommodaties in Curaçao

Super

Renie
    10-7-2018

Wij kwamen bij Acoya in een warm bad! In tegenstelling tot een andere review, waren wij erg te spreken over het eten, zowel in de ochtend, middag en avond. En wat zijn de mensen vriendelijk! Ze willen werkelijk alles voor je doen om het naar je zin te maken. Dick en Margriet doen het geweldig maar willen absoluut de credits niet, zoals zij tegen ons vertelde: onze collega's doen het, wij sturen een

beetje. Respect hoor. Ook voor de frontdesk een compliment, behalve voor 1 want die was ons net te arrogant en sprak vaak in papiaments met collega's als wij aan de balie stonden. Jammer. De General Manager, ik geloof dat hij Jose heet, was ook erg toegankelijk. Dank jullie wel en tot de volgende keer.

geweldige vakantie gehad

johan en lian
    4-7-2018

dit is het paradijs op aarde hier kom je echt tot rust

en met een auto die je bij jan kok kunt huren kom je overal op het eiland

Jeroen en Frederieke zijn geweldige mensen als het nodig is zullen ze je altijd helpen met wat je maar wil als jouw vakantie maar goed is.

dat is voor hun het allerbelangrijkste

komen zeer zeker weer terug

niet twijfelen maar doen!!!

Saskia
    3-7-2018

wij waren met z'n vieren in dit hotel en ik kan alleen maar zeggen........... niet twijfelen maar gewoon doen!! Wat een heerlijk hotel met super behulpzaam personeel. We hebben genoten en komen zeker nog een keer terug. De kamers waren mooi en ruim met een eigen keukentje zodat we zelf ons ontbijt konden klaarmaken. Heerlijk beschut buiten kunnen zitten op het "gezamenlijke" terras waar we uit de zon zaten maar door het open dak een heerlijk windje hadden. Het personeel heeft echt alles gedaan om het ons naar de zin te maken en dat is geweldig gelukt. Wij kijken terug op een zeer geslaagde vakantie!!

Mooi bungelowcomplex op een centraalpunt.

Sanne,Bjorn en simone
    16-6-2018

Een gezellig goed onderhouden bungalowcomplex ,met zwembad en gezellige BBQ plaats. MJ is de grootste pluspunt van het bungalowcomplex (Top wijf!) altijd in de weer en niets is teveel gevraagd. Locatie is centraal, dicht bij strand, eet gelegenheden en supermarkten.

Curaçao scoort een 8,2 uit 10, op basis van 2871 reviews