Willemstad

Genieten van dushi Curaçao doe je in Willemstad!

Een verblijf bij Willemstad op Curaçao staat garant voor een geslaagde zon, zee en strandvakantie. Ontdek met een snorkel de azuurblauwe wateren, bezoek de mooiste baaien en beklim de Sint-Christoffelberg voor een prachtig uitzicht over het hele eiland. Op zoek naar rust of actie, naar luxe of wandelen? Vanuit Willemstad kan het allemaal.

Inspiratie voor Willemstad

Aan het strand bij Willemstad

Accommodaties voor de leukste vakantie

Kinderen welkom in Willemstad

Dit zijn de leukste accommodaties

4x doen in Willemstad

Must do's op Curaçao

Aan het strand bij Willemstad

Caribisch Hotel Van der Valk Kontiki Beach

Dit sfeervolle en populaire hotel brengt je meteen in Caribische sferen. Is het de kokosnoot met rietje bij aankomst? Of de prachtige aanblik van het schilderachtige zwembad? De ligging ten opzichte van het altijd gezellige Mambo Beach is in elk geval ideaal. Kontiki Beach is de perfecte uitvalsbasis voor een onvergetelijke zonvakantie op Curaçao.

Bungalow Time to Smile Chogogo Dive & Beach Resort

Gelegen aan de schitterende Jan Thiel- baai ligt dit luxueuze resort. Na het ontbijt neem je een duik in het uitnodigende zwembad of kijk je vanaf het terras uit over de azuurblauwe zee. Daar wil je naartoe! Dineren doe je op blote voeten op het strand, waarna je je terugtrekt op je eigen ruime kamer. Zo geniet van je een heerlijke vakantie.

Fijn Vakantiepark Livingstone Jan Thiel Resort

De met groene palmbomen omgeven appartementen van het Livingstone Jan Thiel Resort zijn ideaal voor een vakantie met het gezin. Met het strand op loopafstand en uitgebreide speelmogelijkheden vliegen de dagen voorbij. De kamers zijn ruim en volledig uitgerust. De onderwaterwereld verkennen? Dat doe je eenvoudig bij de duikschool op het resort.

Kinderen welkom in Willemstad

Kleurrijk Bungalow Papagayo Beach Resort

De kleurrijke muren van het Papagayo Beach Resort geven je echt het Caribische gevoel. Dat gevoel wordt nog sterker als je een duik neemt in het zwembad of in de nabijgelegen zee. Kinderen vermaken zich in de zon bij de speeltuin en zelf kom je tot rust op het zonneterras. De buitenbar schenkt de hele dag ijskoude drankjes. Proost!

Tropisch: Appartement Morena Resort

Midden in een tropische tuin ligt dit paradijsje in Willemstad. Je kamer is ruim en modern, het zwembad is heerlijk en de omgeving is lekker rustig. Ga je naar het strand, vergeet dan vooral je snorkel niet. Maak je lome stranddag af met een heerlijke massage bij de spa en geniet daarna van een prachtige zonsondergang.

Luxe Hotel Lions Dive & Beach Resort

Bij dit luxueuze hotel is het ultiem genieten op Curaçao. Vanaf je balkon of veranda kijk je uit over de tropische tuin, met daarachter de zee. Palmbomen staan werkelijk overal! Bestel verse vis in het restaurant, nip aan een ijskoffie op het sfeervolle terras of neem een duik in de zee. Willemstad verkennen? De bus stopt direct voor het hotel.

4x doen in Willemstad

Zwemmen met dolfijnen

Het staat bij veel mensen bovenaan de bucketlist: zwemmen met dolfijnen. In Willemstad kun je deze droom waarmaken. De Dolphin Academy leert je meer over deze fascinerende dieren waar je ook zelf tussen mag zwemmen. Buitel over elkaar heen, verbaas je over de intelligentie van de dolfijnen en laat je op je wang kussen voor de foto. Onvergetelijk!

Ontdek de onderwaterwereld

Kleurrijke tropische vissen, schilderachtig koraal en gezonken wrakken: de onderwaterwereld van Curaçao is prachtig. Ga met een duikfles kopje onder of verken al snorkelend de mooiste plekjes. In Willemstad zijn er tal van duikscholen die je graag een dagje kennis laten maken met deze fascinerende wereld.

Gekleurde huisjes: de Handelskade

De gekleurde huisjes aan het water in Willemstad zijn : het is misschien wel het meest gefotografeerde plekje van Curaçao. Achter deze huisjes begint het winkelgedeelte van de stad waar je het echte lokale leven kunt ontdekken. Ook ideaal om een leuk souvenir te scoren. Trek gekregen? Ga dan heerlijk lunchen of dineren aan het water.

De drijvende markt

Een bezoek aan de drijvende markt is absolute aanrader tijdens je verblijf in Willemstad. Vanuit Venezuela komen talloze verkopers op bootjes verse groenten en fruit aanbieden. De kleuren spatten van de bootjes af! Sla ingrediënten in of zie hoe de kooplieden vakkundig de vers gevangen vis schoonmaken.

• Type accommodatie

• Faciliteiten

• Waardering

Sorteren

vakanties Willemstad

Reviews over Willemstad

fantastisch we gaan dit jaar weer

lenie
    17-8-2018

Curacau is een geweldig eiland er is veel te zien wij kregen vanuit A-baai resort heel informatie elke dag als we aangaven ergens heen te willen gaven ze ons raad....we hebben vele baaien bezocht het ene nog mooier dan het andere we zijn gaan duiken met Dolfijnen gezwommen van super hoge rotsen gesprongen het was echt een belevenis...en wat eten betreft je kan er voor een paar centen heel goed eten vooral in Willemstad ..je kan er veel over vertellen maar je moet het eigenlijk zelf gezien hebben ….en als je dan bij A-baai logeert kan de gastvrouw je alles over het eiland adviseren en de gastheer weet heel veel over waar je het lekkerste kan eten echt een aanrader Curacau

Veel afwisseling en een lekkere ontspannen sfeer.

Wim de Rooij
    17-7-2018

Goede en ruime parkeerplaatsen (bijvoorbeeld bij Het Waaigat). Leuke winkels en terrasjes. Eten en drinken is goed je wordt vlot en vriendelijk geholpen. Wat ik vreemd vind is dat men in sommige winkels de prijzen aanpassen zodra er een cruiseschip is aangemeerd. Ook vind ik het nieuwe moderne winkelcentrum net buiten de stad niet passen qua sfeer en uitstraling. (te veel beton zoals Aruba)

Het is heerlijk zitten in de buurt van de pontjesbrug om het spektakel te aanschouwen zodra deze open gaat om een schip binnen te laten.

gewoon doen, het is een heerlijk eiland

Saskia
    10-7-2018

Klein eiland met veel te zien/doen. Ga vooral ook naar het slavenmuseum bij Knip en laat je rondleiden door de bevlogen medewerker. Heerlijke cocktails krijg je bij "27", naam is afgeleid van vele beroemdheden die op de leeftijd van 27 jaar zijn gestorven.

Prachtige opspuitend zeewater zie je bij de boka's aan de oostkant van het eiland, práchtige stranden aan de westkant van het eiland. Huur vooral meteen een auto zodat je meteen het eiland kan gaan verkennen en ga genieten, het is niet moeilijk ;-)

Super vakantie geweest, wij komen zeker terug!

Raymond & Merian Amkreutz
    28-6-2018

Her is best lang vliegen en er is 6 uur tijd verschil hier hadden we best wel ff last van maar het is het wel waard.

Beautyful Curaçao

Melissa
    27-6-2018

Paar tips voor als je je vakantie verblijft in Willemstad. Ontbijten doe je goedkoop bij mijn broodje in Pietermaai. Mocht je een excursie willen boeken dan raad ik je de eiland tour aan bij lokaal bureau. Onze reisleidster was Lisa. Wat een fantastisch mens, wat kan zijn mooie verhalen vertellen. Puur genieten!!

Willemstad scoort een 8,1 uit 10, op basis van 1424 reviews