Grächen

Reviews over Grächen

Erg fijn intiem dorp

fhabots
    24-2-2014

Grächen is een een klein dorp in het Mattertal. Het beschikt over drie supermarkten, verschillende sportzaken voor de verhuur van ski's en dergelijke. Het kleine skigebied is prima geschikt voor beginners, maar zal voor de gevorderde kilometervreters wat beperkt zijn.

Grächen afficheert zich als familievriendelijke bestemming, en daar is geen woord van gelogen. Zo worden er in sommige gondels naar het skigebied (in het Duits) sprookjes voorgelezen. De gondels zijn aan de buitenkant versierd naar het sprookje dat wordt voorgelezen.

Gereisd Met jonge kinderen in februari 2014

Leuk dorp! Fijn autovrij.

FamZuidHolland
    15-8-2013

Goede bestemming voor gezinnen met jonge kinderen! Zeker in de zomer. Helaas ver rijden, maar met het kiezen voor een kwartiertje autotrein wordt de reis wat gebroken en een flink aantal kilometers afgesneden.

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2013

Heerlijk dorp

fhabots
    6-8-2012

Gedeeltelijk autovrij ligt Grachen in het Mattertal op ongeveer 1600 meter hoogte. Graechen is gedeeltelijk autovrij. Het dorp heeft drie supermarkten, en ook overigens voldoende inkoopmogelijkheden, waaronder meerdere zaken die ski's en dergelijke verhuren.

Het beschikt over een klein skigebied, met prima verzorgde pistes. Twee skischolen zijn beschikbaar om skiles te geven. Er is een mooi kinderland, dat na de lessen in de ochtend gratis gebruikt kan worden. De vernieuwde gondelbaan brengt je redelijk snel naar het skigebied.

Gereisd Met jonge kinderen in december 2011

Heerlijk rustig bergdorp

Pecaro
    9-8-2011

Grächen is een uitstekende uitvalsbasis voor bergwandelingen in de directe omgeving. Er is in de zomer een kabelbaan naar de op 1900 meter hoog liggende Hannigalp. Er zijn diverse wandelingen mogelijk rondom Grächen, in de prachtige, uitgestrekte bossen. Zermatt en Saas-Fee zijn niet ver verwijderd van dit plaatsje. Het dorp zelf telt voldoende vertier, supermarkten, terrassen en winkels van grote verscheidenheid. Voor kinderen is er eveneens meer dan genoeg te doen. Er is het spielparadies 'Robi's Freizeitpark' en een Spielweg met allerlei spellen onderweg. Grächen kent veel hotels die vooral in de winter goed bezet zijn. Er is een ruime keuze aan appartementen en chalets te huur. Er is een zwembad in een plaatselijk hotel, een sporthal en er zijn voetbalvelden. Kortom, het is voor jong en oud een heerlijke plek om te verblijven.

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2011

Prima start voor het maken van bergwandelingen.

Herman Wijting
    5-8-2010

Prachtige omgeving met legio wandelmogelijkheden. Dorp is voorzien van camping, hotels en winkels, dus in de basisbehoeften is voorzien. Voor cultuur moet je niet in Graechen wezen en zwitserse humor is ook zo bijzonder dat ik er niet om kan lachen. Prima vakantie gehad op camping Graechbiel en ik kan me voorstellen dat het hier in de winter ook geweldig moet zijn.

Gereisd Met oudere kinderen in Mon Jul 19 2010 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Grächen scoort een 8,3 uit 10, op basis van 32 reviews