Sorteren

vakanties Free State

Reviews over accommodaties in Free State

Geweldige stek, maak wel goede afspraken

MD
    20-11-2017

De ligging van dit kleinschalige chaletparkje op self-catering basis is geweldig. Het is bereikbaar via een niet al te beste dirt-road (wij hebben het met een gewone personenauto gedaan, maar high clearance is aan te bevelen....) en er loopt wat wild (gnoe, zebra, "bokkies").

Sommige chalets liggen vlakbij de receptie, anderen op 1 tot zelfs 3 kilometer daarvandaan en dan zit je echt volledig in the middle of nowhere. Erg gaaf. Wij hadden de Witkruisarend en mijn review betreft daarom dat chalet. Het chalet is basic en oud. Wat je nodig hebt is er, de bedden zijn prima, maar de badkamer heeft betere tijden gekend en is erg donker. De veranda is erg gaaf en een heerlijke plek om te zitten. Het huisje staat op palen en als het hard waait dan voel je het schommelen :$ We zijn er maar vanuit gegaan dat het stevig genoeg was.

Omdat er geen restaurant of winkeltje op het terrein is (doe vooraf boodschappen in Harrismith! Er zitten ten minste 2 fatsoenlijke supermarkten), hadden wij vooraf gevraagd of ze voor ons bij uitzondering wat eten konden regelen, daar wij hier direct vanaf het vliegveld arriveerden en na een lange reis met 2 jonge kids niet ook nog eens boodschappen wilden gaan doen. Dat is toegezegd, helaas bleek het verzoek bij aankomst niet bekend. Daar sta je dan... Terughobbelen over die moeilijke weg alleen voor de boodschappen was echt geen optie. Dus even boos geworden en dat had tot resultaat dat we in ons veraf gelegen chaletje zomaar ineens roomservice kregen: diner en ontbijt werden per "bakkie" bij ons gebracht en in beide gevallen overvloedig van samenstelling. Dus even een erg knullige misser op een heel vervelend moment, maar perfect opgelost.

Goed standaard hotel

JN
    25-8-2017

Wat kleinere kamers, maar netjes. Voorzien van een bad en ruime douche. Aardig personeel. Ontbijt goed. Prijs/kwaliteit goed.

Geweldige plek moet wel van rust houden.

aad& tiny van linden
    26-6-2015

Mooie plek met een geweldig uitzicht. We komen zeker terug waarschijnlijk in november alweer.

Goed hotel

l.strooband
    21-2-2013

Mooi hotel,ruime nette kamers, vriendelijk en hulpvaardig personeel, eten goed.

Geweldig mooie plek met fantastische vergezichten

Erik
    8-5-2012

Goedkoop en dus populair en dus ook lang van te voren reserveren als u in de zomer wilt komen! Hooggebergte in Zuid-Afrika op een paar uur rijden van de kust vanaf Durban. Meerdere mooie tot schitterende wandelingen te maken. er worden geen waarschuwingen voor gevaar gegeven maar dwe wandelingen zijn niet geschikt voor kleine kinderen of slecht ter been zijnde personen. Het is er redelijk avontuurlijk en goede schoenen zijn aanbevolen! In nabijgelegen hotel kunt u goed lunchen en redelijk dineren (reserveren aanbevolen, soms niet nodig: wij zaten er helemaal alleen met een buffet voor 100 man....het was er winter en het ging sneeuwen misschien daarom...?? ). In het Glen-Reenen reservaat kun je met de auto kleine loops maken. Vanaf de weg kun je dan met de auto kleine rondjes/routes rijden die weer op de weg uitkomen en dieren zien (zebra's, wildebeesten, apen etc, een soort van mini-safari's dus 15 tot 30 minuten en je mag en kunt uitstappen).