Top 3 vakantieparken

Lekker in de zomer en winter: Landal Bad Kleinkirchheim

Het hele jaar door sport en ontspanning. Dat is wat je vindt op dit park, gelegen aan de zonnige kant van de helling. Kies voor een appartement of chalet en geniet van de omgeving en faciliteiten zoals het overdekte zwembad. Ligt er sneeuw, dan stap je zo de piste op of maak je een wandeling direct vanuit het park.

Veel te doen bij Vakantiepark Wahaha Paradise Fun & Family Resort

Vakantiepark Wahaha Paradise Fun & Family Resort is the place to be voor een gezinsvakantie in Karinthië. Er is een fijn verwarmd buitenzwembad, waar jong en oud zich prima kan vermaken. Bij dit vakantiepark is nog veel meer leuks te doen: ga een potje tennissen, daag elkaar uit op de klimwand of ga gezellig een dagje minigolfen.

Eet smakelijk bij Vakantiepark Landal Katschberg

Bij het prachtige Vakantiepark Landal Katschberg kun je het zo gek maken als je zelf wilt. Ga jij voor een huisje met eigen sauna, of kies je voor een simpel verblijf in de natuur? Het kan allemaal bij dit leuke vakantiepark. Je kunt in je eigen huisje koken of lekker uit eten bij een van de restaurants op het park. Eet smakelijk!

Een actieve vakantie

Actief bij Vakantiepark Landal Rehrenberg

Logeer in een van de perfecte vakantiehuisjes bij Vakantiepark Landal Rehrenberg in Salzburg (kun je omschrijven waarom ze perfect zijn: wat is er zo mooi?) . In de winter kun je hier heerlijk skiën, de shuttlebus brengt je van deur tot deur. Handig! Ook kun je lekker opwarmen in het binnenzwembad. In de zomer kun je in de omgeving prachtig wandelen.

Wintersport bij Vakantiepark Landal Brandnertal

Vakantiepark Landal Brandnertal ligt onderaan de piste. Handig, als je met de kinderen op skivakantie wilt. Geen gezeul met jullie materialen! Bij de receptie van het vakantiepark kun je alle lessen boeken, ook voor kleinere kinderen.

Goede locatie: Vakantiepark Landal Hochmontafon

Vakantiepark Landal Hochmontafon ligt op een fijne locatie in Vorarlberg. Je kunt in de omgeving heerlijk wintersporten, wandelen, fietsen of andere sportieve activiteiten ondernemen. Ook is er in de buurt een groot winkelcentrum. Op het park geniet je van een lekker zwembad en een goed restaurant.

Top 3 must do’s

Bezoek het geboortehuis van Mozart

In het hartje van Salzburg werd Mozart geboren. Je kan hier zijn geboortehuis gewoon bezoeken. Leuk om te zien hoe alles er vroeger uitzag. In het huis staan portretten van Mozart en ook een paar van zijn muziekinstrumenten, daarnaast zijn er altijd wisselende tentoonstellingen over zijn leven.

Wandel naar de Vorderkaserklamm

Maak een schitterende wandeling naar de Vorderkaserklamm. Bewonder de mooie natuur, die wel duizenden jaren oud is. Boven bij de klamm is een plas waar kinderen vlotten of dammen kunnen bouwen. Handig: er zijn ook toiletten en er is een leuke eetgelegenheid. Neem wel een vest mee, boven kan het best fris zijn.

Glitteren in de Swarovski Kristallwelten

Tirol staat bekend als dé wintersportbestemming, maar de streek heeft zo veel meer te bieden. Ken je bijvoorbeeld de Swarovski Kristallwelten? In deze blikvanger kom je ogen tekort! Vijf enorme kamers zijn bedekt met duizenden kristallen. In het midden van de tuin staat een wolk van wel 600.000 Swarovski-steentjes.

Dit moet je eten in Wenen

Wiener Schnitzel

Je kunt er bijna niet omheen: als je in Wenen bent, eet je een schnitzel. De schnitzel vindt zijn oorsprong dan ook in Wenen, wat natuurlijk de naam Wiener Schnitzel verklaart. De authentieke schnitzel wordt gemaakt van kalfsvlees. Dit lekkere lapje vlees staat op ongeveer elke menukaart van Weense restaurants.

Veganistisch ijs

Soms is het lastig om lekker veganistisch eten te vinden op vakantie. In Wenen is dit geen probleem! Zelfs voor een lekkere veganistische gelato kan je in deze stad terecht. Proef alle ijssmaken bij de veganistische ijssalon Veganista aan de Neustiftgasse.

Wiener Biesl

Ben je op zoek naar een Oostenrijkse culinaire ervaring? Ga dan naar een Wiener Biesl. Dit zijn Weense bierhuizen, waar je een grote keuze hebt uit de echte Oostenrijkse keuken – en dat voor een mooi prijsje. Denk aan stevige, koolhydraatrijke maaltijden. Kun je lekker energie opdoen voor de rest van de citytrip. Malhzeit!

Koffiehuizen

Bij koffie denk je eerder aan Italië dan aan Oostenrijk, maar toch heeft Wenen veel koffiehuizen. In deze stad kun je op een luxe manier een bakkie drinken. Bekijk de obers in hun nette kostuums, speel een potje biljard en drink je kop koffie met een glas water. Fancy!

Gebak!

Mmm.. van het Weense gebak loopt het water je in de mond. We kennen allemaal de beroemde Oostenrijkse Apfelstrudel en de Sachertorte. We durven te wedden dat ze in Wenen het lekkerste smaken! Proef het originele recept van de Sachertorte bij het Sacherhotel.

Sorteren

vakantieparken Oostenrijk

Reviews over accommodaties in Oostenrijk

Fantastisch maar helaas voor ons niet nog een keer

Bianca
    15-9-2018

Ik begin negatief om positief te eindigen.. want een postieve review verdiend dit park zeker. Alleen echt negatief is de enorme onrust. Vooral 's ochtends.. vanaf een uur of 7. Aankomende en vertrekkende mensen. Vooral veel Aziaten die gedropt worden en allemaal met hun rijdende koffers langslopen. Het vele verloop van mensen zorgt voor veel onrust. De hele dag door.

Het is er ook echt super toeristisch door de vele Aziaten die naar Hallstadt gaan. Hele busladingen rijden hier rond.

Maar verder echt een prachtig resort in een supermooie omgeving. En wij hadden prachtig weer.

Huisjes erg netjes. Personeel vriendelijk en goed eten in de buurt.

Geweldige accomodatie

fam. Bouwer
    14-9-2018

Dit is een geweldige plek om met jonge kinderen te verblijven tijdens een wintersport. Geweldige appartementen/bungalows met genoeg ruimte. Zoals nagenoeg overal in Oostenrijk is het meubilair wat verouderd maar schoon en functioneel.

Voor ons was het het derde jaar op rij. Vooral omdat het ideaal is voor kinderen die daar lekker kunnen spelen en ontspannen. Kunnen kinderen ontspannen dan kunnen de ouders dat ook.

Komen zeker weer terug

Edwin
    7-9-2018

Super park mooie huisjes vriendelijk personeel

Zeker een aanrader

Mooi park in een prachtige omgeving!

Melissa
    25-8-2018

Prachtige ligging van dit kleinschalig park. Perfect voor meerdere uitstappen in de omgeving. Heel vriendelijk personeel. Mooie fitness en fijn zwembad om een uurtje met de kinderen in te spelen.

Alleen voor kinderen niet echt iets te doen op het park, er is kinderanimatie maar die viel onze kinderen tegen, er waren amper andere kinderen en ook spraken de animators geen NL.

Prachtig gelegen park met zeer goede service

Elisabeth
    14-8-2018

Prachtig gelegen in de natuur en vlak bij kabelbaan. Mooi appartement. Zelfs het kastbed was luxe en goed. Geweldig personeel. Niets is te veel. ER wordt veel georganiseerd. Twee minpunten:

-Het zwembad is te klein voor de grootte van het park

-Het restaurant (kwaliteit voedsel goed) is te lawaaierig om echt goed en gezellig te kunnen eten.