Side / Titreyengol / Colakli / Sorgun / Kumkoy

Vakantie Side

Wil je op vakantie naar Side? Dan kom je waarschijnlijk niet om alleen te luieren op het strand? In Side is namelijk nog genoeg te zien naast het strand. Side ligt tussen Antalya en Alanya en heeft een van de breedste zandstranden van alle Turkse badplaatsen, maar ook als cultuurliefhebber kom je hier aan je trekken. Zo kun je kiezen uit Side Centrum, badplaats Side en de antieke stad Side. Tijdens je vakantie in Side spot je op elke hoek van de straat wel een ruïne of overblijfsel uit de oudheid.

Na een ochtend sightseeing strijk je neer op een terrasje aan de haven. Je kunt je uren vergapen aan de luxe jachten en kleine vissersbootjes die hier aanmeren. Ben je benieuwd welke bezienswaardigheden je niet mag overslaan? Lees dan verder.

Bezienswaardigheden in Side

Dat je die culturele hotspots niet mag overslaan moge duidelijk zijn. Welke je echt moet toevoegen aan je lijstje met te bezoeken bezienswaardigheden? Dat zijn de Apollo tempel, het theater en de oude stadsmuur.

Ondanks dat Side eigenlijk al één groot opluchtmuseum is raden onze bezoekers een bezoek aan het Side Museum ook aan. Dit museum is gevestigd in het oude badhuis van Side en herbergt zeer fraaie overblijfselen van oude gebouwen uit de Griekse tijd.

Bekijk alle accommodaties

Andere bestemmingen in Turkse Rivièra

Bekijk alle plaatsen

vakanties Side / Titreyengol / Colakli / Sorgun / Kumkoy

We hebben een aantal aanbieders voor Side / Titreyengol / Colakli / Sorgun / Kumkoy voor je op een rij gezet:

Kras

Reviews over Side / Titreyengol / Colakli / Sorgun / Kumkoy

Heerlijk buiten het hoogseizoen

Beligje Schuurman,
    23-1-2019

Gezellig plaatsje met veel bezienswaardigheden, een leuke haven en een lange wandelboulevard langs het strand. Wij houden van opgravingen en oude monumenten dus dan zit je in Side goed. In de zomer is het hier veel te druk, vooral op het strand, maar in het voor- of naseizoen (wij gingen eind oktober) is het nog steeds heerlijk strandweer en rustiger. Ons hotel The Raga staat niet op Zoover en is nog nieuw, maar een aanrader. Adults only, niet te groot, smaakvol en luxe, met een erg goed fine dining concept, goede service en een fijn strand wat niet te vol staat, op loopafstand van Side.

Gereisd met partner in oktober 2018

Leuk voor een enkele keer.

Fam. Smeets,
    19-1-2019

‘Antik Side’ - het oude gedeelte - is leuk om te zien. Je bent er echter snel doorheen. Iets verder de ‘nieuwe’ stad in vind je enkele supermarkten zoals de MM Migros en een Carrefour voor je dagelijkse boodschappen. Helaas vond ik de verkopers enorm opdringerig - zo erg zelfs dat ik niet meer terug ben gegaan naar de oude stad.

Aan het ‘eind’ van de stad - aan de rand met Manavgat - (Schuin tegenover de Total, naast een bontwinkel.) vind je de bus naar Antalya. Deze rijdt iedere 20 minuten en voor 15 TL mag je mee. (Gewoon instappen, betaling komt tijdens de reis.) Al met al vond ik Side wel leuk, maar ik zou niet meer terug gaan.

Gereisd alleenreizend in januari 2019

Super plaatje je gaat terug de tijd in

Fam van ingen,
    8-1-2019

Heel mooi authentiek plaatsje met de prachtige overblijfselen van ruïnes.

Echt heerlijk om doorheen te slenteren met veel winkels,restaurants en bezienswaardigheden.

Veel excursies te boeken aan de boulevard.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Fantastisch - een 2de thuis voor ons

Van Looy Karin,
    8-12-2018

We gaan al 13 jaar naar Gundogdu - 15 km van Side. Wij voelen ons daar thuis. Ik voel me zelfs meer op mijn gemak als ik daar 's avonds buiten kom dan in mijn eigen omgeving. Het hotel Alva Donna beach resort is onze 2de thuis geworden. Vriendelijke mensen, goede service, super lekker elke dag gevarieerd eten. Gewoon TOP!!! komen 2 tot 3 maal per jaar.

Gereisd met partner in juni 2018

Mooie plaats en veel mogelijkheden voor jong en ou

volly van tongeren,
    5-12-2018

Wij waren in oktober in Side /evrenseki en in april waren wij in Side /kumkoy.

hier liggen veel en goede Hotels/resort. Ook zijn er heel veel leuke en gezellige winkeltjes. Voor ieder zijn meug . Op zaterdag is er een heel gezellige markt bij de Moskee in Side nieuwe centrum. Het oude centrum van Side wordt geheel opgeknapt in de oude staat. Erg mooi ook de bezienswaardigheden hier. Zeker een aanrader om naar toe te gaan.

Gereisd met partner in oktober 2018
Side / Titreyengol / Colakli / Sorgun / Kumkoy scoort een 8,5 uit 10, op basis van 4908 reviews