Side / Titreyengol / Colakli / Sorgun / Kumkoy

Side: zie de zee aan twee kanten

Aan de Turkse Riviera ligt de toeristische badplaats Side. Er is veel te doen in deze voormalige havenplaats. Bekijk de ruïnes, oude architectuur en archeologische sites of loop door de hoofdstraat en geniet van het mooie uitzicht, de zee. De stad is omringd door de steden Antalya en Alanya, ideaal om tijdens je vakantie in Side ook naar toe te gaan.

Inspiratie voor Side

Beste resorts Side

Ontspannen en genieten

Beste hotels Side

Vijf sterren genieten

Bezienswaardigheden Side

Dit moet je zien en doen

Beste resorts Side

Hotel Turquoise Resort en Spa

Hotel Turquoise Resort en Spa biedt een zwembad aan het strand. Ga dobberen en kijk uit over de mooie zee. Je kunt de hele dag genieten van entertainment in het theater of live muziek op het terras. Een dagje verwennerij? Loop over de slingerende paadjes naar de wellness met sauna, stoombad en kuurbaden.

Hotel Side Mare Family Resort en Spa

In Hotel Side Mare Family Resort en Spa is er voor alle leeftijden wat te beleven. Kinderen kunnen genieten van het animatieteam en de waterglijbanen terwijl jij geniet van een behandeling in het spacentrum. Voor de sportieve vakantieganger zijn er mogelijkheden tot beachvolleybal, tafeltennis en fitness.

Hotel Terrace Elite Resort

Bij Hotel Terrace Elite Resort krijg je de luxe die je van een vijfsterrenhotel verwacht. Geniet van de fantastische keuken en de adembenemende desserttafel. Lees een boek op het dichtbij gelegen zandstrand terwijl de kinderen zich vermaken bij het animatieteam. Op en top ontspannen, want je hebt gratis toegang tot de hamam, sauna en fitnessruimte.

Beste hotels Side

Hotel Side Star Park

Op slechts enkele meters van de winkelstraat en het zandstrand ligt Hotel Side Star Park. Met de voeten in het zand kun je genieten van een all-inclusive snack of een drankje. Het animatieteam staat bekend om de vriendelijkheid en het enthousiasme. Een keer in de week geniet je van een gemoedelijke sfeer tijdens de Turkse- of de gala-avond.

Hotel Royal Dragon

Hotel Royal Dragon laat je precies de sfeer proeven die je verwacht bij deze naam. Naast deze bouwstijl kan je ook genieten van het waterpark dat bij dit vijfsterrenhotel hoort. Op slechts enkele meters zie je het aflopende zandstrand. In het hotel en in de omgeving van het hotel zijn tal van activiteiten voor jong en oud.

Hotel Side Star Beach

Het kleinschalige hotel Side Star Beach ligt aan de boulevard en in vijftien minuten wandel je naar het centrum van Side. Het hotel staat bekend om de persoonlijke en vriendelijke service. Naast een buiten- en een binnenzwembad kun je in dit vijfsterrenhotel heerlijk tot rust komen in de hamam of de sauna.

Bezienswaardigheden Side

Side Azura Dive Center

Bekijk het prachtige onderwaterlandschap van Side door een duik te nemen in de zee. Het Side Azura Dive Center neemt je mee op reis naar het Side Reef op een diepte van maar liefst twaalf meter. Naast individuele en persoonlijke begeleiding kan je er ook voor kiezen om foto's en video's te laten maken door de duikschool.

Prestige Rafting

Voor een actief uitstapje in Side kan je terecht bij Prestige Rafting. Na de busreis die je naar de locatie brengt, vertrek je met een jeep door de bergen. Waag je in de verschillende stroomversnellingen van de rivier en ga het gevecht aan met een van de andere boten.

Ruines Tempel van Apollo

In het centrum van Side vind je de goed onderhouden Tempel van Apollo. De geschiedenis van deze indrukwekkende oude ruïnes is te lezen op de borden. Voor de mooiste plaatjes, kun je de ruïnes het beste met zonsondergang bezoeken. Aanrader!

• Type accommodatie

Reviews over Side / Titreyengol / Colakli / Sorgun / Kumkoy

een aanrader

romain roels
    17-8-2018

side is een klein gezellig stadje,met leuke kleine straatjes

vele terasjes,kleine restaurantjes waar je lekker kan eten,vriendelijke mensen

een klein haventje en nog een lange boulvard voor een leuke wandeling

kortom side is een dikke aanrader

Geweldig ontspannend

Antoine Tienesen
    11-8-2018

Een geweldige vakantie met juiste prijs/prestatie gehalte in side Crown charme.

goed hotel voor een keertje

de kort
    25-7-2018

Bij aankomst werden de koffers naar binnen gedragen.

we hadden de bruidssuite:-)

alles word goed schoongehouden, en als er iets kapot was werd het gemaakt.

in die zin een poging tot wat kanp hoe ze daar alles kunnen maken met een electrische schroevendraaier maar goed ze doen hun best.

ook de jacuzzie die er erg aanlonkelijk uitzag deed het niet , dus werd alleen gezeliig badderen , dat was een beetje jammer maar dat mag de pret niet drukken.

Het eten is goed.

het buffet binnen is globaal wel elke dag hetzelfde , maar het buiten buffet is elke keer weer anders,

goede service alleen waardeloos dat ze amper engels spreken.

hamman bij het hotel is zeker een aanrader!

de boottocht daar en tegen vond ik persoonlijk niks.

veel winkels nabij.

strand lekker dichtbij, kan met busje maar lopend is ook te doen.

ook daar een middag buffet en bar.

ik zou er geen 2e keer heen gaan maar voor een keer is het een prima hotel.

Zeer tevreden

Lutgard
    11-7-2018

Wij zijn al dikwijls in Side geweest , oud Side is heel mooi om te bezoeken en zeker s'avonds. Colakli is niet groot er zijn wat winkels, maar je kan van hier uit toch fijne wandelingen maken ook langs de zee. Kumköy ligt ook vlakbij en daar is een groot winkelcentrum. In Manavgat is een zeer grote markt. Je kan dit allemaal goed bereiken met de dolmus een prachtig vervoermiddel in Turkije of je kan onderhandelen met de taxi, wij hebben al verschillende keren met de taxi gereden aan bustarief.

fantastisch

jan van den brink
    6-7-2018

zeer aantrekkelijke plaats, met veel oudheden, tevens heb je nu ook glazen straten, met de oude stad onder jezelf, ze zijn ook de oude winkels aan het vernieuwen, wat zeker nodig was, in een woord fantastisch.

Side / Titreyengol / Colakli / Sorgun / Kumkoy scoort een 8,3 uit 10, op basis van 4876 reviews