Urgup/Akkoy

Reviews over Urgup/Akkoy

heerlijk dat zonderlinge landschap

mooischilderwerk
    16-12-2013

een prachtig landschap, 65 miljoen jaar geleden ontstaan door twee vulkaan uitbarstingen, door erosie zo gevormd, 5000 jaar lang bewerkt door de mens om het om te toveren tot steden van grotten, heel mooi

Gereisd Met vrienden in december 2013

Leuk centrumstadje in Cappadocie

Maurits
    31-3-2013

Urgüp. Leuke centrumplaats in Cappadocie. Wel een beetje toeristisch. Maar dat hoort erbij. Winkeltjes, terrasjes en tufstenen huizen aan de rand van het centrum . Hier kun je met gemak een halve dag zoet brengen. Wie

Gereisd Met partner in maart 2013

Schitterende omgeving

sdesmit_1
    28-8-2012

Men moet hier zeker een ballonvlucht doen. Men ziet dan in de ochtend vanuit de lucht de schitterende omgeving van Cappadocië. Waarna men de rest van de dag in deze omgeving kan vermaken van het vele natuurschoon.

Gereisd Met vrienden in Fri Jun 01 2012 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

prima uitvalbasis

luc
    25-9-2011

Capadocië is mooi maar ik dacht dat het gebied veel groter was. Vanuit een luchtballon krijg je een mooi zicht op de streek met zijn grillige rotsformaties. Urgup is goed gelegen om het zowel vanuit de lucht, vanop de grond, als ondergronds te gaan verkennen. Het dorpje heeft slechts enkele merkwaardige gebouwen. Deze zijn 's nachts verlicht. (zie foto's). Als je toeterende auto's ziet passeren dan betekent dit dat er een jongeman naar het leger gaat. In Turkije wordt dit gevierd. Zonder leger word je er geen man en kan je er niet huwen. Dus gewoon door eens te zwaaien , maakt ze direct tot je vrienden.

De ballonvaart vanaf 5u AM is mede spectaculair door de vele luchtballons (50tal) die tegelijkertijd opstijgen. Voor zonsopgang was het evenwel bibberen van de kou.

Gereisd Met partner in september 2011

Prachtig - het echte Turkije

Linda
    8-10-2010

Cappadocië is echt prachtig en Urgup is een leuk plaatsje waar je ook heel gezellig kan eten. De mensen zijn er zo vriendelijk. Dit is niet te vergelijken met de toeristische plaatsten. Tip voor een underground city: Mazikoy. Wat een belevenis! Je komt in een dorpje waar je een rondleiding ondergronds krijgt. Je moet wel goeie/gemiddelde conditie hebben want je moet er ook een beetje klimmen. Het is er totaal niet toeristisch. Voor de vrouwen; gepaste kleding is wel gewenst.

Gereisd Met partner in Fri Jan 01 2010 00:00:00 GMT+0000 (UTC)
Urgup/Akkoy scoort een 8,4 uit 10, op basis van 28 reviews