Hotel Barcelo Santiago

• Animatieprogramma
  • Jacuzzi
  • Kinderopvang
  • Sauna

Aan de kust van Puerto Santiago ligt Hotel Barcelo Santiago Tenerife. Een idyllisch en gastvrij hotel waar je kunt genieten van een ontspannen zonvakantie op Tenerife. De omgeving van het hotel vinden gasten prachtig. Vanaf het terras en het zwembad geniet je van een schitterend uitzicht op zee. Sandra schrijft: ‘De kamer was modern en ruim en had een fantastisch uitzicht op de Los Gigantes (een grote rotspartij) en de zee. De ontvangst was gezellig met een glaasje bubbels/sap.’

Bij Hotel Barcelo Santiago op Tenerife verblijf je in modern ingerichte kamers met comfortabele bedden en een badkamer met bad of douche. Elke kamer is voorzien van een terras of een balkon om heerlijk te relaxen. Wil je zeker zijn van een prachtig uitzicht op zee? Dan kun je dat bij de reservering kenbaar maken en wordt dit voor je geregeld.

Over de maaltijden van Barcelo Santiago zijn jullie dik tevreden. Mel schrijft hierover: ‘De maaltijd buffetten waren zeer uitgebreid, goed heet en met veel keuzes. Wij verbleven all-inclusive en dit is ons zeer goed bevallen. Het personeel is erg vriendelijk en netjes, zo nemen ze tijdens het buffet bijvoorbeeld meteen je bord mee zodat je daarna weer een schone kunt pakken.’

Op Tenerife kan de temperatuur behoorlijk stijgen en dan is een zwembad geen overbodige luxe. Bij Hotel Barcelo Santiago vind je drie riante zwembaden. De zwembaden met comfortabele zonnebedden liggen mooi verspreid in de hoteltuinen. Hier kun je echt lekker relaxen. En wil je je eens lekker laten verwennen? Boek dan een uitgebreide spabehandeling in het wellnesscentrum van het hotel. Blijf je tijdens je vakantie graag online? Hou er dan rekening mee dat de wifiverbinding niet overal even sterk is.

Ligging

Hotel Barcelo Santiago Tenerife is gelegen bovenop een klif waardoor je verzekerd bent van een adembenemend uitzicht. Aangezien je af en toe een stukje moet klimmen, geven reviewers aan dat deze locatie niet zo geschikt is voor mensen die slecht ter been zijn.

Een groot pluspunt is het prachtige strand dat vanuit het hotel direct bereikbaar is. Maar eigenlijk is de hele omgeving van het dorp verrassend en indrukwekkend dankzij haar prachtige vulkaanlandschap. Het is dan ook aan te raden om een auto te huren en eropuit te trekken in de omgeving. Ook de rotsformatie ‘Los Gigantes’ die je vanaf het terras kunt bewonderen is zeker een bezoek waard. De medewerkers van het hotel informeren je graag over interessante excursies en uitstapjes.

Wil je ook genieten op het hotelterras met een heerlijke cocktail en uitzicht op zee? Reserveer dan snel je kamer met zeezicht bij Barcelo Santiago.

Contact

237 reviews over Hotel Barcelo Santiago in het Nederlands

• 7Britt16-08-2019

Wel oké! Goed te doen maar of het 4 sterren is?

Op zich een prima verblijf gehad. De omgeving rondom het hotel is rustig en dat is prettig wanneer je een rustige vakantie wilt hebben. Wanneer je in de avond/nacht op de kamer bent is het wel erg gehorig. Veel dronken mensen die over de gang rennen en schreeuwen. Het eten is goed maar niet erg bijzonder. De kamers zijn mooi en logisch ingedeeld. Wat wij minder vonden is dat toen wij aankwamen op de eerste dag koffie vlekken in een hoek op de grond zaten. Verder geen ramp natuurlijk maar op de tiende dag zaten deze er nog. Ik heb het idee dat de schoonmaak het bed recht trekt, een lapje over de wc slaat en weer gaat. De wastafel in de badkamer is geen enkele keer schoongemaakt en zo dus ook de vloeren, nachtkastjes en bv. het bureau. Al met al was het een prima verblijf. Barmannen zeer vriendelijk. Personeel achter de receptie behulpzaam en ook zeer vriendelijk. Bedankt!

8Ligging
    10Service
    7Eten
    5Hygiëne

• 7Henri06-08-2019

Okay hotel, maar 4 sterren geldt niet voor alles.

Even overzichtelijk positief en negatief (op basis halfpension).

+Positief Ligging en uitzicht... gewoon fenomenaal Kamers recent gerenoveerd Hygiëne Ontbijt is uitgebreid Heerlijke temperatuur zwembaden Prijzen dranken. Airco Heerlijke regen douche

-Negatief Avondeten veel te eenvoudig voor 4 sterren en te weinig variatie. Geen parkeergelegenheid. Kwaliteit van de gerenoveerde kamer (slecht werkende kraan en schimmel in kitnaden) Gehorig hotel, zeker als er bezopen Britten zijn. Badlakens voor zwembad wisselen kost 2 euro.

Tip: als je een huurauto hebt parkeer dan in de parkeergarage die iets hoger gelegen langs de weg ligt en regel aan het loket een tijdelijke vergunning met pasje. 10 dagen koste ons 50 euro ipv 12 per dag. (Helaas heeft het hotel geen extra kortingsregeling met de parkeergarage voor haar gasten).

6Service
    6Eten
    7Zwembad
    7Hygiëne

Met oudere kinderen

• 9DLBAKKUM28-07-2019

Prima hotel, aanrader!

Mooi hotel en erg mooie ligging. Gerenoveerde kamer ziet er keurig uit met een mooie badkamer. Bedden liggen goed. Uitzicht op zee en kliffen is erg mooi. Zonwering aanwezig en airco werkt goed. Ontbijt, lunch en diner is goed verzorgd en een ruime keuze. Vriendelijk personeel en bij aankomst krijg je een welkomsdrankje. Dorpje aan het hotel niet heel veel te beleven. Genoeg bedjes en parasollen aanwezig, dus altijd wel een plekje te vinden. Zwembaden zijn schoon en niet druk. Wel handig om langs de reisleider te gaan voor praktische informatie over het eiland! Handdoek service is aanwezig maar niet gratis, borg bedraagt €12,- per handdoek. Voor het krijgen van een nieuwe, betaal je €2,- per keer. WiFi werkt vrij goed, soms wat minder. Elke dag nieuw flesje water in de koelkast van de kamer.

10Kamers
    8Kindvriendelijk
    10Hygiëne

• 10Janny Holzapfel-Stekelenburg10-05-2019

Fantastisch hotel en een prachtig eiland!

Prachtig hotel in Los Gigantes, we hadden een mooie gerenoveerde kamer met een heerlijk bed, douche en toilet. Elke schoongemaakt en aangevuld. Het uitzicht op zee en de kliffen was waanzinnig mooi. Het eten was heerlijk en veel keus. Heerlijk om een ligbed bij het zwembad of in de buurt te pakken en daar de hele dag te genieten van het prachtige uitzicht en de bootjes die voorbij kwamen. Personeel was heel behulpzaam en vriendelijk. Ook in de buurt en op het eiland zelf was van alles te beleven. Zoveel dat we zeker nog eens terugkomen en dan is dit hotel zeker een waar onze voorkeur naar uitgaat.

10Service
    10Hygiëne

Geboekt bij vakantiediscounter
  • 8Thea Damen27-03-2019

Voor ons niet meer

Mooi Hotel, mooie kamers, mooie omgeving, niet geschikt voor mensen die slecht ter been zijn , klein schalig dorpje niks te beleven ,aangewezen op taxi en op openbaar vervoer ,flinke klim naar de dicht bijzijnde bus halte, ontbijt goed ,avond eten ruime keuze maar koud eten, vriendelijk personeel, je kan in het hele hotel niet kontant betalen alles gaat via visa of credit kaart goed te doen ,slecht WiFi en tv ontvangst geen strand en bij hitte op de kamers en balkon geen zonnen wering aanwezig.goed voor 8 dagen en niet langer.

6Eten
    5Kindvriendelijk

• 9Mel17-02-2019

Een aanrader!

Schitterend modern hotel in een rustig dorpje in het zuiden van Tenerife. Het hotel ligt op een klif waardoor je vanaf het terras en zwembad fantastisch uitzicht hebt op de kliffen en de oceaan. De kamers zijn verdeeld over verschillende niveaus waardoor het niet massaal aandoet. Ook hing er een rustige en relaxte sfeer zonder harde muziek e.d. De kamers zijn zeer compleet en modern, met allemaal een eigen terrasje/balkon en de bedden zijn heerlijk. De maaltijdbuffetten waren zeer uitgebreid, goed heet en met veel keuzes. Wij verbleven all-inclusive en dit is ons zeer goed bevallen. Het personeel is erg vriendelijk en netjes, zo nemen ze tijdens het buffet bijvoorbeeld meteen je bord mee zodat je daarna weer een schone kunt pakken. Enige puntje is dat de spa niet heel uitgebreid is dus daar zou ik het hotel niet voor boeken. Al met al een heerlijk hotel waar wij bij een volgend verblijf op Tenerife zeker terugkomen.

9Kamers

• 2018
    8Petra20-11-2018

Het was mijn derde keer, ga over 4 weken weer

Heerlijke ligging, vriendelijk personeel, goed eten.

8Hygiëne
    7Zwembad
    9Eten

Alleenreizend

8Sandra VDB05-11-2018

Fantastische locatie en mooie kamers. Rustig!

Barcelo Santiago is gebouwd tegen een rotskust in verschillende niveaus, zodat het hotel niet massaal overkomt. Er is een apart kinderbad, een relax zwembad en een activiteitenbad. Er zijn ruim voldoende ligstoelen en plaatsen voorzien, dus hier geen handdoekjes leggen. Het restaurant is grotendeels binnen, maar er is een terras, waarop je meestal met enkele minuten geduld een plaatsje toegewezen krijgt. Het hotel heeft nog een welness resort, maar hiervan heb ik geen gebruik gemaakt.

De kamer was modern en ruim en had een fantastisch uitzicht op de Los Gigantes (een grote rotspartij) en de zee. De ontvangst was gezellig met een glaasje bubbels/sap. Tijdens het verblijf zijn we telkens fantastich bijgestaan door het personeel.

Het dorpje zelf stelt niet veel voor, qua toeristische activiteit, maar hier hadden we bewust voor gekozen. Je geniet er van de rust en kan desgewenst met bus of huurauto naar andere plekken op het eiland.

8Hygiëne
    8Prijs/kwaliteit

Met oudere kinderen

7Hans26-09-2018

Lekker voor één keer.

De medewerkers van het hotel zijn uitermate vriendelijk en gastvrij. De kamer is netjes en het beloofde zeezicht wordt volledig nagekomen. Helaas geen strand ook niet wat in de beschrijving wordt beschreven. Je bent dus aangewezen op het zwembad. Het eten is goed en een ruime keuze. De omgeving valt tegen en het winkelcentrum is niet iets waar je echt voor warm loopt. Wel genoten van de 2 weken verblijf.

9Kindvriendelijk
    6Ligging

Geboekt bij neckermann

9Familie Liefsoons23-09-2018

Gewoonweg Top!

Mooi, verzorgd en groots complex met zéér vriendelijk en behulpzaam personeel. Ligging is een goede uitvalsbasis voor wie het hele eiland wil verkennen met huurauto of scooter. Parkeren in de straat is inderdaad een probleem. Parkeerplaatsen in het hotel zijn schaars en te duur nl. 10 € per dag. Tip: als je de straat uit loopt (ruim 5 min.) naar boven toe (richting Lidl), ligt aan de rechterkant een splinternieuwe etageparking met 24 uur bewaking! Wij betaalden er slechts 30 € om onze scooter de hele week dag en nacht te parkeren. Kamers zijn deels gerenoveerd, de onze nog niet maar het was netjes en alles functioneerde zoals het hoorde (airco, goede bedden, safe, ruime badkamer, wifi). Prachtig uitzicht op de rotsformatie van Los Gigantes en dus ook de zee! Mooi en proper zwembad met voldoende en degelijke ligbedden. Niet nodig om handdoek te leggen vóór het ontbijt (8u). Ruim aanbod van kwalitatieve dranken en lekkere cocktails. Zeer uitgebreide en verzorgde buffetten met voldoende variatie. Hardwerkend en supervriendelijk personeel van het restaurant en obers maken van dit hotel een onvergetelijke vakantieplek!!

9Eten
    8Ligging

7 tips over Hotel Barcelo Santiago

• Mark, 17-11-2013

Als je helemaal naar de top van de Teide wilt dien je een vergunning aan te vragen omdat het aantal bezoekers per dag gemaximeerd is. Dat kan via internet. Owja, het is daar op 3.720m hoogte wel een stuk koeler dan aan zee. Het is leuk om te zien hoe mensen op slippertjes en korte broeken zich daarin vergissen terwijl je zelf lekker je winterjas aan hebt (eind december kan het bovenop vriezen).

• Patrick Van Eeghem, 13-01-2013

Je kan hier prachtige wandelingen maken en uitstapjes in de natuur van het noord westen de authentieke noordkust ondernemen.

• A en A, 25-08-2012

Mijd de grote populaire stranden waar iedereen zij aan zij ligt te bakken. Bezoek de kleinere strandjes zoals bij San Juan. Daar komen de locals en is het erg gezellig, met leuke muziek op de achtergrond van de beachbars. Bovendien kun je er heerlijk eten.

10 vragen over Hotel Barcelo Santiago

• Hans, 04-04-2018

Strand en minibar

Hallo, mijn vrouw en ik gaan in September naar dit hotel toe. Heeft er iemand antwoord op de volgende vragen: 1) Is er een gevulde minibar op de kamer? 2) Waar kunnen we het beste heen gaan voor een mooi starnd met ligbedden?

Gr. Hans

• tony, 25-09-2009

waar blijven de reisaanbieders

Wij gaan al 15 jaar in de winter februari/maart naar dit hotel. Dit jaar een onaangename verrassing: geen enkele nederlandse touroperator heeft dit hotel nog in het aanbod zitten ! Gezien alle recensies op deze pagina en de opmerkingen dat met zeker nog teruggaat, toch tamelijk merkwaardig. Tip: als je rechtstreeks boekt en je boekt je vlucht ruim van tevoren, ben je goedkoper uit dan met een pakketreis. (Wel even bij het hotel vermelden dat je al vaker bent geweest)

A en A, 25-08-2012

Dat klopt, hebben wij ook gedaan via booking.com. Alleen kregen we daardoor een gewone kamer, terwijl we zeezicht wilden. Wel even checken dus!

• MATH HAENEN, 15-09-2016

Vakantie

hallo wij komen nu.we voor de 10 keer naar barcelo en zijn heel blij dat we dit kunnen doen.in 2015 konden we niet omdat mijn vrouw ernstig ziek was.we wilden u vragen ofdat we kamer 550 of 552 konden hebben.wij komen 9 oct. tot 18 oct. we zouden u zeer erkentelijk zijn. bij voorbaat dank tot 9 oct

• VerzorgingAll inclusive, Halfpension, Volpension
  • Eten en drinkenLunch
  • De staf spreektDuits, Engels
  • RokenToegestaan

• Soort strandKiezels
  • Afstand tot strand1.6 km, 19 minuten lopen, < 5 minuten met de auto

• Animatie programmaAanwezig, Kids Club (6-9 jaar), Miniclub (2-5 jaar)
  • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Peuterbad, Speelruimte, Speeltuin

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie, Aanwezig
  • Op het terreinBagageruimte, Disco, Recreatieruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen, Casino
  • Overige servicesAutoverhuur, Dokter, Fietsverhuur, Geld wisselen mogelijk, Geldautomaat, Handdoeken(service), Kluis, Krant, Wasserette

• SaunaAanwezig, Finse sauna, Hammam, Stoombad / Turks bad

• ParkerenBetaald