Los Gigantes

Reviews over Los Gigantes

super

Dirk en Elly
    23-2-2017

Het is gebouwd tegen een heuvel/berg wat dus betekend dat je aardig goed te been moet zijn. Het is een wat kleinere plaats met een gezellig centrum met voldoende winkels en horeca. Ook is er een haven van waaruit men tochten kan maken om dolfijnen te spotten. De haven zit vol met aardige grote vissen die je met wat brood kunt voeren. Vanaf Royal Sun is het ongeveer 15 min. lopen berg af naar een grote Lidl en een Super Dino terug doe je er 20 min.over berg op uiteraard. De lidl is erg uitgebreid en heeft zelfs zuurdesum brood en prima vlees en groente. Bij de Dino hebben ze heerlijke vers gesneden serano ham en jawel zelfs pindakaas. Dan een paar tips voor uit eten en te drinken. Tegen over de taxi standplaats zit pasteleria bamboo waar je heerlijke koffie met gebak kunt kopen niet echt goedkoop maar wel heerlijk. Op het kerk plein zit ook een pasteleria maar daar is de koffie gezet van leiding water en te vergelijken met slootwater brrrrr. Eten kun je uitstekend bij Tamara ongeveer € 60,00 met z'n tweeen met fles wijn. Stroganoff de chef is een absolute aanrader. Dan zit er ook nog een chinees bij het busstation en de tennisbaan Hongong 97 genaamd. Aan de buitenkant misschien niet zo aantrekkelijk maar binnen des te meer. Menu A kost € 10 per persoon met eend vooraf en 3 hoofd gerechten van uitstekende kwaliteit. Wijntje erbij (fles) en je bent onder de € 30,00 klaar. En na het eten niet willen of kunnen lopen voor € 3,50 brengt de taxi je terug naar je hotel of app.

Gereisd Met partner in januari 2017

mooie rustige toeristische plaats

agnes
    8-5-2016

Los Gigantes is erg steil, gericht op de wat bedaarde toerist, veel oudere Engelsen en Duitser met een tweede huisje. Mooi gelegen, maar geen authentieke details meer, geen bakkertje, geen markt , alleen supermarkten en touristenwinkels. Goed bereikbaar met de auto. Het strand is heel klein, zwart lavazand en dus heel erg heet, maar als je in de avond gaat is het in april en mei zo goed als verlaten en is het echt feeëriek mooi. Voor kleine kinderen is dit niet geschikt, vanwege het hete zand en vanwege de sterke stroming. Je kunt makkelijk het zuiden van het eiland bereiken, ook de Teide gaat wel ( via Chio, mooie route) maar het noorden waar bijvoorbeeld dierentuin Loro Parque is, dat is echt enorm slingeren of enorm omrijden. Uiteindelijk met reisziektepilletjes was dat slingeren toch leuker, je ziet meer van het echte Tenerife en het is mooier. Als je rust zoekt, maar niet ergens afgelegen in de bergen wilt zitten, is los Gigantes een goede optie

Gereisd Met oudere kinderen in april 2016

Geen massa, maar relax!!

edvandeven
    8-9-2015

Leuk dorpje op het eiland Tenerife. Heel veel kroegjes en restaurantjes. Het strand is klein, maar zeer schoon. Pas wel op, want het is zwart zand en wordt dus zeer heet in de zon. Het zoeken van een parkeerplaats is gebaseerd op geluk.

Gereisd Met oudere kinderen in Fri Aug 21 2015 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Rustige plaats temidden van mooie natuur

Frank
    5-1-2014

Los Gigantes is anders dan plaatsen als Las Americas en Los Christianos een rustige plek met voldoende horeca en winkeltjes. Van hieruit is het eiland prima te verkennen met een huurauto, met het openbaar vervoer trouwens ook.

Gereisd Met partner in november 2013

Rustig plaatsje

Esther
    27-9-2013

Wij waren hier in september. Gedurende de hele vakantie was het erg rustig in Los Gigantes. De toeristen die er wel waren waren al wat ouder, 45+. Voldoende eetgelegenheden voor 's avonds, een aanrader is Paraiso del Sol. Restaurant ligt aan doorgaande weg, tegenover Tourist Office, richting haven. Boodschappen doen bij Superdino, vele malen goedkoper dan de supermarkten beneden in het dorp. Superdino ligt aan de uitvalsweg, lopend is dit te doen maar bereid je voor op klimwerk.

Gereisd Met partner in september 2013
Los Gigantes scoort een 7,4 uit 10, op basis van 40 reviews