Kleine hotelsWeer vandaag19°12°

9 reviews over Hotel Finca Salamanca in het Nederlands

Aan te bevelen

Frank,
4-2-2018

Hotel Finca de Salamanca ligt tussen Güimar (een saai stadje ondanks de piramides) en El Puertito (een kleine plaats aan zee met een aardig pleintje met wat horeca) in. Wandelen naar beide plaatsen is niet aan te bevelen. want langs een saaie en donkere weg. Het hotel ligt in een grote, fraai aangelegde tuin. Het kleinschalige hotel heeft kamers die bijna allemaal op de begane grond liggen en keurig ingericht zijn. Onze kamer (213) had wel airco, maar geen zitje. De badkamer was keurig, maar ongeschikt voor mensen die slecht ter been zijn: de instap in het bad is te hoog. Het ontbijt is zonder meer goed te noemen: meer dan voldoende en een uitgebreid assortiment. Het diner wordt in een authentieke, sfeervolle eetzaal geserveerd en is van prima kwaliteit tegen billijke prijzen. Een auto is in dit hotel sterk aan te bevelen. Het hotel zelf trouwens ook.

Gereisd met partner in januari 2018

Zeer rustig gelegen in een mooie tuin

Técla
8-7-2014

Rustig gelegen in een mooi aangelegde en verzorgde tuin met voldoende plekjes om even te gaan zitten.

Lokatie ligt wel overall vanaf, dus je hebt een auto nodig. In Guimar is verder niets bijzondes te doen, de piramiden vielen tegen.

Kamer is vrij donker maar wel keurig inclusief een goed verzorgde badkamer. We hadden een standard kamer met een mooi zitje buiten inclusief ligbed.

Kamer heeft koelkastje en een ventilator, wat echt nodig is want anders is het te warm.

Fijn zwembad met ligstoelen. Goede badhanddoeken

Lekker ontbijtbuffet wat je of binnen of buiten kunt nuttigen.

Gereisd met partner in juni 2014

Rustig, vriendelijk, mooie tuin, toch vlakbij snelweg. dus je rijdt zo naar een fijn strand. Groot pluspunt: verwarmd zwembad! Het restaurant is zeer matig (rauwe kip, 5 slijmerige paddenstoelen in 'risotto with mushrooms'). Ontbijt was wel okee en je kunt ook buiten ontbijten. Heel vriendelijk. Wifi rond de receptie. Wij hadden helaas een slechte douche.

Gereisd met partner in maart 2014

Karins Choice

Een alleraardigst hotel met zeer vriendelijk en bekwaam personeel.

De junior suite lag op 1e etage met steile entree. Suite was erg schoon en bevat een zitkamer met aparte slaapkamer en grote complete badkamer. 1 plafond ventilator in slaapkamer, wat onvoldoende was om alles koel te krijgen. Erg warm in kamer. De kamers waren erg donker. Een verschrikkelijk hard matras op een kingsize bed. Ik heb daardoor erg slecht geslapen, kreeg last van mijn rug.

Apart betalen voor de kluis op de kamer, geen service van hotel.

Balkon met oncomfortabel zitje.

Eten in hotel, ontbijt voldoende maar niet bijzonder, avondeten was erg lekker en verzorgd, maar veel te duur.

Leuk, mooi zwembad, maar betwijfel of het verwarmd werd, want vond het water erg koud.

De tuin van hotel was een plaatje, met o.a. veel fruitbomen. Mango's gegeten uit boom naast onze kamer, echt heerlijk.

Er heerst hier rust.

De omgeving rond het hotel is niet erg mooi, er is voor toeristen weinig te beleven. Auto noodzaak!

Gereisd met partner in oktober 2012

prachtig hotel

marc
22-4-2012

gelegen in het oosten van het eiland, je hebt inderdaad een wagen nodig, finca is op anderhalve km van het stadje. mooie ruime kamer. grote tuin en goed onderhouden. lekker ontbijt met veel vers fruit. het restaurant heeft Belgische prijzen en is verzorgd. mooi uitzicht vanop het dak van het hotel op de omgeving. de teide ligt op een uur rijden. de luchthaven is op 35 minuten rijden.

Gereisd met partner in april 2012

heerlijk rustig hotel met prima restaurant

Niels Hartgers
12-3-2009

Wij hebben hier een heerlijke week doorgebracht. Dit hotel was een prima basis voor allerlei uitstapjes over het mooie eiland.

LIGGING: ver van het drukke toeristische zuiden van Tenerife, even buiten het stadje Guimar. Het hotel is in feite een oud landhuis en ligt midden in een prachtige avocado plantage. Er zijn geen winkels/restaurants in de directe omgeving en het is dus van belang over eigen vervoer te beschikken.

KAMERS: Het hotel is kleinschalig (er zijn slechts 20 kamers) , maar deze vallen in 3 categoriën: standaard, junior suites en suites. Wij verbleven in 1 van de 4 suites. Dit was een ruime houten bungalow, bestaande uit een woonkamer (met keukentje), badkamer en slaapkamer, alles in canarische stijl ingericht. Ook was er een klein buitenterrasje waar je kon zitten.

Het hotel heeft verder een (verwarmd) zwembad (waar we geen gebruik van maakten).

PERSONEEL: Heel vriendelijk en behulpzaam, zowel achter de receptie als in het restaurant

RESTAURANT: In een oude, sfeerv

Gereisd met partner in maart 2009

Aanrader voor rustige vakantie.

Hans en Anne-Marie
2-3-2009

Heerlijke vakantie. Mooie kamers en prima verzorgd. Heel mooie tuin en een niet zo groot maar heerlijk zwembad. Ontbijt was goed verzorgd. Restaurant is aan de prijzige kant. Restaurantjes in dorpje Puerto Guimar zijn uitstekend en niet duur.

Auto is noodzakelijk. Echt aan te bevelen. Het weer was prima in juli 2008.

Gereisd met partner in maart 2009
2007

Een heerlijke oase van rust

J. Nederlof
10-8-2007

Een heerlijke oase van rust. Strandje is vlakbij. Ver weg massatoerisme. Een prima startplek om het hele eiland te verkennen. Het restaurant met streekgerechten en wijn van Tenerife is een echte aanrader.

Gereisd familie in juli 2007
2006

Voor vakantiegangers die niet houden van drukte, zee en strand is dit een aanrader. Het domein, dat omgeven is door advocado plantages, is gelegen juist onder het gezellig drukke stadje Guïmar. Van hieruit kunnen uitstappen worden gedaan naar het ganse eiland (Teide inbegrepen). Het domein is goed onderhouden, auto noodzakelijk. Keuken is goed met vooral inheemse specialiteiten (niet in buffet vorm).

Er is een klein zwembad, kamers hebben geen airco (wel een ventilator).

Gereisd anders in januari 2006

Karins Choice

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Finca Salamanca in Guimar, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Finca Salamanca zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.