Guimar

Reviews over Guimar

Saai!

Frank
    4-2-2018

Wat een saai stadje (17.000 inwoners). Het heeft geen echt centrum en de horeca is er slecht vertegenwoordigd. Je kunt er de piramides gaan bekijken, maar die vallen tegen en de entreeprijs is hoog. Güimar is wel een goede uitvalsbasis om het noorden van het eiland te ontdekken. Een trip naar El Teide is natuurlijk aan te bevelen. Güimar ligt ongeveer vier kilometer van zee.

Gereisd Met partner in Mon Jan 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

een ruim uitgevallen stadje

marc
    22-4-2012

als je op zoek gaat naar een restaurant of winkel, dan kan dat wel wat tijd in beslag nemen. de stad is erg onoverzichtelijk. veel éénrichtingsverkeer. voor je het weet ben je in de nabijgelegen stad Arafo gekomen.

Gereisd Met partner in Tue Apr 17 2012 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Niet de mooiste regio van Tenerife...

Francisca
    27-3-2011

Rondreis Tenerife ; de oostkant van het eiland is het minst aantrekkelijk; een lange snelweg leidt door industrie gebieden; die kun je beter vermijden. De hoger gelegen bergweg is wel een mooie route, met prachtige uitzichten. Verblijf 3 dagen in Guimar. Guimar zelf is vrij saai. Er zijn "piramides" te bezichtigen; het waarheidsgetrouwe karakter daarvan blijkt nogal ter discussie te staan... Trip naar het uiterste noordelijke puntje is schitterend!!! Leuke plaatsen: San Andres, La Laguna, Taganaga, Candelaria. We wilden ook naar de Teide, maar de weg was afgesloten wegens teveel sneeuwval (het meest sinds 40 jaar), wel bereikbaar vanaf de zuidkant van het eiland.

Gereisd Met partner in maart 2011

Hotel Rural Casona Santo Domingo

Els en Jan Huijs
    26-11-2006

Hotel Rural Casona Santo Domingo.

Geweldige ontvangst, hotel door familie gerund. Parkeren op eigen terrein van het hotel. Eigenaresse liet ons direct het hele hotel, keuken, patio etc. zien en vertelde (in Spaans, andere talen kende ze niet; haar dochter overigens wel) alles over de kruiden die ze zelf kweekte etc. Goede sfeer, goede keuken, oude stijl, klein dorpje, op zondag de markt voor het gemeentehuis. Overigens, op zondag is restaurant gesloten. Bij afscheid uitgebreid zoenen, waar maak je dat na drie dagen nog mee tegenwoordig….

Gereisd Met partner in november 2006
Guimar scoort een 6,3 uit 10, op basis van 8 reviews