We hebben een aantal aanbieders voor Bilbao voor je op een rij gezet:

vakanties Bilbao

We hebben een aantal aanbieders voor Bilbao voor je op een rij gezet:

Reviews over Bilbao

Prachtige stad, met veel hoogtepunten.

Barbera
    17-4-2019

meteorologische is april niet de beste maand voor een bezoek, maar er zoveel te zien en te proeven, dat het weer hier een ondergeschikte rol speelt. Veel kunst en cultuur, mogelijkheden om ook buiten de stad te verpozen zijn aanwezig, mede door goed georganiseerd openbaar vervoer.

Gereisd Met vrienden in april 2019

Heel plezierig.

Gemma Van Agt
    7-3-2019

Bilbao is een relaxte stad. Nog niet overvol met toeristen. Guggenheim museum is een must evenals museum Belles Artes daar vlakbij (65+ tarieven). Openbaar vervoer(metro, bus, tram) is uitstekend. Koop (bijv. op vliegveld) een barikcard voor € 3,-- (OV chip) met meerdere mensen te gebruiken en opladen kan op verschillende plaatsen. Wij vonden niet alles erg goed aangegeven maar de mensen zijn aardig en helpen graag. Oude stad is gezellig. Basken eten laat, houd daar rekening mee. Pinxtos kun je overal tussendoor eten. Wij gingen een dagje met de bus op en neer naar San Sebastian. Daar heerst nog ouderwetse grandeur. Ook gingen we vanuit Bilbao met de metro (± 20 minuten) naar de kust. Het is even wennen aan de Baskische taal maar alles staat ook in het Spaans vermeld.

Gereisd Met vrienden in Fri Mar 01 2019 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

verrassend leuke stad!!

sandrine
    10-2-2019

Probeer een accomodatie te vinden in de wijk Abando. Dit is een modernere wijk, bekend voor shopping en gezellige eet gelegenheden, centraal gelegen, een brug oversteken naar het oude centrum dat iets te rumoerig kan zijn om rustig te overnachten. Je bent dan ook op loopafstand van bekende plekken zoals het Guggenheim, en je kan er makkelijk de metro nemen richting de kust! Bilbao is een stad met een ontzettend gemoedelijke sfeer, waar je ook heel makkelijk kan rondwandelen, niet te groot, je voelt je er op je gemak, een mooie schone fijne stad om in 2-3 dagen te ontdekken! Qua steden een pareltje in Baskenland!

Gereisd Alleenreizend in december 2018

Bijzondere stedentrip

Renske54
    23-10-2017

Bilbao heeft heel wat te bieden. Een bijzonder mooi Guggenheim museum, heerlijke Pintxos, mooie Basiliek (onderdeel van de route Santiago de Compostella). Erg vriendelijk behulpzame mensen, zeer goed openbaar vervoer en heel goedkoop vervoer van de luchthaven naar het centrum in Bilbao (€1,45). Met de metro ben snel bij de zee. O ja en bezoek dan ook nog even de grootste en oudste zweefbrug ter wereld (Portugalete uit 1893)

Gereisd Met partner in oktober 2017

Mooie stad om doorheen te slenteren.

Hanny Bernard
    10-9-2017

Verzorgde stad waar je heerlijk doorheen kunt wandelen, met als hoogtepunt het Guggenheim museum. Alles is op loopafstand en er is ook zeer uitgebreid en goedkoop open vervoer. De oude stad viel wat tegen, was niet veel te zien en vooral de "moderne" markthal viel tegen. Veel winkels en tapas restaurants waar je heerlijk kunt eten.

Gereisd Met partner in september 2017
Bilbao scoort een 8,3 uit 10, op basis van 64 reviews